هر چیزی که باید درباره خود ارضایی بدانید!

هر چیزی که باید درباره خود ارضایی بدانید!

خود ارضایی یا همان استمناء به عمل جنسی گفته می شود که اکثرا برای براورده کردن نیاز های جنسی در مردان و زنان انجام می شود که در آن شخص خودش، برای رسیدن به لذت جنسی اقدام به ماساژ یا تحریک آلت تناسلی خود با دست و گاها با به کار گیری ابزار هایی به مرحله خروج مایه منی از بدن برسد. شاید جالب باشد که بدانید تعداد مردانی که دست به خود ارضایی میزنند بیشتر از زنان می باشد و حدود ۹۵ درصد از مردان و ۸۵ درصد از زنان خود ارضایی می کنند.

همه ما میدانیم که خود ارضایی یک عمل ناپسند و زشت است که علاوه بر گناه کبیره بودنش تاثیرات مخربی بر روی سلامت روانی و جسمانی افراد بر جای می گذارد. ولی ما در این مقاله تنها به این تاثیرات مخرب اشاره نکرده ایم و با یک نگاه جامع تری سعی شده است تا به تاثیرات سازنده اش هم اشاره شود. پس با وب سایت فارسی ها همراه باشید:

پیامدها و عوارض منفی خود ارضایی:

۱٫ این عمل به شدت بر روی چهره شما تاثیر میگذارد و اگر به انجام دادن خود ارضایی اعتیاد پیدا کرده اید باید بدانید که این عمل باعث از بین رفتن تقارن صورت، باریکی صورت و گود شدن چشم ها و کوچک شدن گونه ها می شود. همچنین افرادی که بیش از حد مرتکب خود ارضایی می شوند بصورت مدام جوش ها و آکنه هایی را در سراسر بدن و به خصوص در ناحیه صورت تجربه می کنند. علاوه بر این ها خود ارضایی شدید و کنترل نشده باعث ریزش موها و بروز لکه هایی آزار دهنده بر روی صورت میشود.

۲٫ جالب است بدانید منی که هر بار بعد از خود ارضایی از بدن خارج می شود، تقریبا و به طور میانگین یک هفته طول می کشد تا جایگزین شود. بنابراین کسی که هر هفته یکبار یا بیشتر این عمل را انجام میدهد عملا نمیگذارد تا مواد غذایی مورد نیاز به بدنش برسد و بدن مجبور است مواد غذایی جذب شده را به جای انتقال دادن به استخوان ها و عضله ها و قسمت های مختلف بدن به مایه منی تبدیل کند! همانطور که گفتیم شخصی که هر هفته یکبار یا بیشتر خود ارضایی کند بصورت مضحکانه با دست خودش سطح عمومی سلامتی بدنش را پایین می آورد. البته این موضوع متغیر است و ممکن است شخصی که تغذیه مقوی و مغذی دارد زودتر از ۷ روز بتواند مواد غذایی از دست رفته را جایگزین کند.

۳٫ معمولا شخصی که هرماه بیشتر از ۵ بار مرتکب این عمل بشود بعد از مدتی متوجه می شود که هنگام راه رفتن یا انجام حرکات ورزشی از استخوان هایش صدا تولید میشود! این نشان دهنده این است که قسمت های مختلف استخوان که به کربن و فسفر و دیگر مواد معدنی نیاز دارند با کاهش کیفیت شدیدی مواجه شده اند.

۴٫ خود ارضایی بیشتر از آنی که تاثیرات منفی بر روی سلامت جسمانی داشته باشد، سلامت روانی و روند معمولی زندگی را تخریب میکند. برای مثال در دانش آموزان و یا دانشجویانی که این عمل را انجام میدهند بی میلی نسبت به درس و مطالعه مشاهده شده است و تقریبا دیده نشده است که داشجو یا دانش آموزی که این عمل را به صورت افراطی انجام میدهد به موفقیت های بالای درسی دست پیدا کند ( البته منظورمان دانشجویان یا دانش اموزانی است که معتاد خود ارضایی شده اند و هر هفته بیشتر از ۲ بار مرتکب آن می شوند.). در بزرگ سالانی هم که خود ارضایی افراطی انجام میدهد زیاد مشاهده شده است که در کار خود عصبانیت به خرج می دهند و شکست میخورند.

۵٫ افراد، چه مونث و چه مذکر اگر معتاد خود ارضایی شوند و هر ماه بیش از ۵ بار مرتکب این عمل شوند بعد از مدتی به طور کامل اعتماد به نفسشان را از دست می دهند و تمایل شدید به گوشه گیری و تنهایی پیدا میکنند و معمولا از جمع گریزان میشوند. (این بیشتر به این دلیل است که معمولا افراد بعد از هر بار خود ارضایی احساس گناه میکنند و پشیمان میشوند و تصمیم میگیرند تا خود ارضایی را ترک کنند و به دلیل عدم موفقیت های پی در پی اعتماد بنفسشان از بین میرود.)

۶٫ استمناء یا خود ارضایی مکرر و بیش از حد در زنان باعث آسیب دیدن واژن و یا در مردان باعث آسیب به آلت تناسلی میشود. در برخی موارد ممکن است مردان دچار یک بیماری به نام پیرونی شوند که در آن آلت تناسلی انحراف پیدا میکند و کج میشود.

۷٫ همانطور که گفتیم خود ارضایی زندگی اجتماعی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد. معمولا افرادی که دچار این اعتیاد هستند در مدت های طولانی به فردی گوشه گیر و افسرده تبدیل میشوند که مدام در معرض استرس های حل نشدنی قرار میگیرند. افراد به دلیل اینکه اعتماد بنفسشان هم پایین آمده است نمیتوانند به تنهایی با این استرس ها مقابله کنند و باید به پزشک مراجعه کنند.

۸٫ همانطور که از توضیحات قبلی متوجه شدید استمناء یک عمل فرادا است و در صورتی که فرد به ارضاء کردن میل جنسی خودش با روش خود ارضایی ادامه دهد و به آن اعتیاد پیدا کند به شدت در زندگی زناشویی اش دچار مشکل میشود. به این صورت که ذهن و بدن بعد از مدتی عادت میکند که فقط به واکنش هایی انفرادی پاسخ دهد و بعد از آن دیگر شما قادر نخواهید بود تا از رابطه جنسی با همسرتان لذت دو سویه ببرید. (در اینجا لازم است به یکی از فواید خود ارضایی اشاره کنیم که در کمتر جاها به آن اشاره شده است و اکثر افراد از آن بی خبرند؛ خود ارضایی اگر با روش های درست و صحیحی انجام شود و در آن افراطی صورت نگیرد میتواند برای زندگی زناشویی شما سازنده باشد ،به این صورت که افراد هنگام خود ارضایی با تصور خودشان وارد بازی میشوند و بعد از مدتی کاملا متوجه میشوند که در چه پوزیشن یا حالتی از رابطه جنسی بیشتر لذت میبرند و بعد از کشف آن میتوانند به راحتی آن را در رابطه جنسی واقعی عملی کنند و به زندگی زناشویی شان استحکام بخشند.

خود ارضایی هم همانند بسیاری از اعمال اگر درش افراط ایجاد شود بد است ولی باید این نکته را درک کنیم که استمناء به تاثیرات منفی و مخربش محدود نمی شود و گرچه کم، ولی تاثیرات خوب و سازنده ای هم دارد.

در ادامه مطلب به روش های کارسازی اشاره خواهد شد که شما میتوانید با عمل کردن به آن ها خود ارضایی را کاملا ترک و یا تعداد دفعات انجام آن را تا حد زیادی کاهش دهید و یا بتوانید میل جنسی خودتان را تحت کنترل قرار دهید:

۱٫ از قرار گرفتن در موقعیت هایی که شما را تحریک می کند بپرهیزید؛ این تقریبا مهم ترین نکته ترک خود ارضایی می باشد و اگر بتوانید به خوبی به آن عمل کنید دیگر نیازی به موارد دیگر نخواهید داشت. برای مثال از تنهایی دوری کنید و سعی کنید همیشه در جمع دوستان و یا خانواده باشید، چون همه افراد در خلوت خود ارضایی میکنند و این عمل در حضور دیگران امکان پذیر نیست، پس بنابراین سعی کنید تنها نباشید و یا اگر یک موقعیتی پیش آمد که شما مجبور بودید تنها باشید سعی کنید ذهنتان را درگیر یک چیز خاص بکنید، مثل کتاب خواندن یا انجام یک بازی و …

۲٫ اگر تحریکی وجود نداشته باشد خود ارضایی صورت نمیگیرد! سعی کنید پوستر و یا عکس هایی که شما را تحریک میکنند را از میان بردارید و یا فیلم ها یا کلیپ های تحریک آمیز را از گوشی یا کامپیوتر خود پاک کنید و روش های دسترسی به آن ها را برای خودتان محدود کنید.

۳٫ دائم به فکر خدا باشید و فکر کنید که او همیشه و همه جا ناظر شماست (همانطور که گفته شد خود ارضایی در حضور دیگران انجام نمیشود و اگر فکر کنید که خداوند همیشه و همه جا در حال تماشای شماست کمتر به سراغ این عمل می روید.

۴٫ سعی کنید خود ارضایی را هر بار به تاخیر بندازید، برای مثال اگر هر روز این عمل را انجام میدادید سعی کنید آن را تبدیل به هر دو روز یک بار بکنید و هر هفته یکبار و در نهایت ماهی یکبار و…

۵٫ هربار که میخواهید این عمل را انجام دهید به تاثیرات مخرب آن هم فکر کنید…

نکته: خود ارضایی برای بدن لازم است و یک نوع نیاز جنسی مهمی به شمار میرود ولی به طوری که هر ماه بیشتر از یکبار تجاوز نکند. همانطور که گفته شد افراط در هیچ کاری درست نیست تفریط هم درست نیست و سرکوب کردن میل جنسی به هیچکس توصیه نمیشود!

 

 

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.