مقایسه دو روش پاکسازی صورت کلینیکی و غیر کلینیکی

ظاهر هر فرد بدون شک برای او اهمیت زیادی دارد. تقریبا همه ما برای داشتن ظاهری پاکیزه و زیبا تلاش می کنیم و در صورت بروز هرگونه مشکل، فورا در پی رفع آن بر می آییم.

اگر شما هم به ظاهر خودتان اهمیت می دید باید بدانید که داشتن یک صورت شفاف و پوستی سالم یکی از اصلی ترین و مهم ترین موضوعاتی است که بر ظاهر شما اثر می گذارد. شاید شما هم دوستانی داشته باشید که از لوازم های آرایشی متعدد برای زیباتر جلوه دادن صورت خود استفاده می کنند و یا مردانی که در پی زیباتر کردن ظاهر خود هستند. در صورتی که در مرحله اول شما می بایست یک پوست سالم داشته باشید.

خانم هایی که یک پوست بدون لک، سالم و شفاف دارند اغلب از آرایش های سنگین بی نیازند و پس از میکاپ نیز به دلیل آن که لوازم آرایشی بر روی پوست آن ها به خوبی می نشیند بسیار جذاب تر به نظر می رسند. از همین رو است که پاکسازی صورت به عنوان یکی از بهترین روش های مراقبتی از جانب پزشکان و متخصصان سلامت پوست معرفی می شود.

پاکسازی پوست چیست؟

پاکسازی پوست در حقیقت به انجام یک سری مراحل مراقبتی جهت رسیدگی و مراقبت از پوست گفته می شود. زمانی که شما اقدام به پاکسازی پوست خود می کنید در حقیقت می خواهید سلول های مرده پوست خود را حذف کرده و در کنار حذف کردن آلودگی ها و چربی های موجود بر روی پوستتان، به آبرسانی و خون ‌رسانی پوست خود نیز کمک کنید.

پاکسازی پوست علاوه بر جوان سازی و ایجاد طراوت پوست، سبب درمان منافذ باز و از بین بردن کلیه لک و جوش های پوستی شده و در نهایت پوستی سالم را به ارمغان می آورد.

اهمیت پاکسازی صورت

در پوست ما میزان زیادی غدد چربی وجود دارد که این غدد ها می بایست میزان ترشح چربی بر روی سطح پوست را کنترل کنند. سطح پوست دارای مجاری بازی است که ترشحات پوست از این طریق خارج می شود و در نتیجه پوست ما مرطوب شده و تمامی آلودگی ها، چربی ها و سلول های مرده صورت در آن حل می شوند.

زمانی که آلودگی بر روی پوست می نشیند، مجرا های پوستی مسدود می شوند و به همین دلیل پوست ما شادابی خود را از دست داده و کدر شود. از همین رو می بایست پوست صورت را مرتبا از این گونه آلودگی ها پاکسازی کرد. البته استفاده کمتر از مواد آرایشی که دارای چربی بالا هستند نیز می تواند به این موضوع کمک کند. اما متاسفانه این آلودگی ها مرتبا بر روی پوست ما قرار دارند و منجر به کدر شدن سطح پوست ما و از بین رفتن سلامت آن می شوند. از جمله راهکار های موثر، پاکسازی صورت است که به عنوان یکی از روش های مراقبتی و لایه برداری از پوست شناخته می شود.

هر چه سن بالاتر می رود پوست صورت ما فشار هایی مضری که بدن ما وارد شده است را نشان می دهد. هر چه تغذیه ناسالم تری داشته باشید، فرد استرسی بوده باشید و هرچه بیشتر در معرض انواع آلودگی قرار گرفته باشید اما کاری برای رفع این گونه موارد نکرده باشید، پوست کدر تر و ناسالم تری خواهید داشت.

موارد بیشتر : فیشیال پوست در تهران

پاکسازی پوست دارای مراحل مختلفی است که آشنایی با نوع پوست در این بین اهمیت بسیار زیادی دارد. در تمامی مراحل پاکسازی پوست به هر روشی که صورت بگیرد می بایست از محصولاتی استفاده شود که مناسب با نوع پوست شما باشد.

پوست مردان نیز همچون زنان همواره در معرض نور خورشید قرار دارد. تمامی آلودگی های موجود در هوا بر روی پوست آنان نیز می نشیند و نباید تصور کرد که پاکسازی تنها مختص به زنان است. در حقیقت مردان به دلیل آن که روتین های مراقبت پوستی را رعایت نمی کنند بیشتر از خانم ها در معرض به وجود آمدن لکه های پوستی، چین و چروک و جوش های گوناگون هستند. بنابر این پاکسازی صورت یکی از مهم ترین مسائلی است که می بایست در اولویت تمامی افراد چه زن و چه مرد قرار گیرد.

پاکسازی پوست

فراموش نکنید داشتن یک پوست سالم تنها نشان دهنده ظاهری مناسب و زیبا نیست بلکه پوست شفاف و باطرافت شما، سلامت بدن و ایمنی بالای آن ها را نشان می دهد.

روش های پاکسازی پوست

شاید برایتان جالب باشد اگر بگوییم هیچ روش متفاوت و مجزایی در نحوه پاکسازی پوست و صورت وجود ندارد. در واقع آن چیزی که سبب تفاوت پاکسازی پوست می شود مواد و همچنین ابزاری است که توسط افراد استفاده می شود. در این بین مراحل پاکسازی پوست نیز ممکن است متفاوت باشد.

اما به طور کلی می توان سه روش اصلی را برای پاکسازی پوست در نظر گرفت:

۱) روش خانگی

۲) روش آرایشگاهی

۳) روش کلینیکی

در روش خانگی، افراد در خانه و با توجه به مواد و ابزار مختلفی که دارند اقدام به پاکسازی پوست خود می کنند. در این روش معمولا پوست به صورت سطحی پاکسازی می شود. برای آن که بدانید چگونه پوست خود را در خانه پاکسازی کنید ادامه این مقاله را بخوانید. با یک سرچ ساده در اینترنت نیز به راحتی می توانید از روتین های پوستی و انواع ماسک های خانگی آگاه شوید.

در روش آرایشگاهی همان طور که از اسمش پیداست در مرکز های مختلف سلامت پوست و آرایشگاه های گوناگون انجام می شود. اغلب سالن های آرایشی که پاکسازی پوست را در کنار خدمات خود ارائه می دهند دارای ابزار های چون دستگاه بخور، کرم های مخصوص و انواع گوناگون ماساژور هستند. این روش را نمی توان جزو روش های پاکسازی عمقی پوست در نظر گرفت اما در مقایسه با روش خانگی، سطح عمیق تری از پوست شما را پاکسازی می کند.

روش آخر یا همان روش کلینیکی توسط متخصصان پوست انجام می شود. در حقیقت این افراد سال ها در این حوزه درس خوانده و تجربه تئوریک و عملی خوبی دارند. با کمک این روش می توان پوست را به صورت کاملا عمقی پاکسازی کرد.

همان طور که گفتیم این روش تنها توسط پزشکان و کادر درمانی صورت می گیرد و اگر پوست خود را به افرادی بدهید که هیچ تخصصی در این زمینه ندارند و در فضای غیر کلینیکی مشغول به کار هستند، انتظار بدست آوردن یک نتیجه مثبت را نداشته باشید. اما در این قسمت شاید برایتان سوال پیش بیاید که چه تفاوتی میان روش های پاکسازی کلینیکی و غیر کلینیکی وجود دارد.

مقایسه دو روش پاکسازی صورت کلینیکی و غیر کلینیکی

روش پاکسازی کلینیکی

در روش پاکسازی کلینیکی از مواد و محصولاتی استفاده می شود که همگی توسط پزشک تایید شده و دارای نسخه و مدرک هستند. ابزار ها و دستگاه هایی که در کلینیک های پاکسازی پست قرار دارند، همگی بسیار پیشرفته بوده و از همین رو از قیمت بالایی نیز برخوردارند. محیط کلینیک یک محیط کاملا استریل شده است و می توان به میزان زیادی از استریل بودن تمامی دستگاه ها و مواد جهت پاکسازی مطمئن بود.

همان طور که پیش از این اشاره کردیم در روش پاکسازی صورت در کلینیک، پاکسازی و مراقبت از پوست تنها توسط متخصصان پوست و پزشکان صورت می گیرد و از آن جایی که اثر پاکسازی بسیار عمقی و قوی است، ماندگاری بالایی داشته و نیازی به گذراندن دوره های متعدد برای پاکسازی نیست. اغلب پس از گذراندن دوره پاکسازی پوست با این روش، کافی است از پوست خود مراقبت کرده و روتین های پوستی را به خوبی انجام دهید. از آن جایی که در این روش از دستگاه های پیشرفته و مواد باکیفیت استفاده می شود، هزینه پاکسازی ممکن است در مقایسه با پاکسازی خانگی و آرایشگاهی بیشتر باشد.

روش پاکسازی غیر کلینیکی

منظور از روش پاکسازی غیر کلینیکی، همان روش های پاکسازی و مراقبت از پوست خانگی و آرایشگاهی است. در این روش از مواد طبیعی و گیاهی استفاده می شود. البته ممکن است در کنار این گونه مواد، از مواد شیمیایی نیز استفاده شود اما میزان این مواد شیمیایی بسیار پایین و ضعیف خواهد بود. دستگاه ها و ابزار هایی که در روش غیر کلینیکی استفاده می شوند اغلب بسیار معمولی هستند. یکی از معایب پاکسازی صورت در این روش ها، این  است که محیط کاملا استریل نشده و احتمال انتقال بیماری وجود دارد. درصد این مشکل در آرایشگاه ها و سالن های مراقبت از پوستی بالاتر از زمانی است که پاکسازی توسط خود فرد به روش خانگی صورت می گیرد.

از دیگر معایب پاکسازی در این روش نیز می توان به نداشتن تجربه پزشکی توسط افراد اشاره کرد. اغلب افرادی که به عنوان متخصصان جهت پاکسازی پوست در سالن های آرایشگاهی کار می کنند، تنها با گذراندن دوره های کوتاه مدت مراقبت از پوست فعالیت خود را آغاز کرده اند. از آن جایی که در این روش پاکسازی کاملا سطحی و تاحدی ضعیف است، ماندگاری بالایی ندارد و به طور معمول افراد پس از هر یک ماه نیاز دارند تا پوست خود را پاکسازی نمایند. همان طور که گفتیم هزینه این روش در مقایسه با روش پاکسازی کلینیکی پایین تر است.

منبع: https://mayaskincare.ir/skin-cleaning

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.