راهنمای انتخاب بهترین لوستر مدرن برای بخش های مختلف خانه!

یکی از مهم ترین بخش های هر خانه و آشپزخانه روشنایی آن است، روشنایی و سیستم نورپردازی خانه میتواند خانه را تبدیل به یک محیط گرم و دلنشین کند یا تبدیل به یک محیط سرد و بی احساس و اذیت کننده! پس حتما باید به شیوه نورپردازی منزل توجه کنیم! یکی از مهم ترین موارد برای ایجاد یک سیستم روشنایی عالی و حرفه ای توجه به انتخاب لوستر مناسب است! در این مطلب قصد داریم به صورت صفر تا صد نکات مهمی که باید در هنگام خرید لوستر مدرن به آن ها توجه کنید را توضیح دهیم.

۱- ابعاد و اندازه کلی لوستر مدرن!

خرید بهترین لوستر مدرن

ابعاد لوستر مدرنی که قصد خرید آن را دارید باید با محیط خانه، دفتر کار و… شما هماهنگی داشته باشد! یکی از مواردی که باید به آن توجه کنید ارتفاع کلی محلی است که قصد دارید لوستر مدرن را در آن بخش نصب کنید، اگر ابعاد محیط مورد نظر با لوستر شما تناسب نداشته باشد لوستر ممکن است خیلی بزرگ یا خیلی کوچک دیده شود و طبیعتا نور پردازی مناسبی نیز در محیط مورد نظر ایجاد نخواهد شد!

در ادامه میخواهیم به فرمولی ساده اشاره کنیم که به کمک آن قطعا میتوانید تشخیص دهید که ابعاد لوستر مورد نظرتان مناسب شما هست یا خیر، اگر بخواهید بفهمید که ارتفاع لوستر مورد نظر مناسب ارتفاع محیط شماست یا خیر تنها کافیست ارتفاع کلی محیط مورد نظر خودتان را بر اساس واحد متر یکبار بر ۴ و یکبار دیگر بر ۵ تقسیم کنید تا بازه تقریبی ارتفاع مناسب برای لوستر مدرن به دست بیاید!

به طور مثال اگر ارتفاع اتاقی از خانه ۳ متر باشد یکبار ۳ را تقسیم بر ۴ میکنیم و بار دیگر ۳ را تقسیم بر ۵ میکنیم که به ترتیب مقادیر ۰٫۷۵ و ۰٫۶ به دست میاید که نشان میدهد برای این اتاق با این ارتفاع ( ۳ متر ) لوستری با ارتفاع کلی بین ۶۰ الی ۷۵ سانتی متر مناسب است، شما میتوانید تنها به کمک همین فرمول ساده، بهترین لوستر مدرن متناسب با ابعاد محیط مد نظر خودتان را پیدا کنید!

۲- ظاهر و سبک کلی لوستر مدرن!

لوستر مدرن نیز دارای انواع مدل های مختلف همچون لوستر های فلزی مدرن، لوستر های چوبی مدرن و….. است، به عنوان یکی از مهم ترین مواردی که باید در هنگام خرید لوستر مدرن برای پذیرایی، آشپزخانه و… به آن دقت کنید توجه به سبک و ظاهر لوستر مورد نظر است، اگر تمایل دارید محیط مورد نظر شما مدرن و فانتزی به نظر برسد، پیشنهاد میکنیم به سراغ خرید لوستر های چوبی بروید، اما از طرف دیگر اگر قصد دارید تا یک محیط بسیار مدرن را ایجاد کنید، به سراغ خرید لوستر های فلزی بروید!

اما دز زمینه انتخاب رنگ لوستر باید دقت بسیار زیادی را بکار ببرید! لوستر معمولا یکی از وسایلی است که حتی پس از سال ها نیز عوض نمیشود، به همین خاطر سعی کنید حداقل برای بخش آشپزخانه و پذیرایی رنگ های فانتزی را برای لوستر در نظر نگیرید! چراکه ممکن است پس از مدتی از مد بیفتد یا خسته کننده شود، برای لوستر های فلزی رنگ های طلایی، سفید، مشکی و نقره ای همواره جزو محبوب ترین رنگ ها میباشند که هیچ وقت قدیمی نخواهند شد!

۳- توجه به نوع مناسب لوستر مدرن برای محیط مورد نظر

خرید انواع لوستر مدرن و لوستر آشپزخانه

طبیعتا برای خرید بهترین لوستر مدرن با ظاهری زیبا و مناسب باید ابتدا لوستری را انتخاب کنید که برای محیط مورد نظر چه از لحاظ ظاهر و چه از لحاظ پخش نور مناسب باشد، به طور مثال برای خرید یک لوستر آشپزخانه زیبا و حرفه ای و مناسب باید دقت کنید که لوستر مورد نظر از لحاظ نور دهی حد وسط باشد! زیرا معمولا فضای آشپزخانه کوچک تر از سایر بخش ها مثل پذیرایی است و به همین خاطر معمولا لوستر های مدرن تک شعله یا دو شعله برای آشپزخانه مناسب تر است، همچین انتخاب یک لوستر چوبی نیز میتواند گزینه مناسبی برای آشپزخانه باشد!

برای بخش پذیرایی خانه نیز باید توجه کنید که اولا لوستر مورد نظر به اندازه کافی نور را در محیط مورد نظر پخش میکند و دوما ظاهر آن با سبک وسایلی که در داخل پذیرایی دارید هماهنگی داشته باشد! به طور مثال اگر مبلمانی با پایه های فلزی و ظاهری مدرن دارید پیشنهاد میشود از لوستر های مدرن با لامپ های حباب دار به همراه بدنه فلزی استفاده کنی، در کل منظور کلی این است که لوستر مدرن مورد نظر را متناسب با تجهیزات داخل پذیرایی خانه و بررسی هماهنگ بودن آن ها با یکدیگر خریداری نمایید!

۴- لوستر های مدرن که مناسب هر نوع لامپی باشند!

یکی از بزرگ ترین معایب برخی از مدل های لوستر های مدرن عدم داشتن سرپیچ های استاندارد میباشد! متاسفانه در برخی از لوستر های مدرن تنها نوع مشخصی از لامپ های خاص و زینتی قابل استفاده است که اتفاقا قیمت بالایی نیز دارند و این مورد یکی از بزرگ ترین عیب های برخی مدل های لوستر های مدرن میباشد، به شما پیشنهاد میکنیم حتما قبل از خرید لوستر مدرن دقت نمایید که سرپیچ مورد استفاده در لوستر شما استاندارد باشد و اکثر لامپ های موجود در سطح بازار با آن هماهنگی داشته باشد، سرپیچ E27 یکی از بهترین و پر استفاده ترین سرپیچ هایی است که معمولا در ساخت لوستر های مدرن با کیفیت از آن استفاده میشود و تقریبا هر نوع لامپی با این سرپیچ سازگار است!

۵- لوستر سقفی مناسب فضای کوچک!

خرید بهترین لوستر مدرن و لوستر آشپزخانه

به عنوان یکی از مهم ترین نکات باید اشاره کنیم که در صورتی که محیط مورد نظر شما ( اتاق، پذیرایی منزل، آشپزخانه و…. ) کوچک میباشد، لوستر سقفی بهترین انتخاب ممکن برای شماست، لوستر سقفی همان طور که از نامش نیز مشخص است کاملا به سقف اتاق متصل میشود و به همین دلیل فضای کمتری از محیط مورد نظر شما را اشغال میکند و به همین خاطر یکی از بهترین انتخاب های ممکن برای خانه های کوچک لوستر های سقفی میباشند!

نکته پایانی!

در صورتی که تنها به همین مواردی که در بالا به آن ها اشاره کردیم در هنگام خرید لوستر مدرن دقت نمایید میتوانید بهترین لوستر مدرن که کاملا مناسب محیط منزل شما باشد را پیدا نمایید! به عنوان نکته ای پایانی باید به ترتیب قرار گرفتن لامپ های مهتابی و لامپ های آفتابی دقت نمایید، اگر بیش از حد از لامپ های سفید رنگ استفاده کنید فضای خانه بی روح و اگر بیش از حد از رنگ های آفتابی استفاده کنید نور محیط اذیت کننده خواهد شد! بهتر است همیشه تعداد لامپ های مهتابی دو برابر آفتابی باشد و به کمک این ترکیب میتوانید نور بسیار خوبی را برای منزل خودتان ایجاد کنید!

 

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.