راهکارهایی برای افزایش بهره‌وری هنگام دورکاری

راهکارهایی برای افزایش بهره‌وری هنگام دورکاری

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”  راهکارهایی برای افزایش بهره‌وری هنگام دورکاری” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

 

ویروس همه‌گیر کرونا، مردم کشور‌های زیادی را مشغول به خود کرده است.

متاسفانه این ویروس در کشور ما هم فراگیر شده، عده‌ای خود را در خانه قرنطینه کرده‌اند، اما این قرنطینه کردن به این معنی نیست که باید دست از کار خود بکشند. در این مطلب قصد داریم چند نکته برای دورکاری در منزل را بگوییم تا بهتر بتوانید وقت و کار‌های خود را مدیریت کنید و همزمان، از ویروس کرونا هم در امان بمانید.

کار در ساعات همیشگی|

بهتر است در همان ساعاتی که هر روز سر کار بودید، در خانه هم کار کنید. برای لطمه نخوردن به کارهایتان، توصیه می‌کنیم از همان ساعتی که همیشه به سر کار می‌رفتید، بیدار شوید و شروع و تا ساعتی که معمولا از دفتر کار خود خارج می‌شدید، کار کنید.

گوش به‌زنگ باشید|

در طول ساعات کاری خود باید سعی کنید همیشه برای صحبت با همکاران یا مشتریان خود، آماده باشید. اگرچه دیگر خبری از جلسه‌های حضوری نیست، اما شاید لازم باشد جلسه‌ای با همکاران خود در اسکایپ داشته باشید! یا این که لازم باشد تلفن مشتریان خود را جواب دهید. چون در منزل کار می‌کنید، به این معنی نیست که قرار است در ساعات کاری به مسائل دیگر مشغول باشید؛ بلکه در عوض باید گوش به‌زنگ باشید تا از چیزی عقب نیفتید.

محیط کار در منزل خود را بهینه کنید|

اگر شما هم یک بار کار از منزل را امتحان کرده باشید، حتما برایتان پیش آمده که روز‌هایی اصلا حوصله کار کردن ندارید.

یا در محیط منزل آن قدر حواس‌پرتی برای شما وجود دارد که نمی‌توانید روی وظایف کاری خود تمرکز کنید.

در همین زمینه، پیشنهاد می‌کنیم به گونه ای میز کار برای خودتان در منزل بسازید که از هرگونه حواس‌پرتی به دور باشد.

حتی اگر لازم است میزتان را جابه‌جا کنید، از این کار دریغ نکنید؛ نباید اجازه دهید موارد کم اهمیت، جلوی تمرکز شما را بگیرد.

از قصد با همکاران خود مکالمه داشته باشید|

اگر ارتباط خود را به کل با همکاران قطع کنید و با آن‌ها صحبت نکنید،

احتمالا در حین کار کردن هم تمرکز خود را از دست می‌دهید.

سعی کنید یک گروه با همکاران خود بسازید و آن‌جا با یکدیگر مکالمه کنید و حتی درباره کار هم صحبت کنید.

این موضوع باعث می‌شود تمرکز بیشتری روی کار‌های خود داشته باشید.

با پیژامه کار نکنید|

این مورد آخر شاید کمی خنده‌دار به نظر برسد، اما واقعیت این است که کار کردن با پیژامه می‌تواند روی بهره‌وری شما تاثیر منفی بگذارد.

اگر لباس‌های رسمی‌تری بپوشید، درواقع به ذهن خود این سیگنال را می‌دهید که «حالا وقت کار کردن است».

البته منظور این نیست که با کت و شلوار پشت کامپیوتر بنشینید،

اما همین که لباس کار کردن شما با لباسی که از خواب بیدار می‌شوید فرق داشته باشد،

خودش کمک شایانی است به این که حسابی روی کار‌های خود تمرکز کنید.

نویسنده : مهرشاد رجبی،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.