درمان سرفه و خشکی گلو با این روش ها

درمان سرفه و خشکی گلو با این روش ها

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”درمان سرفه و خشکی گلو با این روش ها” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

سرفه یک رفلکس رایج است و مکانیسم بدن برای پاکسازی مجاری تنفسی از مواد تحریک کننده است. سرفه ممکن است حاد باشد ، کمتر از سه هفته طول بکشد یا مزمن باشد و بیش از هشت هفته طول بکشد.

سرفه انواع مختلفی دارد: خشک ، مرطوب (خلط دار). درمان سرفه البته به ماهیت و علل آن بستگی دارد.

سرفه مرطوب ، به عنوان مثال ، سرفه ای که بلغم(خلط) تولید می کند ، نشان می دهد که بدن شما بیش از حد طبیعی مخاط تولید می کند.

علل و علائم سرفه خلط دار:

سرفه حاد در بزرگسالان اغلب به دلیل عفونت های ناشی از میکروارگانیسم ها مانند باکتری ها یا ویروس ها مانند مواردی که باعث سرماخوردگی یا آنفولانزا می شوند ، رخ می دهد.

دلایل دیگر اینکه بدن شما ممکن است بیش از حد معمول مخاط تولید کند ممکن است شامل مشکلات مختلف سلامتی مانند برونشیت ، ذات الریه ، بیماری انسدادی مزمن ریوی (COPD) ، فیبروز کیستیک و آسم باشد.

در یک کودک نوپا یا کودک ، سرفه اغلب در اثر عفونت ویروسی یا آسم ایجاد می شود. سرفه مرطوب در کودکان ممکن است به دلیل استنشاق جسم خارجی (به عنوان مثال بادام زمینی!) ، دود سیگار یا سایر محرک های محیطی ایجاد شود.

سرفه اغلب با یک سرفه هک خشک شروع می شود که باعث سنگینی در قفسه سینه می شود و در نهایت با پیشرفت بیماری منجر به سرفه بلغم می شود. ممکن است احساس کند که چیزی در قفسه سینه شما گیر کرده یا در پشت گلو شما غلغلک داده است.

برای رفع فوری گرفتگی قفسه سینه ، دکتر ژانت نشئیوات . چند نشانگر دارد که به شما کمک می کنند ، از جمله: “هیدراته باشید ( آب کافی بنوشید)، از مرطوب کننده استفاده کنید یا دوش آب گرم بگیرید –  بخار کمک می کند ، چای داغ (بزرگسالان می توانند عسل اضافه کنند) ، سرکه سیب می تواند به تجزیه و شل شدن مخاط کمک کند / بلغم (آن را در آب مخلوط کنید) ، کمپرس گرم روی سینه می تواند به تسکین علائم کمک کند. “

سایر علائم و نشانه هایی که می تواند با سرفه همراه باشد ، صدای سوت هنگام تنفس یا سرفه (خس خس سینه) ، نفس نفس ، درد یا گرفتگی قفسه سینه و تب است.

سرفه ممکن است به دنبال گلودرد یا سرماخوردگی رخ دهد ، و ممکن است صبح بدتر شود. این می تواند بر روی کار و خواب شما تأثیر بگذارد و باعث ایجاد مزاحمت برای دیگران در اطراف شما نیز شود.

چگونه از سرفه جلوگیری کنیم؟

اگرچه نمی توان به طور کامل از آن اجتناب کرد ، اما اقدامات خاصی وجود دارد که می توانید کمتر دچار سرفه های مزاحم نمیشوید. در اینجا چند مثال آورده شده است:

*از تماس با دیگران که بیمار هستند یا ممکن است بیمار باشند خودداری کنید.
*در صورت بیماری ، از جلوگیری از شیوع عفونت از رفتن به مدرسه یا محل کار خودداری کنید.
*با پوشاندن بینی و دهان عطسه یا سرفه کنید.
*مصرف مایعات خود را افزایش دهید تا هیدراته بمانید.
*مناطق مشترک خانه یا محل کار خود را تمیز نگه دارید.
*همیشه دستان خود را بشویید ، به خصوص پس از سرفه ، غذا خوردن ، استفاده از دستشویی یا مراقبت از فردی که بیمار است.
*اگر سرفه شما به دلیل آلرژی است ، می توانید آلرژن را که بر شما تأثیر می گذارد شناسایی کرده و از قرار گرفتن در معرض آن خودداری کنید.

*به گفته دکتر ژانت نشئیوات ، یک عادت روزانه ، که می تواند از احتقان قفسه سینه جلوگیری کند ، “هیدراته ماندن – مهمترین کار” است.

چه موقع به پزشک مراجعه کنیم؟

معمولاً بیشتر سرفه ها به خودی خود برطرف می شوند. با این حال ، ممکن است مواردی پیش بیاید که ممکن است به مراقبت پزشکی نیاز داشته باشید. بلافاصله در صورت بروز حداقل یکی از موارد زیر از پزشک کمک بگیرید:

*سرفه شما به جای بهتر شدن در حال بدتر شدن است.
*شما قادر به خوردن و تنفس مناسب نیستید.
*خون بالا میاورید
* تب بالا؛ خلط سبز رنگ یا زرد
*سرفه شما بیش از ۳ هفته طول می کشد.
*در کنار گردن شما غدد متورم وجود دارد.
*شما همچنین درد قفسه سینه را تجربه می کنید.
*بدون هیچ دلیل مشخصی لاغر می شوید.

درمان های طبیعی برای مقابله با سرفه :

۱٫ غرغره آب و نمک:

غرغره با آب نمک چندین بار در روز موجب تسکین قابل توجه سرفه می شود. نمک به حذف مخاط از دستگاه تنفسی کمک می کند ، در حالی که آب گرم تحریک گلو را کاهش می دهد.

به علاوه ، خاصیت ضد عفونی کننده نمک ممکن است به مبارزه با هرگونه عفونت که ممکن است باعث بیماری شود ، کمک کند.

*یک قاشق چای خوری نمک را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید.
*خوب مخلوط کنید تا نمک کاملا حل شود.
*با این کار ۲-۳ بار در روز غرغره کنید تا گرفتگی بینی و گلو پاک شود.

۲٫ استنشاق بخار

استنشاق بخار یکی دیگر از روش های موثر برای تسکین سریع سرفه است. گرما و رطوبت موجود در بخار به تجزیه و حل شدن مخاط کمک می کند. علاوه بر این ، استنشاق بخار تزریق شده با عصاره برگ تولسی می تواند به بهبود سرفه و سرماخوردگی کمک کند.

*یک کاسه را با آب خیلی داغ پر کنید. معادل ۶-۸ برگ تولسی (که با نام ریحان مقدس  نیز شناخته می شود) اضافه کنید.

*یک حوله بالای سر خود قرار داده و صورت خود را روی کاسه قرار دهید. بخار را تا آنجا که می توانید استنشاق کنید و نفس عمیق بکشید. این کار را روزی ۲-۳ بار انجام دهید.
*همچنین می توانید دوش آب گرم بگیرید و به مدت ۵ دقیقه در بخار تنفس کنید. این کار را دو بار در روز امتحان کنید تا سرفه برطرف شود.
*توجه: ممکن است استنشاق بخار برای کودکان خردسال ، زنان باردار یا افرادی که از فشار خون بالا یا بیماری های قلبی رنج می برند مناسب نباشد.

۳٫عسل

عسل یکی دیگر از داروهای معروف خانگی برای سرفه است.

این ماده به کاهش ضخامت مخاط کمک کرده و باعث از بین رفتن آسان آن از مجاری تنفسی می شود. همچنین ، عسل با خاصیت ضد ویروسی و ضد باکتریایی ، به مبارزه با عفونت کمک می کند.

*۱ پیاز بزرگ (نصف شده و خلال نازک) و ۱ قاشق چای خوری آویشن خشک (یا ۳ قاشق چای خوری آویشن تازه) را در یک قابلمه لیوان ، سرامیک یا نچسب بریزید و به اندازه کافی عسل اضافه کنید تا مواد کاملاً پوشانده شود (ترجیحاً ۲ فنجان خام عسل محلی)
*روی حرارت ملایم به مدت ۱ ساعت بپزید ، تا پیاز آبدار و نرم شود.
*مخلوط را در یک ظرف شیشه ای بریزید ، روی آن را با درب بپوشانید و برچسب بزنید. این را می توانید تا ۱ ماه در یخچال نگهداری کنید.
*برای پیشگیری یا درمان سرماخوردگی ، روزانه ۱ قاشق غذاخوری از این اکسیر آویشن مصرف کنید.
*توجه: به کودکان زیر ۱ سال عسل ندهید زیرا باعث بوتولیسم می شود.

درمان سرفه و خشکی گلو با این روش ها
درمان سرفه و خشکی گلو با این روش ها

۴٫ زنجبیل

چه سرفه های خشک و چه خلط دار باشد ، زنجبیل درمان خوبی است.

زنجبیل به عنوان یک ماده خلط آور به نازک شدن و دفع مخاط کمک می کند. حتی شدت و مدت زمان سرفه را که با واکنش بیش از حد و التهاب مجاری هوایی مشخص می شود ، کاهش می دهد.

علاوه بر این ، زنجبیل دارای خواص تقویت کننده ایمنی است که به بهبود سریع کمک می کند.

*ریشه زنجبیل تازه را به برش های کوچک برش دهید و آنها را کمی خرد کنید. زنجبیل و ۱½ فنجان آب را درون تابه بریزید و آن را بجوشانید. اجازه دهید ۵ دقیقه دیگر با حرارت کم بپزد. سپس صاف کنید این را تا ۳ بار در روز بنوشید.
*روش دیگر ، ۱ قاشق غذاخوری آب زنجبیل تازه استخراج شده و ۱ قاشق غذاخوری عسل خام را با هم مخلوط کنید. این را دو بار در روز و به مدت چند روز مصرف کنید.
*همچنین می توانید زنجبیل خام تازه را در طول روز بجوید.

۵٫ شیرین بیان

شیرین بیان به عنوان خلط آور عمل می کند و بنابراین می تواند به تسکین برخی علائم سرفه کمک کند. همچنین به تسکین گلو درد کمک می کند.

یک مطالعه ۲۰۱۷ که در Bioorganic & Medicinal Chemistry منتشر شده ، فعالیت های ضد سرفه و خلط آور شیرین بیان و ترکیبات اصلی آن را برجسته می کند.

*۱ قاشق چای خوری ریشه شیرین بیان را به ۱ فنجان آب گرم اضافه کنید. روی آن را بپوشانید و اجازه دهید ۵-۱۰ دقیقه شیب دار شود و سپس صاف کنید. کمی عسل اضافه کنید و این چای را ۲-۳ بار در روز بنوشید.
*گزینه دیگر افزودن ½ قاشق چای خوری قدرت شیرین بیان و ½ قاشق چای خوری پودر زنجبیل خشک به ۱ لیوان آب گرم است. این را ۲ بار در روز بنوشید.

*توجه: داروهای شیرین بیان برای افرادی که فشار خون بالا دارند توصیه نمی شود.

۶٫ سیر

سیر همچنین داروی خوبی برای سرفه  است. این به عنوان یک خلط آور طبیعی عمل می کند ، که به شما کمک می کند تا سریع از سرفه راحت شوید.

سیر همچنین دارای خواص تقویت کننده ایمنی ، ضد باکتری و ضد ویروسی است که آن را برای پاکسازی عفونت که دلیل اصلی سرفه است ، موثر می کند.

*یک حبه سیر له شده را مخلوط کرده و مقداری عسل را ۲-۳ بار در روز بخورید.
*همچنین ، ۱ قاشق غذاخوری سیر خرد شده را به یک قابلمه آب جوش اضافه کنید. سر خود را با حوله بپوشانید و بخار را استنشاق کنید.
*همچنین می توانید روغن سیر را با کمی روغن زیتون گرم مخلوط کرده و از آن به عنوان مالش سینه استفاده کنید.

۷٫ سرکه سیب

سرکه سیب یکی دیگر از داروهای موثر است.

سرکه سیب به نازک شدن مخاط قفسه سینه کمک می کند ، بنابراین سرفه را کاهش می دهد و به شما کمک می کند تا تنفس بهتری داشته باشید. این حتی باعث افزایش ایمنی بدن می شود ، که در درجه اول به شدت از سرفه جلوگیری می کند.

*۲ قاشق چای خوری سرکه سیب  را به ۱ فنجان آب ولرم اضافه کنید. در ۱ قاشق چای خوری عسل خام مخلوط کنید و خوب مخلوط کنید. این محلول را ۲-۳ بار در روز و به مدت یک هفته بنوشید.
*½ فنجان سرکه سیب خام و فیلتر نشده را با ½ فنجان آب مخلوط کنید. مخلوط را بجوشانید و آن را از اجاق گاز خارج کنید. یک حوله بالای سر خود قرار داده و بخار را به مدت ۳-۵ دقیقه با دهان و چشم بسته از طریق بینی استنشاق کنید. چند بار در روز تکرار کنید.

۸٫ آب آناناس ، عسل ، زنجبیل ، نمک

یکی دیگر از درمان های معمول سرفه ، مخلوط کردن آب آناناس  با عسل ، زنجبیل ، نمک و کمی فلفل قرمز است. فلفل به دفع مخاط کمک می کند و عسل و زنجبیل گلو را تسکین می دهد. آنها همچنین دارای خواص ضد التهابی هستند. برای این درمان موارد زیر را با هم مخلوط کنید:

*۱ فنجان آب آناناس
*۱ قاشق چای خوری زنجبیل خرد شده یا خرد شده
*۱ قاشق غذاخوری عسل
*¼ قاشق چای خوری فلفل قرمز
*¼ قاشق چای خوری نمک
*¼ فنجان از این مخلوط را ۳ بار در روز بنوشید.

توجه: به کودکان زیر ۱ سال عسل ندهید.

نکات پایانی:

*برای آرامش گلو و رطوبت بدن خود ، آب ولرم ، آب لیمو گرم ، چای سبز گرم ، شیر گرم زردچوبه و سوپ مرغ خانگی بنوشید.
*کافئین و الکل می توانند در کمبود آب بدن نقش داشته باشند. از این رو ، از آنها بپرهیزید.
*هنگامی که در محیط خشک هستید از مرطوب کننده استفاده کنید تا از ضخیم شدن مخاط جلوگیری کند. یک مرطوب کننده رطوبت را به هوا اضافه می کند ، که می تواند به نازک شدن مخاط و کاهش ناراحتی کمک کند. اما حتماً برای جلوگیری از تجمع کپک ، مرتباً آن را تمیز کنید.
*از دود تنباکو خودداری کنید. سیگار کشیدن یا تنفس دود سیگار می تواند سرفه شما را بدتر کند.
*هنگام خواب ، سر خود را با بالش های اضافی بلند کنید.
*می توانید از اسپری های ضد احتقان برای رفع انسداد بینی و راحتی تنفس استفاده کنید.
*غذاهای غنی از ویتامین C می توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند.
*اتاق و محیط اطراف خود را از وجود گرد و غبار و باکتری هایی که باعث تجمع مخاط می شوند ، پاک کنید.
*به اندازه کافی بخوابید تا بدن خود را قوی نگه دارید تا با عفونت مقابله کرده و مصونیت خود را ایجاد کند.

داروهای خانگی خشکی گلو:

خشکی گلو می تواند واقعاً تحریک کننده باشد!

این می تواند خواب شما را در شب مختل کند و حتی کار در طول روز را دشوار کند.

گلو خشک و خراشیده یک مشکل شایع است که معمولاً در اثر التهاب حلق ایجاد می شود ، لوله ای که از پشت بینی و دهان به مری کشیده می شود و به معده منتهی می شود.

چندین عامل می تواند منجر به این ناراحتی و درد در گلو شود.

در بیشتر موارد ، در ماه های سرد زمستان که هوا خشک است و عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی مانند آتش سوزی در حال گسترش است ، اتفاق می افتد. همچنین می تواند علامت بیماری های دیگر مانند  التهاب لوزه ، استرپتوکوک گلو ، ریفلاکس اسید یا ریفلاکس ریفلاکس ، آنفلوانزا ، سرماخوردگی ، تب یونجه یا آلرژی باشد.

خشکی گلو

گاهی اوقات ، خشکی گلو نشانه چیز جزئی است ، مانند خوابیدن با دهان باز ، صحبت زیاد ، سیگار کشیدن ، کمبود آب بدن یا قرار گرفتن در معرض آلاینده های هوا.

 خشکی گلو به خصوص صبح ناخوشایند است ، مشکل در بلع ، خارش گلو و تورم غدد در کناره های گردن است.

گاهی اوقات ، این علائم ممکن است همراه با عفونت استرپتوکوکی باشد ، که همچنین می تواند باعث سردرد ، بدن درد ، تب و خستگی عمومی شود.

ضروری است که قبل از جستجوی راه حل ، دلیل خشکی گلو را شناسایی کنید. در این میان ، روش های درمانی خانگی بسیاری وجود دارد که می توانید برای تسکین علائم و خلاص شدن از شر این مشکل تحریک کننده استفاده کنید.

توجه: اگر علائم بیش از چند روز ادامه داشت ، باید به پزشک مراجعه کنید.

درمان خانگی برای خشکی گلو:

۱٫ غرغره نمک آب

ساده ترین راه برای مقابله موثر با خشکی گلو غرغره با آب نمک است.

نمک دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد میکروبی است که با محدود کردن رشد ، به از بین بردن هرگونه عفونت میکروبی کمک می کند. همچنین به بیرون کشیدن مخاط و بلغم از گلو کمک می کند و دهان را مرطوب نگه می دارد.

همچنین ، آب گرم و نمک گلو را تسکین می دهد.

یک مطالعه منتشر شده در BMC Health Services Research در سال ۲۰۰۸ نشان داد که غرغره سه بار در روز با آب نمک با کاهش ۴۰ درصدی در عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی ارتباط دارد .

*۱ قاشق چای خوری نمک را به ۱ فنجان آب ولرم اضافه کنید.
*آن را خوب هم بزنید تا نمک حل شود.
*چند ثانیه با این محلول غرغره کنید ، سپس آن را تف کنید.
*این کار را در فواصل منظم تکرار کنید تا زمانی که از خشکی گلو خلاص شوید.

۲٫ عسل

عسل به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی و مرطوب کنندگی می تواند علائم خشکی گلو را تسکین دهد. همچنین حاوی خواص ضد باکتری ، ضد میکروبی و ضد عفونی کننده است که با میکروب هایی که باعث عفونت می شوند و منجر به خشکی گلو می شود ، مبارزه می کند.

همچنین مانند اسمزی هیپرتونیک کار می کند ، به این معنی که به بیرون کشیدن آب از بافت ملتهب کمک می کند و در نتیجه تورم را کاهش می دهد.

عسل همچنین برای مصونیت بدن مفید است.

*۱ قاشق غذاخوری عسل خام و ارگانیک را در یک فنجان آب گرم مخلوط کنید. خوب هم بزنید و ۲ یا ۳ بار در روز آن را بنوشید.
*روش دیگر ، ۱ قاشق غذاخوری هرکدام از عسل و آبلیمو را در یک فنجان آب ولرم مخلوط کنید. مخلوط را آرام آرام میل کنید. این را چند بار در روز بنوشید.
*قبل از خواب ، ۱ قاشق چایخوری عسل را به یک لیوان شیر گرم اضافه کنید. آن را بنوشید تا خشکی گلو را تسکین داده و به خواب بهتر کمک کند.
*احتیاط:  هرگز نباید آن را به نوزادان زیر ۱ سال تغذیه کنید.

۳٫ سرکه سیب

سرکه سیب می تواند برای استفاده به عنوان غرغره رقیق شود یا برای مقابله با عفونت و قلیایی سازی بدن به چای داغ یا یک لیوان آب اضافه شود. این روش درمانی ساده به خشک و گلودرد گلو ناشی از آلرژی یا عفونت کمک می کند.

به دلیل خاصیت ضد باکتریایی ، به مبارزه با میکروب ها و قلیایی سازی بدن کمک می کند. همچنین به حفظ تعادل PH در دهان کمک می کند ، در نتیجه دهان را مرطوب نگه می دارد تا از خشکی گلو جلوگیری یا درمان کند.

به علاوه ، سرکه سیب سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

*۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب خام و فیلتر نشده را در ۱ فنجان آب گرم مخلوط کنید. خوب هم بزنید و روزانه دو بار آن را بنوشید تا از خشکی گلو خلاص شود.
همچنین ، می توانید یک محلول غرغره با سرکه سیب درست کنید. ۱ قاشق چایخوری نمک و ۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب  را در ۱ فنجان آب گرم مخلوط کنید. چند بار در روز با آن غرغره کنید.

۴٫ آدامس

جویدن یک تکه آدامس بدون قند یک روش ساده و در عین حال موثر برای مقابله با خشکی گلو است. عمل جویدن باعث تحریک جریان بزاق در دهان و گلو می شود. هنگامی که تولید بزاق افزایش می یابد ، گلو مرطوب می شود ، که به نوبه خود باعث تسکین خشکی می شود.

مطالعه ای در سال ۲۰۱۱ که در مجله Dental Research Journal منتشر شده است گزارش می دهد که آدامس می تواند بر میزان جریان بزاق تأثیر بگذارد که برای خشکی گلو مهم است (۲).

جویدن آدامس فاقد شکر همچنین با اسیدیته مقابله می کند ، دلیل اصلی دیگر خشکی گلو است.

مطالعه ای در سال ۲۰۰۵ که در مجله تحقیقات دندانپزشکی منتشر شده است گزارش می دهد که جویدن آدامس بدون قند به مدت ۳۰ دقیقه پس از غذا می تواند ریفلاکس اسیدی مری را بعد از غذا کاهش دهد .

در صورت امکان انواع آدامس های شیرین نشده را برای تسکین گلو انتخاب کنید. اما حتما از آدامس های شیرین و همچنین با طعم نعناع خودداری کنید.

۵٫ شیرین بیان

شیرین بیان یکی دیگر از درمان هایی است که به از بین بردن خشکی گلو کمک می کند. این خاصیت ضد باکتری و ضد قارچی است که از هرگونه عفونت که ممکن است باعث خشکی گلو شود ، تسکین می یابد.

شیرین بیان خشکی گلو را برطرف می کند.

خاصیت ضدالتهابی آن به کاهش تحریک گلو نیز کمک می کند.

*۱ قاشق غذاخوری پودر شیرین بیان را به ۱ فنجان آب جوش اضافه کنید. روی آن را بپوشانید و بگذارید چند دقیقه شیب دار شود. چای را صاف کرده و ۲ یا ۳ بار در روز بنوشید.
*همچنین ، ½ قاشق چای خوری پودر شیرین بیان را با کمی عسل مخلوط کرده و دو بار در روز برای چند روز میل کنید.
*همچنین می توانید برای تسکین گلو ، برخی از آب نبات های شیرین بیان را بخورید.

۶٫ فلفل دلمه

برای تسکین خشکی گلو ، فلفل قرمز نیز بسیار موثر است.

فلفل حاوی مقدار زیادی کپسایسین است ، ترکیبی غنی از خواص ضد التهابی و ضد باکتری. این ماده به کاهش تورم در بافتهای گلو کمک می کند و عفونت اساسی را درمان می کند. علاوه بر این ، درد شما را تسکین می دهد.

کپسایسین همچنین به دفع سموم و سایر عوامل ایجادکننده عفونت در بدن کمک می کند.

*¼ قاشق چای خوری پودر فلفل ، ۱ قاشق غذاخوری عسل و ۳ حبه سیر رنده شده را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را چندین بار در روز مصرف کنید ، اما حداقل ۱ ساعت بین دوزها بگذارید. پس از مصرف این مخلوط بلافاصله از نوشیدن آب خودداری کنید.
*به صورت جایگزین ، ¼ قاشق چای خوری فلفل قرمز و ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو را به یک لیوان آب داغ اضافه کنید. با این محلول چند بار در روز غرغره کنید. به مدت ۱ یا ۲ روز از این درمان استفاده کنید.

۷٫ ریشه گل ختمی

ریشه گل ختمی حاوی موسیلاژی است که گلو درد و خشکی گلو را پوشانده و تسکین می دهد. همچنین به التهاب گلو مربوط به التهاب لوزه یا گلودرد کمک می کند.

علاوه بر این ، به دلیل خواص تخریب و ضد التهابی که دارد ، در مقابله با ریفلاکس اسید کمک می کند. ریفلاکس اسید یکی از دلایل خشکی گلو است.

*۱ قاشق غذاخوری ریشه خشک گل ختمی را به ۱½ فنجان آب جوش اضافه کنید.
*روی آن را بپوشانید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه بجوشد.
*محلول را صاف کرده ، مقداری عسل به آن اضافه کرده و بنوشید.
*می توانید روزانه ۳ فنجان از این چای گیاهی بنوشید.
*احتیاط: ریشه گل ختمی برای زنان باردار یا شیرده یا افرادی که دیابت دارند توصیه نمی شود.

۸٫ مایعات

بیشتر اوقات ، خشکی گلو ممکن است به سادگی نشانه کمبود آب بدن باشد ، به این معنی که آب کافی نمی نوشید. هنگام کمبود آب ، بدن شما بزاق زیادی تولید نمی کند که به طور معمول دهان و گلو را مرطوب کند.

برای تسکین خشکی گلو مایعات بنوشید.

از طرف دیگر ، آبرسانی مناسب به بدن شما منابع مورد نیاز برای تولید مقدار بزاق مورد نیاز برای مرطوب نگه داشتن گلو را می دهد. علاوه بر این ، مخاط را نازک و شل می کند ، در نتیجه از چسبیدن آن به دیواره های داخلی گلو جلوگیری می کند و باعث تحریک می شود.

برای مقابله با کم آبی بدن ، در طول روز مایعات اضافی بنوشید. به طور کلی ، نوشیدن ۸ تا ۱۰ لیوان آب در روز خوب است. اما بسته به سن ، سطح فعالیت ، شرایط آب و هوایی و وضعیت سلامتی خود ، ممکن است به میزان کمتری یا بیشتر نیاز داشته باشید.

شما همچنین باید میوه و سبزیجات و سایر مواد غذایی را که غنی از آب هستند در رژیم غذایی خود بگنجانید. از نوشابه های کافئین دار و قهوه که باعث از دست رفتن آب بیشتر بدن می شود خودداری کنید.

۹٫دستگاه بخور

استراحت و خواب مناسب برای بهبود سریع از خشکی گلو مهم است. اما از آنجا که خشکی گلو می تواند در شب بدتر شده و خواب شما را مختل کند ، توصیه می شود یک دستگاه رطوبت ساز در محیط داخلی استفاده کنید.

رطوبت ساز به ویژه در هوای خنک بسیار مهم است. این به شما کمک می کند تا رطوبت گرم به هوا اضافه شود و تنفس در آن هوای مرطوب به آرامش و آبرسانی خشک گلو کمک می کند تا بتوانید خواب مورد نیاز خود را داشته باشید.

یک رطوبت ساز را در اتاق خواب یا هر اتاق دیگری که زمان قابل توجهی را در آن می گذرانید ، قرار دهید.

به جای مرطوب کننده ، می توانید یک ظرف عمیق را با آب گرم پر کنید و آن را نزدیک منبع گرما قرار دهید. با گرم شدن آب باید به تدریج هوای اتاق را مرطوب کند.

صرف نظر از اینکه از مرطوب کننده هوا یا ظرف آب استفاده می کنید ، آن را تمیز نگه دارید تا از تجمع کپک و سایر مواد حساسیت زا جلوگیری کند.

نکات پایانی:

دوش گرفتن گرم و صرف چند دقیقه تنفس در بخار می تواند موقتاً از خشکی گلو راحت شود.
با کاهش فعالیت های روزانه خود به اندازه کافی استراحت کنید و در حالی که از خشکی گلو رنج می برید ، کمترین حرف را بزنید.
مایعات گرم بیشتری مانند آب میوه های گرم ، چای های گیاهی یا آب ولرم بنوشید تا گلو خشک و تحریک شده شما آرام شود.
از استفاده از محصولات دخانیات خودداری کنید ، زیرا باعث تحریک بافت های گلو می شود و منجر به دوره طولانی مدت خشکی گلو می شود.
اگر هر روز صبح با خشکی دهان از خواب بیدار می شوید ، ممکن است مشکل این باشد که با دهان باز بخوابید.
برای جلوگیری از علائم آلرژی ، در اوج فصل آلرژی در پنجره های بسته و تهویه هوا در خانه بمانید.

برای تسکین گلو خشک ، به دلیل رفلکس اسید ، سر تخت خود را بالا بیاورید تا از جریان اسید به سمت بالا به مری و گلو در هنگام خواب جلوگیری کند.

سیگار نکشید و از دود سیگار خودداری کنید ، زیرا باعث بدتر شدن علائم می شود.
از غذاها و نوشیدنی هایی که می توانند باعث سوزش معده شوند ، مانند غذاهای پرادویه یا تند ، الکل ، کافئین ، شکلات ، نعناع و سیر خودداری کنید.
اگر از گلودرد رنج می برید ، مطمئن شوید که دوز کامل آنتی بیوتیک های تجویز شده توسط پزشک را مصرف کرده اید.
اگر به دلیل وجود باکتری های ایجاد کننده ورم لوزه ، گلودرد دارید ، آنتی بیوتیک های تجویز شده را برای درمان آن مصرف کنید. لوزه های ویروسی طی ۷ تا ۱۰ روز به خودی خود بهبود می یابند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.