نحوه شستن حوله های سفید

تمیز و روشن نگه داشتن حوله های سفید کار سختی است. راهنمای ما در این مقاله را دنبال کنید تا نحوه شستن حوله های سفید را به آسانی بیاموزید. حوله هت چون مرتبا استفاده میشوند تمیز ماندنشان کار سختی است اما با چند ترفند ساده میتوان سفیدی حوله ها را احیا کرد.

نحوه شستن حوله های سفید

مرحله ۱: با حوله های سفید دیگر بشویید

هنگام شستن حوله های سفید، مطمئن شوید که آنها را فقط با سایر حوله های سفید و لباس های شسته شده بشویید. آنها را با حوله یا لباس های رنگی در شستشو قرار ندهید.

مرحله ۲: از آب داغ استفاده کنید

حوله ها باید با آب گرم شسته شوند. از نصف درب، مواد شوینده استفاده کنید و از نرم کننده پارچه استفاده نکنید. نرم کننده پارچه یک تجمع مومی شکل اضافه می کند که از جذب آب توسط حوله ها جلوگیری می کند. حتی ممکن است الیاف حوله را به مرور زمان خراب کند.

مرحله ۳: آنها را تکان دهید

قبل از قرار دادن حوله های سفید خود در رنگرز، آنها را تکان دهید. این کار پارچه را پف می کند – باعث جذب بیشتر و نرم شدن پارچه می شود.

مرحله ۴: آنها را در خشک کن قرار دهید

حوله ها را در رنگرز قرار دهید. از ورقه های خشک کن استفاده نکنید، زیرا جذب آب را کاهش می دهند. برای پف کردن حوله ها، چند توپ تنیس را با آنها داخل خشک کن بیندازید.

مرحله ۴: هر چند روز یکبار بشویید

برای تازه نگه داشتن حوله ها، حوله های خود را هر چند روز یکبار بشویید.

چگونه حوله ها را دوباره سفید کنیم؟

اگر متوجه شدید که حوله های سفید شما در حال تغییر رنگ هستند، یک مقدار سفید کننده بدون کلر به شستشو اضافه کنید. سفید کننده را در دستگاه پخش کننده سفید کننده بریزید. حوله های خود را در هر بار شستشو سفید نکنید. سفید کننده فقط باید هر چند بار شستشو استفاده شود.

اگر دستورالعمل تمیز کردن حوله نشان می دهد که نمی توانید از سفید کننده استفاده کنید، به جای آن از جوش شیرین یا سرکه سفید استفاده کنید. ½ فنجان جوش شیرین یا ½ فنجان سرکه سفید مقطر را به همراه مواد شوینده لباسشویی به ماشین لباسشویی خود اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید که سرکه سفید را به دستگاه پخش کننده نرم کننده پارچه اضافه کنید. این به آن اجازه می دهد تا به آرامی در طول چرخه نهایی شستشو پخش شود. پس از شستشو، جوش شیرین را می توان روی حوله ها پاشید.

نحوه شستن حوله های سفید

چگونه لکه های حوله را از بین ببریم؟

این اجتناب ناپذیر است که حوله های سفید شما لکه دار نشوند. نحوه تمیز کردن حوله های سفید و پاک کردن انواع لکه ها را در زیر بیاموزید.

مواد آرایشی

اگر روی حوله‌های سفید تان مواد آرایشی ریخته شد، قبل از اینکه لکه وارد شستشو شود، یک پاک‌کننده روی آن اسپری کنید. قرار دادن آن در محل شستشو بدون این پیش درمانی ممکن است باعث ایجاد لکه شود.

لکه تعریق

آیا عرق بعد از تمرین روی حوله های سفید خود دارید؟ لکه ها را در یک لکه بردار پیش شستشو بپوشانید، سپس آن را با یک سفید کننده ایمن پارچه در آب داغ بشویید.

تمیز کردن لکه خون از حوله

اگر در حین پخت و پز انگشت خود را ببرید، ممکن است گهگاه روی حوله های سفیدتان خون جاری شود. اگر این اتفاق افتاد، حوله را در آب سرد خیس کنید (نه داغ، زیرا باعث ایجاد لکه می شود)، سپس آن را در ماشین لباسشویی بشویید. اگر لکه خون خشک شده است، آن را با یک لکه بر پایه آنزیمی خیس کنید، سپس آن را مانند معمول بشویید.

نوشیدنی ها (قهوه، چای، نوشابه)

لکه را در آب سرد خیس کنید سپس آن را با یک لکه بردار از قبل درمان کنید. آن را با سفید کننده ایمن پارچه بشویید.

چگونه بوی بد حوله را از بین ببریم؟

اگر حوله‌هایتان بوی کپک می‌دهد، ½ فنجان جوش شیرین یا ½ فنجان سرکه سفید مقطر را با حوله و مواد شوینده خود بریزید. اطمینان حاصل کنید که سرکه سفید را به دستگاه پخش کننده نرم کننده پارچه اضافه کنید. پس از شستشو، جوش شیرین را می توان روی حوله ها پاشید.

چگونه حوله ها را نرم کنیم؟

اگر می خواهید حوله های خود را نرم تر کنید، ½ فنجان سرکه سفید مقطر را به چرخه نهایی آبکشی اضافه کنید.

نکته!
سرکه مقطر سفید ضد حساسیت، سازگار با محیط زیست است و به حوله شما آسیبی نمی رساند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.