علائم و نشانه های سرطان مری

سرطان مری سرطانی است که از پوشش مری شروع می شود. مری یک لوله عضلانی است که گلو را به معده متصل می کند. هنگامی که سرطان ایجاد می شود، معمولاً در داخلی ترین لایه مری رخ می دهد و سپس به بیرون گسترش می یابد. سرطان مری معمولاً تا مراحل پیشرفته علائمی ایجاد نمی کند. علائم سرطان مری احتمالی شامل مشکل در بلع، استفراغ، و درد قفسه سینه است. همچنین می تواند منجر به کاهش وزن ناخواسته شود.

 

 

علائم سرطان مری چیست؟

علائم سرطان مری چیست؟

مشکل در بلع

شایع ترین علامت سرطان مری مشکل در بلع (دیسفاژی) است. متأسفانه علائمی مانند این تا مراحل بعدی بیماری شروع نمی شود. سرطان مری در مراحل اولیه علائمی ایجاد نمی کند.

با رشد و تکثیر سلول های سرطانی در مری، توده ای از سلول ها به نام تومور را تشکیل می دهند. هنگامی که تومور رشد می کند، می تواند شروع به ایجاد مشکلاتی در خوردن و بلع کند. در ابتدا ممکن است هنگام غذا خوردن احساس کنید غذا در گلوی شما گیر کرده است. ممکن است متوجه شوید که سعی می کنید با خوردن لقمه های کوچکتر غذا یا نوشیدن آب بعد از هر لقمه جبران کنید.

با پیشرفت سرطان، بلعیدن آن سخت تر می شود. در پاسخ به این، بدن شما شروع به تولید بزاق بیشتری برای کمک به عبور غذا از مری می کند. ممکن است متوجه افزایش میزان تف یا مخاط در دهان خود شوید.

استفراغ یکی از علائم سرطان مری

مشکل در بلع می تواند منجر به استفراغ شود. هنگامی که غذا در مری شما گیر می کند، بدن شما ممکن است استفراغ کند تا آن را خارج کند و از مشکل تنفسی جلوگیری کند.

معمولاً افراد مبتلا به سرطان مری بدون تلاش وزن کم می کنند. استفراغ بعد از غذا نیز به کاهش وزن کمک می کند. اگر هنگام غذا خوردن متوجه استفراغ شدید، فوراً به پزشک خود مراجعه کنید.

درد قفسه سینه

بسیاری از افراد مبتلا به سرطان مری احساس درد یا سوزش در قفسه سینه خود می کنند. این احساس یکی از علائم رایج رفلاکس اسید است، بنابراین بسیاری از مردم آن را نادیده می گیرند. توجه به این نکته مهم است که اکثریت افرادی که علائم سوزش سر دل دارند به سادگی سوزش سر دل دارند نه سرطان.

سرطان مری زمانی باعث درد قفسه سینه می شود که تومور به اندازه ای بزرگ شود که غذا را مسدود کند. هنگامی که غذا می خورید، ممکن است احساس ناراحتی یا درد کنید زیرا غذا سعی می کند از اطراف تومور عبور کند. سرطان مری همچنین می تواند منجر به سرفه مزمن یا گرفتگی صدا شود.

خونریزی جزء علائم سرطان مری

سرطان مری می تواند باعث خونریزی در مری شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، خون در سیستم گوارش شما حرکت می کند و باعث می شود مدفوع شما سیاه به نظر برسد.

با گذشت زمان، خونریزی می تواند منجر به کمبود گلبول های قرمز خون (کم خونی) شود. یکی از علائم رایج کم خونی خواب آلودگی یا خستگی در طول روز است.

چه وقت باید به پزشک مراجعه کرد؟

از آنجایی که سرطان مری در مراحل اولیه علائمی ایجاد نمی کند، ضروری است که به محض بروز علائم به پزشک مراجعه کنید. پزشک شما ممکن است شما را برای آزمایش و درمان به یک انکولوژیست، یک پزشک متخصص در درمان سرطان ارجاع دهد.

در صورت بروز هر یک از علائم زیر به ارائه دهنده خود مراجعه کنید:

مشکل در بلع
مشکل در تنفس
استفراغ بعد از غذا
کاهش وزن ناخواسته
درد قفسه سینه
مدفوع سیاه
خستگی مفرط

۳ ژست مهم در یوگا برای کمک به بهبود سرطان سینه

در صورت داشتن عوامل خطر شناخته شده برای سرطان مری، بررسی علائم خود بسیار مهم است، از جمله:

سن بالای ۵۵ سال
مصرف تنباکو
مصرف الکل
بیماری ریفلاکس معده به مری (GERD)
چاقی
سابقه سرطان
رژیم غذایی سرشار از گوشت های فرآوری شده
سابقه بیماری که مری را تحت تأثیر قرار می دهد از جمله مری بارت، آشالازی یا تایلوزیس
ویروس پاپیلوم انسانی (HPV)

 

 

علائم بارز سرطان مری چیست؟

علائم بارز سرطان مری چیست؟

شایع ترین علائم برای سرطان مری شامل اشکال در بلع، استفراغ، کاهش وزن ناخواسته، درد قفسه سینه، سوزش سر دل، مدفوع سیاه و خستگی است. این نوع سرطان تا مراحل بعدی علائمی ایجاد نمی کند.

آیا سرطان مری به سرعت گسترش می یابد؟

سرطان مری معمولاً بدون ایجاد هیچ علامت یا علامتی ایجاد و گسترش می یابد. بسیاری از افراد در مراحل بعدی بیماری مری تشخیص داده می شوند زیرا اولین بار در آن زمان است که متوجه هر گونه تغییری شده اند.

سرطان مری ابتدا به کجا گسترش می یابد؟

سرطان مری معمولا از درونی ترین لایه مری شروع می شود و سپس از آنجا رشد می کند. هنگامی که از طریق مری رشد می کند، این نوع سرطان معمولاً به غدد لنفاوی گسترش می یابد. همچنین ممکن است به بافت های مجاور از جمله بافت پوشاننده ریه ها (پلورا)، کیسه اطراف قلب (پریکارد) و عضله زیر ریه ها (دیافراگم) گسترش یابد.

چه چیزی را می توان با سرطان مری اشتباه گرفت؟

سرطان مری باعث ایجاد احساس سوزش در قفسه سینه می شود. این زمانی اتفاق می افتد که تومور به اندازه ای بزرگ می شود که مانع عبور غذا از مری شود. این احساس سوزش اغلب با رفلکس اسید یا سوزش سر دل اشتباه گرفته می شود.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.