نحوه تکثیر گل بگونیا ماکولاتا

یکی از بهترین بخش‌های رشد گل بگونیا ماکولاتا این است که گیاه برای رشد به حداقل مراقبت نیاز دارد و برای اطمینان از رشد و سلامت بهینه باید به چند عامل توجه شود.بنابراین اگر می‌خواهید مهارت‌های تکثیر بگونیا ماکولاتا خود را آزمایش کنید، برای راهنمای عمیق در مورد تکثیر و مراقبت از بگونیا این مقاله را بخوانید.

نحوه تکثیر بگونیا ماکولاتا

خبر خوب برای علاقه مندان به گیاهان این است که Begonia maculata را می توان به سه روش مختلف تکثیر کرد. این به شما امکان می دهد روش انتشار را انتخاب کنید که برای شما مناسب است. این سه روش مختلف برای تکثیر گل بگونیا ماکولاتا هستند.

نحوه تکثیر بگونیا ماکولاتا

قلمه های ساقه

برای تکثیر بگونیا ماکولاتا با استفاده از قلمه های ساقه، ابتدا باید بدانید که چگونه به درستی قلمه های ساقه بگونیا ماکولاتا را تهیه کنید. برای برداشتن قلمه از گیاه مادر به قیچی تمیز و استریل شده نیاز دارید.

همچنین مطمئن شوید که برشی که استفاده می کنید حداقل یک گره متصل باشد. هرچه گره های برش بیشتر باشد بهتر است. هنگامی که قلمه بگونیا خود را به دست آوردید، مرحله بعدی این است که تعیین کنید که آیا می خواهید آنها را در خاک بکارید یا در آب.

 خاک

ابتدا باید مخلوط مناسب گلدانی با زهکشی مناسب برای بگونیا ماکولاتا (پیت ماس، پرلیت و ورمیکولیت) تهیه کنید و یک گلدان کوچک را با آن پر کنید. سپس کمی آب به آن اضافه کنید تا خاک مرطوب شود.

گلدان باید در محلی با دمای گرم و نور روشن و غیر مستقیم نگهداری شود. ریشه ها چند هفته طول می کشد تا ظاهر شوند و در طول این مدت حتماً خاک را به اندازه ای غبارآلود کنید که مرطوب بماند و آن را غرق نکنید.

در طول این مدت، مراقبت از سطوح رطوبت ضروری است، زیرا گیاه برای رشد و ریشه زدن نیاز به رطوبت کافی دارد. با قرار دادن یک دستگاه رطوبت ساز در نزدیکی آن می توانید رطوبت بیشتری به محیط گیاه اضافه کنید.

پوشاندن قلمه ها با یک کیسه پلاستیکی شفاف یکی دیگر از راه های عالی برای افزایش رطوبت است. با این حال، پلاستیک را حداقل یک بار در روز برای بهبود گردش هوا بردارید.

این گیاه در این مدت به نور نیاز دارد، بنابراین توصیه می شود در صورتی که نور کافی دریافت نمی کند، چراغ رشد خریداری کنید. با کشیدن آهسته ساقه پس از چند هفته کاشت می توانید بررسی کنید که آیا ریشه ها به درستی رشد می کنند یا خیر.

پیشنهاد می کنیم مقالهچند مدل کاکتوس ببینیم” را نیز مطالعه بفرمایید.

 آب مورد نیاز برای تکثیر گل بگونیا ماکولات

یک ظرف شفاف سایز کوچک بردارید و نصف آن را با آب دمای اتاق پر کنید. سپس قلمه های بگونیا را به ظرف اضافه کنید و مطمئن شوید که آب به یک سوم کف آن برسد. اگر قسمت بیشتری از قلمه را در آب فرو کنید ممکن است پوسیده شود.

برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید، ظرف را در یک مکان روشن و نیمه سایه قرار دهید. نور شدید می تواند به قلمه ها آسیب برساند و از تکثیر موفقیت آمیز آنها جلوگیری کند. استفاده از نور رشد نیز راه خوبی برای اطمینان از اینکه قلمه های شما به اندازه کافی نور خورشید دریافت می کنند است.

تعویض آب هر ۲ تا ۳ روز یکبار برای تکثیر هر گیاهی در آب ضروری است. انجام این کار از رشد بو و باکتری در آب جلوگیری می کند. ریشه های بگونیا ماکولاتا به سرعت رشد می کنند و در عرض چند روز متوجه رشد جدید خواهید شد.

تکثیر گیاه

برای تکثیر بگونیا ماکولاتا ابتدا گیاه را از ظرف آن خارج کرده و ساقه ها را جدا کنید. گاهی اوقات جدا کردن ساقه ها دشوار است، اما به تلاش کمی نیاز دارد.

به جای کشیدن گیاه، از قیچی استریل شده استفاده کنید تا ریشه ها را به آرامی جدا کنید، زیرا کشیدن گیاه می تواند به ریشه های آن آسیب برساند و برگ ها را بشکند. پس از جداسازی موفقیت آمیز ساقه ها، بررسی ریشه ها برای مشکلاتی مانند پوسیدگی ریشه ضروری است.

به دنبال ریشه های نرم یا تغییر رنگ باشید. اگر چیزی پیدا کردید، آن را دور بیندازید، زیرا ممکن است بیمار و مسری باشد. در مرحله بعد، گیاه مادری را در ظرف آن و گیاهان جوان را در گلدان های جداگانه قرار دهید.برای کاشت نهال از خاک تازه استفاده کنید، زیرا خاک قدیمی سایر گیاهان می تواند آلوده شود و از تکثیر مناسب نهال جلوگیری کند.

راهنمای مراقبت از بگونیا ماکولاتا

بنابراین اکنون که همه چیزهایی را که باید در مورد تکثیر بگونیا ماکولاتا بدانید، در اینجا یک راهنمای مراقبت از بگونیا ماکولاتا است که به شما کمک می کند از بگونیاهای خالدار خود در حین رشد مراقبت کنید.

بگونیا کمی متفاوت از سایر گیاهان گرمسیری است که در مقایسه با سایر گیاهان، کمی سایه بیشتر را ترجیح می دهند. نور فیلتر شده یا غیرمستقیم برای رشد بگونیاها و ایجاد برگ های خال خالی سبز و زیبا ایده آل است.

اگر گیاه را در خارج از خانه نگهداری می کنید، ضروری است که در سایه نور مستقیم قرار گیرد.

راهنمای مراقبت از بگونیا ماکولاتا

بگونیاها دوست دارند در مکان‌های پرنور باشند، بنابراین قرار دادن بگونیای خال‌خالی خود در چند اینچ از پنجره‌ای رو به جنوب یا غرب می‌تواند به گیاه شما کمک کند تا نور کافی داشته باشد و در عین حال از نور مستقیم خورشید محافظت شود، که ممکن است باعث سوزش شود.

از آنجایی که بگونیا ماکولاتا بومی برزیل است، این گیاه دوست دارد در مناطقی با رطوبت بالا، ترجیحا ۵۰ درصد یا بیشتر باشد. به همین دلیل است که بگونیا گیاهان ایده آلی برای حمام هستند، جایی که سطح رطوبت اغلب بالاست.

علاوه بر این، راه‌های دیگری نیز وجود دارد که مطمئن شوید بگونیای پولکا دات شما مقدار مناسبی از رطوبت را دریافت می‌کند، به عنوان مثال، می‌توانید یک سطل کوچک آب در نزدیکی بگونیای خود قرار دهید تا مطمئن شوید که وقتی آب تبخیر می‌شود، رطوبت مورد نیاز بگونیای شما را تولید می‌کند. گیاه

اگر در جایی با سطح رطوبت پایین زندگی می کنید، قرار دادن یک مرطوب کننده در نزدیکی بگونیای نقطه پولکا راه دیگری برای ایجاد رطوبت است. برخی از مردم دوست دارند گیاهان خود را با آب غبارآلود کنند تا به آنها رطوبت بدهند.

با این حال، شما نباید این کار را با بگونیا انجام دهید، زیرا خیس کردن برگ های بگونیا گیاه را در معرض خطر ابتلا به سفیدک پودری قرار می دهد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.