معرفی بانوان موفق مسلمان

معرفی بانوان موفق مسلمان

*این مطلب در دی ماه ۱۴۰۱ بروزرسانی شده است.

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”معرفی ۶ بانوی موفق مسلمان” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

۱٫سهیلا سامی، جراح نابغه ایرانی

سهیلا سامی متولد سال ۶۸ است یعنی فقط ۳۱ سال دارد. اما با این سن کم تاکنون بیش از ۵۰۰ عمل جراحی مغز و اعصاب داشته! او که دوره رزیدنتی خود را در مرکز مغز و اعصاب هانوفر آلمان شروع کرد، پیچ و خم جراحی را در کنار پروفسور سمیعی آموخت. شاید مهم‌ترین ویژگی این نابغه جوان که جلب‌توجه می‌کند محجبه بودن اوست.

سهیلا سامی در خصوص حجاب خود در مصاحبه‌ای گفته است: من با انتخاب و آگاهی حجاب را برگزیدم و این دیگر داخل و خارج از کشور ندارد. او در پاسخ به این سؤال که حجاب برایش محدودیت ایجاد کرده است یا نه، پاسخ می‌دهد: حجاب در زمینه جراحی برای من محدودیتی ایجاد نکرده و حتی در اتاق عمل که یک محیط کاملا استریل است و مدام باید دست‌های خود را شست و در کنار همکاران آقا و خانم کار کرد، تاکنون هیچ مشکلی برای من ایجاد نشده است.

معرفی 6 بانوی موفق مسلمان
معرفی ۶ بانوی موفق مسلمان

 

۲٫بهناز حیدرچی و کشف پادتن ایدز

بهناز حیدرچی از محققان سرشناس ایرانی است. وی در همکاری با یک تیم تحقیقاتی از سوی دانشگاه ملبورن استرالیا توانست افتخار شرکت در کشف و تولید پادتن ایدز از شیرگاو را به خود اختصاص دهد. مریت کرامسکی، محقق ارشد این پروژه که نتیجه تحقیقات خود را به عنوان یکی از برندگان برنامه ملی علم تازه ارائه کرده در این رابطه گفت:

ما توانستیم پادتن‌های ویژه در مقابل اچ‌آی‌وی از شیر گاو بگیریم. ما این پادتن‌ها را آزمایش کرده و در آزمایش‌های آزمایشگاهی دریافتیم که آن‌ها پادتن اچ‌آی‌وی هستند و مانع تأثیر این ویروس در کل سلول‌های بدن می‌شوند. پادتن‌های ضد اچ‌آی‌وی گرفته شده از شیرگاو همچنین قرار است به‌عنوان یک کرم در بازار عرضه شود تا مورد استفاده زنان قرار بگیرد.

۳٫لیلا علاوا

دختر مسلمان سوریه‌ای دانمارکی، بنیانگذار و مدیر شرکت تمپست (The Tempest)  است که از سال ۲۰۱۳ در حوزه فناوری فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون یکی از سریع‌ترین رشدها را در این حوزه در جهان داشته است.علاوا که در حوزه رسانه و فن‌آوری از کارآفرینان موفق ایالات متحده است روزانه میلیون‌ها نفر را با ده‌ها هزار کارشناس زن در موضوعات مختلف مرتبط می‌کند. وی با حضور مستمر خود در شبکه‌های مختلف رادیویی تلویزیونی سعی کرده است دیدگاه‌های نادرست جامعه را درباره اقلیت‌ها و زنان تغییر دهد.

۴٫حسی الجابر

مهندس قطری، استاد دانشگاه و سیاستمدار است. او رییس سابق فناوری و ارتباطات قطر است. او از ۲۶ ژوئن ۲۰۱۳ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شده است.

۵٫انوشه انصاری

او متولد ۱۳۴۵ در مشهد است و سال ۱۳۶۳ با خانواده اش به آمریکا مهاجرت کرد. دوره کارشناسی ارشد در رشته مهندسی الکترونیک را در دانشگاه جورج واشنگتن گذرانده است. کاوشگر، موسس و مدیر شرکت مخابراتی «فناوری ارتباط از راه دور» در آمریکاست. او به عنوان نخستین زن کیهان نورد و اولین ایرانی در سال ۲۰۰۶ به فضا سفر کرد.

۶٫تاهانی عامر، دانشمند برجسته ناسا

تاهانی عامر، زنی مسلمان با پوششی اسلامی از برجسته‌ترین دانشمندان ناساست. او در مناطق حاشیه نشین قاهره به دنیا آمد، ۱۷ سالگی ازدواج کرد و در همان نوجوانی دست تقدیر او را به آمریکا کشاند. تاهانی در حالی سر کلاس‌های ریاضیات در آمریکا می‌نشست که حتی یک کلمه از زبان انگلیسی بلد نبود، اما به برکت لطفی که خدا به او کرده بود و هوشی سرشار نصیبش ساخته بود، خیلی زود به شاگرد برتر کلاس و در نهایت یک‌مهندس ایده‌آل تبدیل شد.

معرفی 6 بانوی موفق مسلمان
معرفی ۶ بانوی موفق مسلمان

۷٫دکتر سوزان کارلند

دکتر سوزان کارلند یکی دیگر از مدافعان مشتاق حقوق زنان و مسلمانان در دانشگاه است. شهرت او بیشتر به خاطر تشویق های مکرر عمومی اش برای پرسش از زنان مسلمان در مورد تجربه زنان مسلمان به جای فرضیات نادرست است. در حال حاضر او به عنوان مدرس مرکز ملی مطالعات استرالیایی دانشگاه موناش فعالیت می کند.

۸٫ سری واتی ایکو

سری واتی ایکو رئیس شورای شایر جزایر کوکوس (کیلینگ) است. او یکی از معدود زنان مسلمان است که از زمان تأسیس این شورا در سال ۱۹۹۲ در این شورا خدمت کرده است. او در طول زندگی سیاسی خود ابراز امیدواری کرده است که موقعیت و نقش او الهام بخش دیگر زنان مسلمان باشد تا قوانین فعال سیاسی در استرالیا را به عهده بگیرند. .

۹٫ بلر ایمانی

بلر ایمانی نویسنده آمریکایی یکی از اعضای مشتاق جنبش زندگی سیاه‌پوستان مهم است، به خاطر اعتراض‌های صریح خود علیه خشونت پلیس، نژادپرستی سیستماتیک و تبعیض شهرت دارد.

۱۰٫ کارمن مارتون

معرفی بانوان موفق مسلمان

Kübra Dağlı در میان متخصصان زن اسلامی تکواندو کار قرار دارد. کارمن مارتون، اولین قهرمان جهانی تکواندو  در ترکیه است.

مارتون، همسرش و تمام خانواده اش از علاقه مندان به تکواندو هستند و او همچنان از مهارت های خود به عنوان یک بدلکار استفاده می کند. آنها همچنین فعالان حوزه برابری جنسیتی در بین ورزشکاران هستند.

۱۱- ابتهاج محمد

این مسلمان آمریکایی با پیوستن به تیم شمشیربازی سابر آمریکا در المپیک ۲۰۱۶ نامی برای خود دست و پا کرد. او اولین زنی است که هنگام رقابت برای ایالات متحده در المپیک، یک لحظه مهم برای زنان در اسلام و مسلمانان در سراسر جهان، حجاب بر سر می کند. او در زمان دریافت مدال المپیک نیز حجاب خود را داشت.

۱۲- ایلهان عمر

از زمان حمله ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به برج های دوقلو، ایالات متحده آمریکا تا حد زیادی از اسلام هراسی با ادغام تروریست های اسلامی با همه مسلمانان حمایت کرده است. ایلهان عمر، نماینده دموکرات مینه سوتا، یکی از اولین چهره های عمومی است که حرکت مثبتی را به دور از این معادل سازی دروغین نشان می دهد. این پناهنده سومالیایی الهام‌بخش زنان و مسلمانان در سیاست آمریکاست و از هر فرصتی که به او داده می‌شود استفاده می‌کند تا علیه بی‌عدالتی و تبعیض صحبت کند.

۱۳-ملاله یوسف زی

شاید معروف‌ترین عضو فهرست ما، ملاله یوسف‌زی ثابت می‌کند که خرد سن ندارد. این زن ۲۳ ساله پاکستانی در سال ۲۰۱۲ زمانی که از یک سوء قصد جان سالم به در برد به جرم اینکه یک زن به دنبال تحصیلات عالی بود، در سراسر جهان شناخته شد. از آن زمان، او صندوق ملاله را تأسیس کرد که در برنامه های آموزشی برای دختران مسلمان سرمایه گذاری می کند و همچنان جوان ترین برنده جایزه نوبل در جهان است.

۱۴- ختیجه محمد یوسف

با توجه به تأثیر بسیار زیادی که COVID-19 بر جهان داشته است، تعداد کمی از مردم می توانند در مورد اهمیت ایمونولوژیست ها و ویروس شناسان بحث کنند. یکی از این ویروس شناسان ختیجه محمد یوسف است.

اگرچه یوسف هیچ ارتباط مستقیمی با واکسن یا درمان کووید-۱۹ ندارد، کار او منجر به پیشرفت های گسترده ای در جامعه پزشکی شده است. تحقیقات او در مورد یک ویروس کشنده طیور، بیماری نیوکاسل، به دلیل تأثیر آن بر کشاورزی مورد تحسین جهانی قرار گرفت.

۱۵-احدا زانتی

این طراح مد لبنانی-استرالیایی در زمینه مد برای زنان حجابی در سراسر جهان تخصص دارد. چشم گیرترین طراحی او ، لباس شنا برای ورزشکاران مسلمان، به دلیل سهمش در ورزش دختران مورد توجه ملی قرار گرفت. او همچنین خط تولید لباس شنای حجابی به نام بورکینی راه اندازی کرده است.

 

 

5/5 - (2 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.