«شیمی دهم مبتکران را از تلکتاب بخرید»

شیمی دهم مبتکران را از تلکتاب بخرید

یکی از دروسی که دانش آموزان کنکوری رشته های نظری باید برای موفقیت در کنکور درصد بالایی را کسب کنند درس شیمی است. یکی از معروف ترین و بهترین کتاب های کمک درسی در این زمینه کتاب تست شیمی دهم مبتکران مهندس مهدی بازرگانی است.

Buy Innovative Chemistry from Talkbook

این کتاب تک جلدی شامل تمام مباحث سال دهم است، هدف نویسنده این بوده است که دانش آموز کنکوری را از شرکت در کلاس درس بی نیاز کند و وقتی که دانش آموز درسنامه ها را میخواند حس کند که در کلاس درس حضور دارد و یک معلم برای او تدریس می کند.

این یکی از برجسته ترین ویژگی های این کتاب تک جلدی است که موجب شده به پرفروش ترین و بهترین کتاب شیمی بین دانش آموزها شود. بی شک هر فردی که شروع به مطالعه شیمی می کند کتاب شیمی مبتکران را به عنوان منبع اصلی مدنظر خود قرار میدهد.

 معرفی کتاب شیمی دهم مبتکران :

از نکات مهم این کتاب میتوان به سوالات چهار گزینه ای اشاره کرد که از سطح ساده به بسیار سخت دسته بندی شده است. هر یک از این سوال ها برای دانش آموزان با هر سطحی علمی متفاوتی طراحی شده است و زمان پاسخ دادن به هر یک از آنها با هم تفاوت دارد.مثلا سوالات سخت را در یک دقیقه میتوان پاسخ داد اما سوال های بسیار سخت را در سه دقیقه میتوان پاسخ دهد‌.

البته این دسته از سوال ها برای دانش آموزانی در نظر گرفته شده است که در این درس بسیار متبحر هستند.

تست های وی آی پی:

در کتاب تست شیمی دهم سوال های متنوع و متفاوتی دیده میشود که هر یک با علائم خاصی مشخص شده است.

مثلا در این کتاب تست های وی آی پی مهم و موثر هستند

و مطالعه ی آنها برای همه ی دانش آموزان توصیه میشود.

نکته جالب توجه  در مورد تست ها این است که یک سوم سوال های آزمون های مهم از این سوال ها انتخاب شده است پس اگر وقت کافی برای مطالعه ی همه ی مطالب ندارید حتما به این سوال ها یک سری بزنید.

دانش آموز ها غالبا در ماه اردیبهشت و خرداد به سوالات وی آی پی  کتاب شیمی میپردازند چونکه با خواندن آنها مروری بر روی درس زیست دهم نیز خواهند داشت.

تست ها:

تعداد تست های این کتاب برای هر مطلب و موضوعی مناسب میباشد. چینش تست ها از لحاظ آموزشی مطابق با کتاب درسی است. تست ها میکرو طبقه بندی شده اند، یعنی تست های متفاوت و متنوع از هم مجزا شده اند. از ویژگی دیگر تست های کتاب این است که سوال های کنکور از سال ۸۰ به بعد در پایان هر مبحثی وجود دارد و سوال های المپیاد علمی نیز دیده میشود.

در این بخش تست های بالاتر از سطح کنکور نیز به چشم میخورد ولی تعداد آن کم است.

تست هایی که خارج از کنکور سراسری یا مطالب کتاب درسی باشد نیز وجود ندارد. دانش آموزان با هر سطحی مخاطب این تست ها میباشند.

برای کسانی که وقت کمتری دارند تست های وی آی پی مشخص شده که با پاسخ دادن به آنها همه ی مطالب پوشش داده میشود و دیگر نیازی به حل تست های تالیفی ندارند

ولی پیشنهاد میشود اگر وقت کافی دارید همه ی تست ها را حل کنید.

سوالاتی که از سطح سخت میباشد در پاسخنامه ترتیب آنها مشخص شده است. پاسخنامه تشریحی کامل و جامع است و لر جا که نیاز بوده توضیحات داده شده و در صورت لزوم همه ی عبارت ها بررسی شده است.

درسنامه کتاب:

درسنامه این کتاب بیان ساده و صمیمی دارد. در این کتاب مناظره علمی بین معلم و دانش آموزان مطرح شده است. به این ترتیب که معلم با دانش آموزان سطح مختلف به مناظره میپردازد و دانش آموز از او سوال های خود را میپرسد.

یک معلم و سه دانش آموز با سطح ( قوی، ضعیف، متوسط) حضور دارند.

حجم درسنامه ها با توجه به موضوعات آن مناسب است.

ظاهر کتاب:

در این کتاب سایز و فونت نوشته ها مناسب است. صفحه آرایی و نیز تنوع رنگ ها ی به کار رفته مناسب میباشد.

طرح جلد کتاب شیمی دهم کاملا تاریخچه ی شیمی را دارد و باعث جذابیت کتاب شده است، دانش آموزان را به مطالعه ی آن ترغیب میکند.  جنس کاغذ کتاب نیز کاهی است وبه همین دلیل قیمت مناسبی دارد.

جمع بندی:

شیمی دهم مبتکران از لحاظ تست های کتاب و درس نامه ها بسیار کامل و جامع برای همه ی دانش آموزان با هر سطحی ( قوی، متوسط، ضعیف) باشند میتوانند از آن استفاده کنند.

به شما توصیه میکنیم که این کتاب را در آغاز سال تحصیلی تهیه و استفاده کنید تا همزمان با معلم با بحث کلاس پیش روید و همه ی تست ها را در طول سال تحصیلی حل کنید.

همچنان که دانش آموزان سال دهم برای پیش خوانی میتوانند از شیمی دهم مبتکران استفاده کنند.

برای خرید این  کتاب میتوانید به وب سایت تلکتاب به آدرس اینترنتی telketab.com  مراجعه نمایید و این کتاب را به صورت اینترنتی خریداری نمایید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.