نشانه های هشدار دهنده سرطان دهانه رحم

نشانه های هشدار دهنده سرطان دهانه رحم

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”نشانه های هشدار دهنده سرطان دهانه رحم ” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

سرطان دهانه رحم نوع متداول سرطان در زنان است. به گفته کارشناسان ، تقریباً ۱۳۰۰۰ زن فقط در ایالات متحده سالانه مبتلا به سرطان دهانه رحم می شوند. همچنین پیش بینی می شود که سرطان دهانه رحم تقریباً سالی ۴۰۰۰ مورد مرگ داشته باشد. این اعداد تکان دهنده هستند!مانند هر سرطان دیگر ، در صورت تشخیص زودرس بیماری ، احتمال زنده ماندن بسیار افزایش می یابد. بنابراین ، علائم رایج سرطان دهانه رحم را نادیده نگیرید ، به خصوص اگر بیش از یکی از این موارد را تجربه کرده اید یا هر یک از این علائم شدید است.

علائم سرطان دهانه رحم

۱-خونریزی نامنظم واژن

یکی از رایج ترین علائم سرطان دهانه رحم خونریزی غیرطبیعی از واژن است.

خونریزی واژن بین چرخه قاعدگی می تواند به سمت سرطان دهانه رحم باشد. هنگامی که سرطان گسترش می یابد ، مویرگ های جدید شروع به تشکیل می کنند که به راحتی از بین می روند و در نتیجه باعث خونریزی واژن می شوند.

چنین قسمت هایی از خونریزی می تواند در دوره های قاعدگی ، پس از یائسگی یا مقاربت جنسی و در حین یا بعد از معاینه لگن رخ دهد. در صورت بروز خونریزی نابهنگام از واژن ، بلافاصله با پزشک خود مشورت کنید.از طرف دیگر ، خونریزی نامنظم واژن به دلایل دیگری ممکن است رخ دهد. عفونت یا التهاب در لگن و عدم تعادل هورمونی می تواند منجر به خونریزی غیرطبیعی از واژن شود ، مانند برخی دیگر از شرایط پزشکی.

۲-ترشح غیرمعمول واژن

ترشحات واژن با بوی بد یا قهوه ای می تواند دلیل نگرانی باشد. بیمارانی که از سرطان دهانه رحم رنج می برند اغلب ترشحات واژن سنگین ، قهوه ای رنگ ، آبکی ، رنگ پریده یا خون آلود دارند.

اگر به جای ترشحات شفاف و بدون بو طبیعی ، ترشح غیرطبیعی دارید با پزشک خود مشورت کنید.

۳-درد در هنگام رابطه جنسی

یکی دیگر از علائم هشدار دهنده معمول ، رابطه جنسی دردناک است. معمولاً درد در هنگام مقاربت در موارد پیشرفته سرطان دهانه رحم ، یعنی هنگامی که سرطان به اندام های تولید مثل شما گسترش یافته است ، احساس می شود. علاوه بر درد ، ممکن است متوجه ترشحات بدبو و ضخیم از واژن شوید.

درد در هنگام مقاربت نیز می تواند به دلیل عفونت واژن ایجاد شود. با این حال ، شما نباید این علامت را نادیده بگیرید و باید علت اصلی مسئله را پیدا کنید.

۴-ناراحتی هنگام ادرار کردن

یکی دیگر از علائم رایج مرتبط با این سرطان ، احساس ناراحتی در هر بار ادرار کردن است. هنگام دفع ادرار ممکن است احساس سوزش کنید.

ناراحتی ادراری هنگامی اتفاق می افتد که بافت های مجاور سرطانی می شوند. معاینه و معالجه پزشکی فوری توصیه می شود زیرا می تواند به جلوگیری از آسیب بیشتر کمک کند.

به غیر از سرطان دهانه رحم ، سایر دلایل ناراحتی هنگام ادرار کردن شامل موارد زیر است:

STD ، عفونت دستگاه ادراری یا مشکلات مثانه.

نشانه های هشدار دهنده سرطان دهانه رحم
نشانه های هشدار دهنده سرطان دهانه رحم

۵-قاعدگی غیر عادی طولانی و سنگین

غیر معمول نیست که بیماران مبتلا به سرطان دهانه رحم دوره های قاعدگی طولانی تر و سنگین تر از حد طبیعی را تجربه می کنند. هنگامی که نوار بهداشتی باید بیشتر از ۲ ساعت یک بار تعویض شود ، خونریزی به عنوان شدید تشخیص داده می شود.

کاملاً قابل درک است که گسترش سرطان دهانه رحم باعث تحریک دهانه رحم و در نتیجه خونریزی می شود. برای تشخیص و درمان مناسب با پزشک خود مشورت کنید.

البته ، دوره های طولانی و سنگین ممکن است به دلیل سایر موارد پزشکی مانند بیماری های کلیوی یا کبدی ، التهاب در لگن ، فیبروم ، یا پولیپ اتفاق بیفتد.

۶-درد لگن

در میان زنان ، درد یا گرفتگی لگن مسئله ای معمول نیست. این اغلب در طول چرخه قاعدگی رخ می دهد و به همین ترتیب معمولاً جای نگرانی نیست. با این وجود ، مدت زمان مکرر و طولانی درد لگن می تواند نشان دهنده سرطان دهانه رحم باشد.

بیماران سرطانی دهانه رحم درد لگن را در هر زمان و نه فقط در دوران قاعدگی تجربه می کنند. بیشتر اوقات ، درد غیر طبیعی لگن ناشی از سرطان دهانه رحم فقط در مراحل پیشرفته سرطان رخ می دهد.به پزشک مراجعه کنید تا بررسی کند که چه چیزی باعث درد لگن شما می شود در صورتی که با درد قاعدگی طبیعی متفاوت باشد.

۷-بی اختیاری (از دست دادن کنترل مثانه)

بی اختیاری یک مسئله شایع در زنان باردار است. افزایش مصرف مایعات نیز می تواند منجر به این مشکل شود. در صورتی که بدون هیچ دلیل مشخصی کنترل مثانه را از دست داده اید ، بررسی کنید.

از دست دادن کنترل مثانه یکی از علائم رایج سرطان دهانه رحم است و نشان دهنده گسترش سرطان به سایر مناطق دستگاه ادراری است. اغلب ، بی اختیاری ناشی از سرطان دهانه رحم با رد خون در ادرار همراه است.

۸-خستگی مداوم

در احساس خستگی و سوزش پس از یک روز شلوغ و احساس خستگی مکرر یا در تمام اوقات بدون هیچ دلیل قابل توجیه تفاوت وجود دارد. در حالی که مورد اول نتیجه طبیعی کار بیش از حد سخت است ، اما دومی باید به عنوان یک مشکل اساسی جسمی یا روانی نشان دهنده نگرانی باشد.

وقتی فردی از سرطان رنج می برد ، گلبول های سفید خون برای مقابله با بیماری جایگزین گلبول های قرمز می شوند. در نتیجه ، کم خونی ایجاد می شود. کم خونی ، به نوبه خود ، منجر به خستگی ، خستگی مداوم و سطح انرژی پایین ، از دست دادن اشتها و همچنین کاهش اکسیژن پشتیبانی کننده زنده در سلول های قرمز خون به بدن می شود.اگر علائم کم خونی را تجربه می کنید ، می تواند نشانه پیشرفت سریع سرطان باشد.

نشانه های سرطان دهانه رحم
نشانه های سرطان دهانه رحم

۹-درد پا

درد و تورم در پاها یکی دیگر از علائم متداول سرطان دهانه رحم است. این علائم به دلیل شیوع سرطان رخ می دهد که جریان خون را محدود می کند. در سرطان دهانه رحم ، شدت درد پا به تدریج افزایش می یابد و می تواند همراه با درد در پشت باشد.

با این حال ، استنباط در صورت ابتلا به سرطان فقط به دلیل درد پا یا تورم پاها اشتباه خواهد بود. درد پا می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود. با این حال ، در ترکیب با یک یا چند مورد دیگر از علائم سرطان دهانه رحم ، بهتر است به طور کامل علت درد پا تشخیص داده شود.

۱۰-کاهش وزن غیرمنتظره

کاهش وزن در همه سرطان ها از جمله سرطان های دهانه رحم اتفاق می افتد. برای مقابله با سرطان ، بدن سیتوکین ها را آزاد می کند ، پروتئین های کوچکی که باعث تجزیه چربی با سرعت بسیار سریع تر از حد طبیعی می شوند و منجر به کاهش سریع وزن می شوند.

اگر بدون دلیل مشخصی لاغر می شوید و یک یا چند مورد از علائم ذکر شده در بالا را دارید ، احتمال ابتلا به سرطان دهانه رحم وجود دارد. بلافاصله به پزشک مراجعه کنید و معاینه پزشکی انجام دهید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.