روشهای پیشگیری از عفونتهای باکتریایی واژن

روشهای پیشگیری از عفونتهای باکتریایی واژن

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”روشهای پیشگیری از عفونتهای باکتریایی واژن” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

داشتن رژیم غذایی سالم، فقط برای لاغری و تناسب اندام شما مناسب نیست، بلکه به سلامت کل بدن هم کمک می‌کند.

در ادامه به شما خوراکی‌های مفیدی را که از به وجود آمدن عفونت‌های مداوم واژینال جلوگیری می‌کنند معرفی خواهیم کرد.

ماست پروبیوتیک

ماست پروبیوتیک منبع سرشار از باکتری‌های مفید است. این باکتری به‌نام لاکتوباسیلوس از عفونت‌های واژن جلوگیری می‌کند. در انواع ماست‌ها، ماست یونانی یک منبع خوب پروبیوتیک و دارای پروتئین بالاتری نسبت به بقیه است.

اسفناج

یک فنجان اسفناج پخته شده، حاوی ۳۹ درصد منیزیم است. منیزیم باعث کاهش التهاب و بهبود گردش خون می‌شود و به سلامت واژن کمک می‌کند.

سویا

سویا و محصولات حاوی آن منابع بسیار خوبی از استروژن هستند و گنجاندن آن ها در رژیم‌غذایی به شما کمک می‌کند که دچار خشکی واژن که یکی از شایع‌ترین مشکلات در خانم‌هاست نشوید.همچنین مصرف سویا برای زنانی که در سنین یائسگی هستند، آثار مفید دوچندانی دارد.

سیر

سیر دارای خواص ضد میکروبی فوق‌العاده‌ای است، اگر دچار عفونت‌های مکرر در واژن هستید، می‌توانید از سیر برای ریشه کن کردن و تسکین سریع عفونت استفاده کنید.

حذف شکر

قند خون بالا نیز منجر به مختل شدن سطح pH در ناحیه واژن می شود که این موضوع به قارچ اجازه رشد می دهد. پس تا حد امکان مصرف شکر و خوراکی‌هایی مثل نوشابه، شیرینی و شکلات را محدود و جایگزین‌های با قند پایین‌تر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

دمنوش آویشن

آویشن به دلیل از بین بردن تب، درمان سرفه و سرماخوردگی، تقویت پاسخ‌های ایمنی، تسکین شکم و سردرد مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این‌ها آویشن برای عفونت‌های قارچی در بدن خانم‌ها بسیار مفید است.

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.