جاذبه های دیدنی در کشور ارمنستان ایروان را از دست ندهید

جاذبه های دیدنی در کشور ارمنستان ایروان را از دست ندهید

کشور ارمنستان در همسایگی کشورمان ایران قرار داشته و با دارا بودن جاذبه های دیدنی فراوان به مقصدی ایده ال برای گذران تعطیلات تابستانی تبدیل شده است . ارمنستان در منطقه قفقاز جنوبی واقع شده و پایتخت آن شهر تاریخی و بسیار زیبای ایروان نام دارد . شهر ایروان پایتخت این کشور و یکی از شهرهای بزرگ آن است که بیشترین جمعیت کشور را در خود جای داده است .  گردشگران با فرا رسیدن فصل تابستان برای سفر به این کشور برنامه ریزی نموده و اکثر آن ها ابتدا در شهر ایروان اقامت دو الی سه روزه داشته و سپس برای تماشای جاذبه های دیگر به شهرهای مختلف این کشور سفر می کنند.

جاذبه های دیدنی در کشور ارمنستان

درایروان به تماشای تاریخ و فرهنگ هزاران ساله خواهید رفت و در کنار آن از طبیعت زیبای این شهر و همین طور وجود جاذبه های تفریحی متنوع بهره مند خواهید شد .

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به اتفاق برخی از معروف ترین جاذبه های دیدنی کشور ارمنستان و شهر ایروان را به شما معرفی کنیم .

معبد گارنی

جاذبه های دیدنی در کشور ارمنستان

میتوان گفت کشور ارمنستان جزو اولین سرزمین هایی بوده که با آغوش باز مذهب مسیحیت را پذیرفته و آن را به نقاط مختلف دنیا گسترش داده است . تور ارمنستان از این رو حین سفر به شهرهای مختلف این کشور با صومعه ها ، معابد و کلیساهای باشکوهی برخورد خواهید کرد . معبد گارنی یکی از آثار تاریخی معروف و مشهور در این کشور است که در فاصله کمی از استان کوتایک و در سی کیلومتری از رودخانه گارنی قرار دارد .  این منطقه دارای طبیعتی بسیار زیبا بوده و  از گذشته مورد توجه پادشاهان قرار داشت و بعنوان و شکارگاه مورد استفاده بود  .

این بنا از سه بخش تشکیل شده که عبارتند از : عبادت گاه یا بنای اصلی معبد و در کنار آن حمام تاریخی که به دختر خسرو پرویز ( خواهر تیرداد سوم ) تعلق داشت ، قرار دارد . و در همین مکان کتیبه ای که شناسنامه معبد گارنی است ، قرار دارد .

کلیسای کاتولیک شهر ایروان

همانطور که گفتیم شهر تاریخی ایروان دارای کلیسا و صومعه های فراوانی است که برخی از آن ها بیش از هزار سال قدمت دارند و هویت تاریخی و فرهنگی این شهر را معرفی می کنند . از این میان ، کلیسای جامع ایروان یکی از مشهورترین کلیساهای این کشور است  و دارای اهمیت بسیاری است . این بنای باشکوه که کلیسای مریم مقدس نیز نامیده می شود تنها کلیسای بازمانده از قرون وسطی است که در طول تاریخ بارها ویران و مجددا بازسازی شده است .

کلیسای جامع سنت گریگور روشنگر

armeniya

این کلیسا نیز دارای اهمیت بسیاری بوده و نام دیگر آن کلیسای جامع ایروان است . به گفته سفر باتو این بنا  بزرگ ترین کلیسا در سراسر کشور ارمنستان است . و سالانه بسیاری از مراسم های بزرگ مذهبی و ملی ارمنستان در همین مکان برگزار می گردد . این بنای باشکوه و بزرگ از سه کلیسای کوچک تر تشکیل شده که بنای اصلی در وسط و کلیساهای کوچکتر در اطراف آن قرار دارند . کلیسای جامع سنت گریگور روشنگر گنجایش هزار و هفتصد نفر را دارد .

در داخل این بنا دو محراب دیده می شود که یکی برای شاه تیرداد و دومی برای ملکه او ساخته شده است . این افراد نقش بزرگی در پذیرش دین مسیحیت و گسترش آن به سرزمین های اطراف داشته اند .

میدان جمهوری  Republic Square

جاذبه های دیدنی در کشور ارمنستان

در ادامه بهتر است برخی از خیابان های معروف این شهر را بشناسید و گشتی در این شهر زیبا و پر هیاهو بزنید .  میدان جمهوری بزرگ ترین میدان شهر ایروان است که در میان مردم شهر اهمیت بسیاری دارد و سالانه بسیاری از جشن ها نظیر جشن سال نو در همین میدان برگزار می گردد .  البته این میدان در طول روز شلوغ و پر رفت آمد است ، به همین خاطر بهتر است بازدید از آن را به تاریکی هوا موکول نمایید .

در اطراف میدان جمهوری کافه ها و رستوران های متعددی وجود دارد که همگی برای صرف خوراک یا میان وعده ایده ال هستند . همزمان با تاریک شدن هوا فواره های آب این میدان روشن می شوند و نوازندگان خیابانی با ساز و آواز فضا را دلچسب می کنند . اغلب ارامنه شب های تابستانی خود را در اطراف این میدان و یا در دیگر خیابان های شهر سپری می کنند . در این زمان نوشیدنی مورد علاقه خود را سفارش داده و بر روی صندلی های اطراف این میدان به تماشای مناظر اطراف مشغول می شوند .  باید اضافه کنیم این مکان در گذشته میدان لنین نام داشته و مجسمه وی نیز تا سال ۱۹۹۰ میلادی در وسط میدان نصب بود ، اما با فروپاشی شوروی سابق این مجسمه از این مکان برداشته شد و به موزه شهر منتقل گردید و به جای آن یک صفحه نمایش بزرگ قرار داده شد .

همچنین شما می توانید برای دیدن این مکان و جاذبه های زیبای آن به قسمت تور ارمنستان ارزان در سایت مراجعه فرمایید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.