خلاقیت های آسان و جالب

خلاقیت های آسان و جالب

*این مطلب در مرداد ماه ۱۴۰۲ بروزرسانی شده است.

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”خلاقیت های آسان و جالب” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

خلاقیت چیست؟

در کتاب الیزابت گیلبرت، جادوی بزرگ: زندگی خلاق فراتر از ترس (۲۰۱۵)، او می گوید: “خلاقیت رابطه بین یک انسان و الهام است.”

برای برخی افراد، خلاقیت از طریق هنر بیان می شود. خلاقیت در محل کار نیز مهم است. در حالت ایده‌آل، ما برای حمایت از افراد، تیم‌ها و سازمان‌ها برای نوآوری، انعطاف‌پذیری و عملکرد بالا، ارزش زیادی قائل هستیم. در محل کار، افراد خلاق اغلب افرادی هستند که به دنبال مسیرهای جدید در توسعه محصول، بهره وری، کارایی و نوآوری هستند. استیو جابز فقید، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت اپل و مدیرعامل پیکسار، نقش یک فرد خلاق را ایجاد ارتباطات جدید، ارائه چیزی کمی متفاوت و کنار هم قرار دادن عناصر متفاوت در یک چشم انداز جدید جدید توصیف کرد.

 ۵ راه برای پرورش خلاقیت در زندگی و شغل

 یک فضای خلاقانه را اختصاص دهید

بسیاری از محل‌های کار، مناطقی را برای طوفان فکری، طراحی، تفکر و خلق، برای ارتقای خلاقیت در بین افراد و تیم‌ها اختصاص داده‌اند. این می تواند به سادگی یک کاناپه و میز در اتاق کارمندان یا یک فضای باز جایی باشد که افراد بتوانند در آن جمع شوند و در گفتگوهای خلاقانه شرکت کنند. در خانه، یک نیمکت یا یک صندلی بزرگ زیر یک پنجره باز – هر کجا که هستید، مالکیت خود را انتخاب کنید و با صدای بلند بگویید: “این فضای خلاقانه من است”.

یافتن و اعلام فضای خلاقانه خود را به تعویق نیندازید. مزیت داشتن یک فضای خلاقانه، چه در محل کار و چه در خانه، می گوید که شما خلاقیت را جدی می گیرید و فضا (به معنای واقعی کلمه) برای جریان الهام ایجاد می کنید.

 به طور مرتب وارد فضای خلاقانه خود شوید

این نکته بسیار مهمی است! من افراد و تیم های زیادی را می شناسم که فضای خلاقانه ای دارند اما هرگز وارد آن نمی شوند. با صرف حضور در فضای خلاق اعلام شده خود، در خانه یا محل کار، انرژی خلاق و هم افزایی اتفاق خواهد افتاد.

توصیه سامرست موام به نویسندگان جوان این بود که هر روز در همان ساعت و در یک مکان خود را در مقابل صفحه خالی حاضر کنند و در صورت لزوم، به سادگی نام خود را بارها و بارها بنویسند تا زمانی که کلمات جاری شوند. و جریان خواهند داشت. این یک عمل اراده (تعهد) است که در مقابل صفحه خالی، بوم، طرح تجاری جدید، تکه های یک اختراع جدید، انبوه خاک رس یا ایده جدید هنوز کاملاً شکل نگرفته باشد. این یک حقیقت خلاقانه ساده است: با قرار دادن منظم خود در فضای خلاقانه، تفکر خلاق به طور طبیعی ظهور و جاری می شود.

 برای سکوت وقت بگذارید

می دانم که همه ما زندگی پرمشغله ای داریم. وقت گذاشتن برای سکون و سکوت می‌تواند برای بسیاری از مردم کالای نادری باشد (که تا حدی دلیل آن است که استرس و بیماری‌های مرتبط با استرس در فرهنگ مدرن ما بسیار شایع است – اما من از آن دوری می‌کنم). من دوستانی دارم که برای تقویت زندگی درونی و خلاقیت خود به مدت یک ماه استراحت می‌کنند. من، خوشحالم که ۵ دقیقه در روز در جایی ساکت باشم و فقط بنشینم و فکر کنم! چرا؟ زیرا الهام به کسانی که برای ایده‌های جدید و برای انگیزه‌های خلاقانه ظاهر می‌شوند و به درونشان گوش می‌دهند، می‌رود.

من عاشق لحظات آرام صبح قبل از بیدار شدن پسرانم، با اولین فنجان قهوه و دفتر خاطراتم هستم. من می‌توانم در این چند دقیقه ایده‌های بیشتری نسبت به یک روز کامل که حواس‌پرتی و انجام چند کار بیشتر وجود دارد، بنویسم. سکون و سکوت به ما کمک می کند تا ذهنمان را پاک کنیم، به آرامش و کاهش سرعت کمک کنیم، بنابراین فضای درونی برای رسیدن ایده های خلاقانه باز می شود.

سکون می تواند به بخشی از فرهنگ محل کار نیز تبدیل شود. افراد، تیم‌ها، مدیران و رهبران را می‌توان تشویق کرد که لحظاتی را از میز و کامپیوتر خود دور کنند، مکث کنند، نفس بکشند، بی‌حرکت و ساکت باشند تا از شلوغی‌های ذهنی پاک شوند تا ایده‌ها و خلاقیت‌های جدید پدیدار شوند و به اشتراک گذاشته شوند. وقتی مردم بتوانند برای لحظه ای از مسابقه دادن با ساعت دست بردارند و ساکت و ساکت شوند، بهره وری، نوآوری و خلاقیت در واقع می تواند شکوفا شود.

با رنگ های خنثی ،اتاق خواب تان را آرامش بخش کنید

به داستان سرایی هدفمند بپردازید

ما داستان هایمان را زندگی می کنیم. سازمان‌ها داستان‌ها و تاریخچه‌های شرکتی دارند که عملیات جاری، مشارکت کارکنان، فرهنگ محل کار و موارد دیگر را شکل می‌دهند. نام تجاری تماماً در مورد داستان سرایی است – از جمله داستان هایی که مشتریان و مشتریان شما درباره شما می گویند. قصه گویی فرآیندی خلاقانه است که امکان یادگیری، تحول و رشد را در هر دو سطح فردی و سازمانی فراهم می کند. داستان خود را بگویید – چرا کاری را که انجام می دهید انجام می دهید؟ چگونه کاری را که انجام می دهید انجام می دهید؟ داستان‌های ما روایت شیوه‌های شخصی ما در دنیا بودن را نشان می‌دهد و می‌تواند نقاط قوت، علایق، استعدادها و لحظات یادگیری ما را برجسته کند.

کنجکاوی را تقویت کنید

فرهنگ‌های خلاقی که یادگیری، ابراز وجود و رشد را تقویت می‌کنند، تمرکز مشترکی بر ایجاد کنجکاوی بیشتر در پروژه‌ها، حل مسئله و رهبری دارند. می توان سوال پرسید، اشتباه کرد، راه های جدیدی برای انجام کارها پیدا کرد و موارد دیگر. وضعیت موجود را می توان به چالش کشید.

رهبران بزرگ کنجکاوی را به عنوان سنگ بنای یادگیری و رشد می شناسند و مدل می کنند. سازمان‌ها کنجکاو می‌شوند که چگونه کارها را بهتر انجام دهند، چگونه در زمان‌های تغییر پیشرفت کنند. افراد برای تفکر متفاوت، تلاش برای چیزهای جدید الهام می گیرند. کنجکاوی سوخت بیان خلاق است.

مکث و بازتاب

سؤالات زیر باعث می‌شوند که ژورنال‌نویسی عالی باشد. یا شاید می‌خواهید از پاسخ‌های خود نقشه ذهنی بسازید، یک تابلوی دید ایجاد کنید، شعری بنویسید یا به سادگی در طبیعت قدم بزنید و پاسخ‌ها و بینش‌های خود را بررسی کنید. انتخاب خلاقانه با شماست…

شکل منحصر به فرد خود بیان یا خلاقیت شما چیست؟
خلاقیت برای شما چه معنایی دارد؟
خلاقیت چگونه در کار و زندگی شما ظاهر می شود؟
اگر برای خلاقیت بیشتر تلاش می کردید، چه اقداماتی انجام می دادید؟
خلاق ترین فردی که می شناسید کیست؟ چه چیزی آنها را خلاق می کند؟
دوست دارید از پرورش خلاقیت بیشتر در زندگی خود چه مزایایی را تجربه کنید؟
چگونه بیان خلاق ممکن است زندگی و شغل شما را بهبود بخشد؟

خلاقیت های آسان و جالب
خلاقیت های آسان و جالب
خلاقیت های آسان و جالب
خلاقیت های آسان و جالب
خلاقیت
خلاقیت
خلاقیت آسان
خلاقیت آسان
تزیین های زیبا
تزیین های زیبا
گلدان خانگی
گلدان خانگی
Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.