نکته های طلایی برای رانندگی در هوای مه آلود

نکاتی برای رانندگی ایمن و مطمئن در هوای مه آلود

مه تشکیل ابر در نزدیکی سطح زمین است. در نزدیکی دریاچه ها و خط ساحلی در صبح یا عصر رایج است. می تواند در زمان های دیگر و مکان های دیگر تشکیل شود. پیش بینی آب و هوای محلی خود را قبل از رانندگی بررسی کنید. در صورت امکان در شرایط مه آلود رانندگی نکنید. مه غلیظ یا خفیف عامل اصلی تصادفات از جمله انباشتگی است. اگر نمی توانید از رانندگی در مه اجتناب کنید، در اینجا چند نکته برای اطمینان از رانندگی ایمن آورده شده است.

سرعت خود را کاهش دهید و مسافت ترمز را افزایش دهید تا به خودتان زمان بیشتری برای واکنش بدهید.

مه می تواند بدون هشدار غلیظ تر شود. اگر دید خیلی کم شد، از جاده خارج شده و پارک کنید.

از چراغ های مه شکن یا نور کم استفاده کنید، اما از نور بالا استفاده نکنید.

مراقب محیط اطراف خود باشید، از حواس پرتی در ماشین اجتناب کنید.

مه شرایط رانندگی خطرناکی را ایجاد می کند. دید را کاهش می دهد، تشخیص خطرات را سخت می کند و قضاوت مسافت را برای راننده دشوار می کند. شرایط آب و هوایی غیرعادی می تواند توهمات نوری ایجاد کند. رانندگان ممکن است سرعت خود را اشتباه ارزیابی کنند یا تشخیص اینکه آیا خودروهای دیگر در حال حرکت هستند یا خیر.

مه دید را کاهش می دهد. شما ممکن است اشیاء را در مقابل خود نبینید تا زمانی که خیلی نزدیک نباشند. سرعت خود را کاهش دهید و مسافت زیر را افزایش دهید تا به خودتان زمان بیشتری برای واکنش بدهید. از جمع شدن در نزدیکی خودروهای دیگر خودداری کنید، حتی اگر احساس کنید که دید را بهبود می بخشد.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “آیا رانندگی برای سالمندان بی خطر است؟” را نیز مطالعه بفرمایید.      

حتما سرعت سنج خود را مرتب چک کنید. مه می تواند توهم نوری رانندگی آهسته را ایجاد کند. این باعث می شود بسیاری از رانندگان سرعت خود را افزایش دهند. به بینایی خود تکیه نکنید، بلکه سرعت سنج را چک کنید.

هنگام رانندگی در هوای مه آلود صبور باشید. به آرامی ترمز کنید تا دیگر وسایل نقلیه فرصت واکنش نشان دهند. چراغ های سیگنال خود را زودتر روشن کنید . از آنجایی که جاده تاریک است، از عبور از خودروهای دیگر خودداری کنید.

از رانندگی بپرهیزید، اگر خیلی مه گرفت توقف کنید

مه می تواند بدون هشدار غلیظ تر شود. اگر دید خیلی کم شد، حتما از جاده خارج شوید. یک پارکینگ یا مسیری پیدا کنید که بتوانید با خیال راحت از آن عبور کنید. در صورت لزوم، دور از شانه جاده یا در یک منطقه علفزار رانندگی کنید. فاصله معقولی را از جاده اصلی دور کنید.

هنگام رانندگی در هوای مه آلود ، چراغ های خطر خود را روشن نگه دارید اما چراغ های جلو را خاموش کنید. این به سایر رانندگان اجازه می دهد شما را ببینند اما از به نظر رسیدن شما که هنوز در حال حرکت هستید جلوگیری می کند.

بهتر است از آب و هوای خطرناک اجتناب کنید. تا زمانی که دید بهبود نیافته رانندگی نکنید. سعی کنید سرپناهی دور از ماشین خود پیدا کنید. اگر باید در وسیله نقلیه خود بمانید، کمربند ایمنی خود را بسته باشید.

از چراغ های مه شکن یا نور کم استفاده کنید، اما نه از نور بالا.
چراغ های مه شکن عقب خود را روشن کنید. آنها دید شما را برای سایر رانندگان بهبود می بخشند. در مه غلیظ، می توانید چراغ های خطر یا فلاشرهای خود را نیز روشن کنید.

نکته های طلایی برای رانندگی در هوای مه آلود

اگر وسیله نقلیه شما چراغ مه شکن یا چراغ رانندگی دارد، آنها را روشن کنید. چراغ های مه شکن از رنگ و موقعیتی استفاده می کنند که از تابش خیره کننده ایجاد شده توسط چراغ جلو جلوگیری می کند.

فقط باید از چراغ های جلو استفاده کنید. از چراغ های جلو استفاده نکنید. پرتوهای بلند توسط قطرات آب در مه پخش و منعکس می شوند و دید را سخت تر می کنند.

رانندگی ایمن در مه مستلزم توجه دقیق به محیط اطراف است. همه عوامل حواس پرتی را کاهش دهید. رادیو را خاموش کنید از مسافران خود بخواهید ساکت باشند و مراقب موانع باشند.

پنجره خود را کمی باز کنید تا صدای بیرون را بشنوید. این آگاهی از چیزهای نزدیک ماشین شما را بهبود می بخشد.

برای توقف سریع آماده باشید. وسایل نقلیه، مردم و دوچرخه ها می توانند از هیچ جا ظاهر شوند. برخی از حیوانات نیز در مه جسورتر احساس می کنند و ممکن است وارد جاده شوند.

در شرایط مه آلود رطوبت روی شیشه جلو و پنجره ها جمع می شود. آنها را با استفاده از برف پاک کن و یخ زدا تمیز نگه دارید. با تغییر شرایط، تنظیمات آنها را تنظیم کنید.

هنگام رانندگی در مه به راحتی می توانید از خط خود خارج شوید. خطوط جاده را تماشا کنید یا در سمت راست جاده بمانید تا مطمئن شوید که در لاین خود باقی خواهید ماند. از تغییر مسیر یا عبور از خودروهای دیگر خودداری کنید. از موقعیت ترافیک روبرو آگاه باشید.

4/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.