نوروپاتی دیابتی چیست و چگونه درمان می‌شود؟

نوروپاتی دیابتی چیست و چگونه درمان می‌شود؟

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”نوروپاتی دیابتی چیست و چگونه درمان می‌شود؟” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

انواع نوروپاتی (آسیب عصبی) دیابتی سبب بروز مشکلاتی در ضربان قلب، فشار خون، مسیر گوارشی، مثانه، ارگان های جنسی، غدد عرق، چشم ها و اختلال در درک افت قند خون می شود. احتمال بروز نوروپاتی دیابتی به مدت زمان ابتلا به دیابت بستگی دارد. کنترل دیابت مهم ترین عامل در پیشگیری از بروز نوروپاتی دیابتی است.

افراد مبتلا به دیابت در صورت داشتن فاکتورهای خطر زیر در معرض ابتلا به نوروپاتی دیابتی قرار دارند:

اضافه وزن، افزایش فشار خون، ابتلا به بیماری پیشرفته کلیوی، مصرف سیگارنوروپاتی دیابتی از نوع محیطی سبب بروز مشکلاتی در پا می شود و علایمی مانند زخم و عفونت را به همراه دارد.

زیرا آسیب عصبی ایجاد شده باعث از دست رفتن احساس در پا می شود. در نتیجه فرد مبتلا به دیابت ممکن است متوجه آسیب هایی که به پای او وارد می شود نباشد.

نوروپاتی دیابتی همچنین سبب بروز مشکلاتی در تعادل و هماهنگی بدن می شود بنابراین ممکن است فرد زمین بخورد و دچار شکستگی شود.

برای پیشگیری از بروز نوروپاتی دیابتی توصیه می شود با کنترل مناسب قند، فشار و کلسترول خون از بروز چنین عوارضی پیشگیری کنید. مراقبت از پا در همه افراد مبتلا به دیابت ضروری است و در صورتی که به نوروپاتی دیابتی از نوع محیطی دچار شوید این موضوع اهمیت بیشتری هم می یابد. بنابراین پاهای خود را به طور مرتب معاینه و حداقل سالی یک بار به پزشک متخصص خود مراجعه کنید.

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.