۱۴ خوراکی بسیار خوب برای مبتلایان به کرونا

تغذیه بدن با برخی غذاهای خوب به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک میکند.اگر به دنبال راه هایی برای پیشگیری از سرماخوردگی ، آنفولانزا و سایر عفونت ها هستید ، اولین قدم شما باید برنامه ریزی وعده های غذایی باشد که شامل ۱۴ تقویت کننده قوی سیستم ایمنی بدن برای مبتلایان به کرونا باشد اما در نظر داشته باشید با همه گیری ویروس کرونا COVID-19 ، درک این نکته بسیار مهم است که هیچ مکمل ، رژیم غذایی یا سایر اصلاحات در شیوه زندگی به غیر از فاصله گذاری جسمانی ، که به عنوان فاصله اجتماعی شناخته می شود ، و اقدامات بهداشتی مناسب نمی تواند شما را در برابر کرونا محافظت کند اما میتواند طول درمان و بهبودی را کاهش دهد.

مبتلایان به کرونا چه چیزهایی بخورند؟

۱- مرکبات

اکثر مردم پس از سرماخوردگی مستقیماً به ویتامین C روی می آورند. این به این دلیل است که به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند.

تصور می شود که ویتامین C باعث افزایش تولید گلبول های سفید خون می شود که کلید مبارزه با عفونت ها هستند.

تقریباً همه مرکبات سرشار از ویتامین C هستند. با داشتن چنین تنوعی ، می توانید مقداری از این ویتامین را به هر وعده غذایی اضافه کنید.

مرکبات محبوب عبارتند از:

گریپ فروت
پرتقال ها
کلمنتین ها
نارنگی
لیمو
لیموترش

مبتلایان به کرونا
خوراکی مفید برای مبتلایان به کرونا

از آنجا که بدن شما آن را تولید نمی کند یا ذخیره نمی کند ، شما برای ادامه سلامتی به ویتامین C روزانه نیاز دارید. مقدار توصیه شده روزانه برای اکثر بزرگسالان این است:

۷۵ میلی گرم برای زنان
۹۰ میلی گرم برای مردان
در صورت انتخاب مکمل ها ، از مصرف بیش از ۲۰۰۰ میلی گرم در روز خودداری کنید.

همچنین به خاطر داشته باشید که در حالی که ویتامین C ممکن است به بهبود سریع سرماخوردگی کمک کند ، هنوز هیچ مدرکی مبنی بر موثر بودن آن در برابر ویروس کرونا وجود ندارد.

۲- فلفل دلمه ای قرمز

اگر فکر می کنید مرکبات بیشترین ویتامین C را در بین میوه ها و سبزیجات دارند ، دوباره فکر کنید. یک اونس ، فلفل دلمه ای قرمز تقریباً ۳ برابر پرتقال فلوریدا (۴۵ میلی گرم ) ویتامین C (127 میلی گرم ) دارد. آنها همچنین منبع غنی بتا کاروتن هستند.

علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن ، ویتامین C ممکن است به شما در حفظ سلامت پوست کمک کند. بتاکاروتن ، که بدن شما به ویتامین A تبدیل می کند ، به سلامت چشم و پوست شما کمک می کند.

۳- کلم بروکلی

کلم بروکلی دارای ویتامین ها و مواد معدنی فوق العاده است. کلم بروکلی سرشار از ویتامین های A ، C و E ، فیبر و بسیاری آنتی اکسیدان های دیگر ، یکی از سالم ترین سبزیجاتی است که می توانید در بشقاب خود قرار دهید.

کلید حفظ قدرت آن پختن آن تا حد ممکن – یا بهتر است بگوییم ، به هیچ وجه نیست. بخارپز کردن بهترین راه برای نگهداری بیشتر مواد مغذی در غذا است.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “درمان عفونت ادرار با داروهای گیاهی” را نیز مطالعه بفرمایید.      

۴- سیر

تمدنهای اولیه ارزش آن را در مبارزه با عفونت ها تشخیص دادند. سیر همچنین ممکن است سخت شدن عروق را کند، کند و شواهدی وجود دارد که به کاهش فشار خون کمک می کند. به نظر می رسد خواص تقویت کننده سیر از غلظت زیاد ترکیبات حاوی گوگرد مانند آلیسین ناشی می شود.

۵- زنجبیل

زنجبیل ماده دیگری است که بسیاری پس از بیماری به آن روی می آورند. زنجبیل ممکن است به کاهش التهاب کمک کند ، که می تواند به کاهش گلودرد و بیماری های التهابی کمک کند. زنجبیل ممکن است به حالت تهوع نیز کمک کند.

در حالی که از آن در بسیاری از دسرها استفاده می شود ، زنجبیل مقداری گرما به شکل جینجرول ، نسبی از کپسایسین ، دارد. زنجبیل همچنین ممکن است درد مزمن را کاهش دهد و حتی ممکن است دارای خواص کاهنده کلسترول باشد.

مبتلایان به کرونا
غذاهای مفید برای مبتلایان به کرونا

۶- اسفناج

اسفناج نه تنها به دلیل سرشار بودن از ویتامین C-بلکه حاوی آنتی اکسیدان های متعدد و بتاکاروتن است که ممکن است هر دو توانایی مبارزه با عفونت سیستم ایمنی بدن ما را افزایش دهد.

مانند کلم بروکلی ، اسفناج زمانی سالم است که تا حدی پخته شود تا مواد مغذی خود را حفظ کند. با این حال ، پخت سبک جذب ویتامین A را آسان تر می کند و اجازه می دهد تا سایر مواد مغذی از اسید اگزالیک ، یک ماده مغذی آزاد شود. برخی از دستور العمل های اسفناج را اینجا ببینید.

۷- ماست

به دنبال ماست هایی باشید که عبارت “باکتری های زنده و فعال” روی برچسب آن چاپ شده است ، مانند ماست یونانی . این باکتریها ممکن است سیستم ایمنی بدن شما را تحریک کنند تا به درمان بیماری ها کمک کند.

سعی کنید ماست های معمولی بخورید تا آنهایی که طعم دار و پر از شکر هستند. می توانید ماست معمولی را به جای میوه های سالم و کمی عسل شیرین کنید.

ماست همچنین می تواند منبع عالی ویتامین D باشد ، بنابراین سعی کنید مارک های غنی شده با این ویتامین را انتخاب کنید. ویتامین D به تنظیم سیستم ایمنی کمک می کند و تصور می شود که دفاع طبیعی بدن ما را در برابر بیماری ها تقویت می کند.آزمایشات بالینی در حال انجام است تا اثرات احتمالی آن بر COVID-19 مورد مطالعه قرار گیرد.

۸- بادام

وقتی صحبت از پیشگیری و مقابله با سرماخوردگی و کرونا می شود ، ویتامین E هم پا با ویتامین C جلو میرود . با این حال ، این آنتی اکسیدان قوی برای یک سیستم ایمنی سالم کلید است.

این یک ویتامین محلول در چربی است ، به این معنی که برای جذب مناسب چربی نیاز دارد. مغزها ، مانند بادام ، سرشار از این ویتامین هستند و همچنین دارای چربی های سالم هستند.

بزرگسالان فقط به حدود ۱۵ میلی گرم ویتامین E در روز نیاز دارند. نصف فنجان بادام ، که تقریباً ۴۶ عدد بادام است ، تقریباً ۱۰۰ درصد از مقدار توصیه شده روزانه منبع مطمئن را تأمین می کند.

۹- تخمه آفتابگردان برای درمان مبتلایان به کرونا

تخمه آفتابگردان سرشار از مواد مغذی از جمله فسفر ، منیزیم و ویتامین B-6 و E است.

ویتامین E در تنظیم و حفظ عملکرد سیستم ایمنی مهم است. غذاهای دیگر با مقادیر بالای ویتامین E عبارتند از آووکادو و سبزیجات برگ تیره.

همچنین دانه های آفتابگردان دارای مقدار زیادی سلنیوم هستند. فقط ۱ اونس حاوی تقریبا نیمی از منبع سلنیوم است که یک فرد بالغ روزانه به آن نیاز دارد.

مطالعات گوناگونی که بیشتر بر روی حیوانات انجام شده است ، پتانسیل آن را برای مبارزه با عفونت های ویروسی مانند آنفولانزای خوکی (H1N1) مورد بررسی قرار داده است.

۱۰-زردچوبه

ممکن است زردچوبه را به عنوان یک عنصر کلیدی در بسیاری از غذاها بدانید. این ادویه زرد روشن و تلخ ، سالهاست که به عنوان ضدالتهاب در درمان آرتروز و آرتریت روماتوئید نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

 غلظت بالای کورکومین که به زردچوبه رنگ متمایز می دهد ، می تواند به کاهش آسیب عضلانی ناشی از ورزش کمک کند. کورکومین به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی (بر اساس یافته های مطالعات روی حیوانات) و ضد ویروس است.

مبتلایان به کرونا
تغذیه مبتلایان به کرونا

۱۱- چای سبز

هر دو چای سبز و سیاه مملو از فلاونوئیدها هستند ، نوعی آنتی اکسیدان. جایی که چای سبز واقعا برتری دارد در سطح آن epigallocatechin gallate (EGCG) ، یک آنتی اکسیدان قوی دیگر است.

در مطالعات نشان داده شده است که EGCG عملکرد سیستم ایمنی را افزایش می دهد. فرایند تخمیر چای سیاه بسیاری از EGCG را از بین می برد. از سوی دیگر ، چای سبز بخارپز است و تخمیر نمی شود ، بنابراین EGCG حفظ می شود.

چای سبز همچنین منبع خوبی از اسید آمینه L-theanine است. L-theanine ممکن است به تولید ترکیبات مبارزه کننده با میکروب در سلول های T شما کمک کند.

۱۲- پاپایا

پاپایا یکی دیگر از میوه های سرشار از ویتامین C است. مقدار توصیه شده روزانه ویتامین C را در یک میوه متوسط ​​می توانید از منبع معتبر دوگانه پیدا کنید. پاپایا همچنین دارای یک آنزیم گوارشی به نام پاپائین است که دارای اثرات ضد التهابی است. پاپایا دارای مقادیر مناسب پتاسیم ، منیزیم و فولات است که همه آنها برای سلامت کلی شما مفید هستند.

۱۳- کیوی

مانند پاپایا ، کیوی به طور طبیعی مملو از یک تن مواد مغذی ضروری از جمله فولات ، پتاسیم ، ویتامین K و ویتامین C است.

ویتامین C گلبول های سفید خون را برای مبارزه با عفونت تقویت می کند ، در حالی که سایر مواد مغذی کیوی باعث می شود بقیه بدن شما به درستی کار کند.

۱۴- مرغ

وقتی مریض هستید و سوپ مرغ را در دست می گیرید باعث می شود احساس بهتری داشته باشید. این سوپ ممکن است به کاهش التهاب کمک کند ، که می تواند علائم سرماخوردگی و کرونا را بهبود بخشد.

مرغ مانند مرغ و بوقلمون سرشار از ویتامین B-6 هستند. حدود ۳ اونس گوشت بوقلمون یا مرغ سبک حاوی تقریبا یک سوم منبع معتبر روزانه توصیه شده از B-6 است.

ویتامین B-6 نقش مهمی در بسیاری از واکنش های شیمیایی که در بدن رخ می دهد ، دارد. همچنین برای تشکیل گلبول های قرمز سالم و جدید حیاتی است.

آب مرغ حاصل از جوشاندن استخوان های مرغ حاوی ژلاتین ، کندرویتین و سایر مواد مغذی مفید برای بهبود روده و ایمنی بدن است.

مبتلایان به کرونا

راههای بیشتری برای جلوگیری از عفونت

تنوع کلید تغذیه مناسب است. خوردن تنها یکی از این غذاها برای مبارزه با آنفولانزا ، کرونا و سایر عفونت ها کافی نخواهد بود ، حتی اگر به طور مداوم آن را بخورید. به اندازه وعده غذایی و میزان توصیه شده روزانه توجه کنید تا از یک ویتامین زیاد و ویتامین های دیگر کم استفاده نکنید.

تغذیه مناسب یک شروع عالی است و کارهای دیگری وجود دارد که می توانید برای محافظت از خود و خانواده در برابر آنفولانزا ، سرماخوردگی و سایر بیماری ها انجام دهید.

شاید مهمتر از همه ، دریافت دو دوز واکسن کرونا برای محافظت از خود و دیگران باشد و تا قبل از واکسن زدن رعایت پروتکل های بهداشتی اصل اوا در برابر کرونا ویروس است.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.