خرید غیرحضوری مطمئن را تجربه کنید

خرید غیرحضوری مطمئن را تجربه کنید

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”خرید غیرحضوری مطمئن را تجربه کنید” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم 

موضوع آنقدرها هم پیچیده نیست و تنها کافی است چند مورد ساده را در نظر داشته باشید تا خریدهای شما از اینترنت همگی در دسته خریدهای امن قرار داشته باشند و خدای ناخواسته سرمایه ای که با زحمت به دست آورده و در بانک پس انداز کرده اید به دست افراد سودجو قرار نگیرد.

نکته های طلایی برای یک خرید امن آنلاین

با فروشندگان مطمئن و معروف معامله کنید

• فروشندگان دارای اعتبار را انتخاب کنید. مخصوصاً زمانی که از اشخاص خاصی خرید می کنید.
• در جستجوی مدارک واقعی مانند جزئیات آدرس و شماره تلفن برای برقراری ارتباط باشید.
• فقط با بازدید از وب سایت افراد یا شرکت ها در مورد آنها قضاوت نکنید.
• وقتی که در حال خرید از شرکت های خارجی هستید، به طور خاص خیلی حساس باشید.
• سیاست فروشندگان در حفظ حریم شخصی و بازپرداخت مبلغ کالا را بررسی نمائید.
• از روش های مناسب و ایمن برای پرداخت پول در اینترنت استفاده کنید تا در صورت عدم تحویل کالا از اطلاعات مالی و بانکی شما تا حدی محافظت شود.

فروشگاه‌های اینترنتی مطمئن را برای خرید امن آنلاین انتخاب کنید

شما قبل از اقدام به خرید، باید فروشگاه و فروشنده را چک کنید. سایت‌هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیک کسب و کارهای اینترنتی یا «اینماد» هستند اجازه دارند که در این زمینه فعالیت کنند و شما می‌توانید در آن‌ها خرید امن آنلاین داشته باشید.

اگر قصد خرید از سایت‌هایی مانند دیوار، شیپور یا هر جای دیگری را دارید، می‌توانید با فروشنده طی کنید که معامله را از طریق سامانه داد و ستد ایمن انجام دهد. به این ترتیب شما به سامانه‌ای دارای اینماد وصل شده‌اید که او، این خرید را ایمن می‌کند.

باید مواظب باشید که گول تبلیغات و تخفیف‌های عجیب و غریب را نخورید، شرایط و قوانین سایت‌های خرید و فروش اینترنتی را مطالعه کنید، از سایت‌های معتبر خرید کنید و ترجیحا رمز پویا را فعال کنید.

از اطلاعات حساب کاربری خود مواظبت کنید

اگر از آن دست افرادی هستید که برای همه چیز رمز عبور  آسان و یکسانی مثل شماره شناسنامه‌تان می‌گذارید، با خرید آنلاین ایمن خداحافظی کنید چون همیشه در معرض سوءاستفاده هستید. ترجیحا رمز خود را در جاهایی مثل کافی نت یا کامپیوترهای عمومی وارد نکنید و اگر هم وارد کردید اجازه ندهید در حافظه کامپیوتر ذخیره شود و در نهایت از حساب کاربری خود خارج شوید (Log out کنید).

کافی است کسی رمز عبور شما را در یکی از وبسایت‌های خرید آنلاین پیدا کند و آدرس گیرنده (آدرس مقصد) را به نشانی خودش تغییر دهد. شما پول را پرداخته و منتظر رسیدن بسته خود هستید ولی بسته شما به مقصدی دیگر تحویل داده می‌شود. به همین راحتی!

رمز عبور یکسان برای همه حساب‌های کاربری شما این خطر را دارد که با لو رفتن یکی، امکان استفاده از بقیه حساب‌های شما هم ممکن شود. پس:

  • از رمزهای پیچیده، دارای عدد، حروف بزرگ و نشانه‌ها استفاده کنید. (مثل: giRerh@34)
  • از وایفای مکانی عمومی مثل رستوران استفاده نکنید چون هکرها رمز شما را روی هوا می‌زنند!
  • رمز عبور یا رمز دوم کارت بانکی خود را روی کاغذ ننویسید و داخل کیف پول خود نگذارید.
  • رمز عبور خود را در گوشی موبایل خود ذخیره نکنید چون در این صورت اگر موبایل و کارت شما با هم دزدیده شود، پول‌های داخل بانک شما هم از دست خواهد رفت.
خرید اینترنتی

از دسیسه های کلاهبرداری بر حذر باشید

• اگر شرایط (یک معامله) خیلی بیشتر از حد واقعی ،عالی به نظر برسد، احتمالاً حقه ای در کار است. در اینترنت به بررسی اطلاعات راجع به این شرکت بپردازدید و بررسی کنید که آیا شخصی قبلاً با این مشکل مواجه شده است.
• از طرح های کار در خانه که وعده می دهند به راحتی می توانید درآمد کسب کنید و هیچ وقت هزینه ای نپردازید، اجتناب کنید.
• از شرکت های معتبر خرید کنید.
• به شدت از هر چیزی که در پیام های ناخواسته یا هرزنامه ها (Spam) ارائه و تبلیغ می شود، اجتناب و دوری کنید.

به نماد اعتماد الکترونیکی توجه کنید

 

یکی از بهترین فعالیت هایی که در سال های اخیر در داخل کشور آغاز شده، ثبت و ساماندهی فروشگاه های اینترنتی است. نماد اعتماد الکترونیکی که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران به فروشگاه های آنلاین داده می شود بهترین راه برای تشخیص و شناسایی یک وب سایت معتبر از وب سایت های نا امن و کلاهبردار است.

تمامی فروشگاه های آنلاین می توانند با ثبت نام اینترنتی در سامانه نماد اعتماد الکترونیکی به نشانی www.enamad.ir درخواست ثبت اطلاعات و اختصاص نماد اعتماد را داشته باشند. همچنین همه فروشگاه های مورد تایید می بایست نماد اعتماد الکترونیکی را (که به صورت یک e آبی رنگ به همراه یک یا چند نقطه طلایی رنگ است) در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دهند.

در صورت مغایرت هرگونه مشخصات ذکر شده از سوی فروشنده با کالای فرستاده شده، از قبول کالا خودداری کنید. با فروشنده تماس بگیرید و مشکل پیش آمده را با او در میان بگذارید. برای اینکه خرید امن آنلاین داشته باشید لازم است قبل از خرید و پرداخت پول، همه مشخصات کالا را چک کرده باشید تا موقع تحویل گرفتن بتوانید مقایسه کنید.

منبع:سپارکس،سایبرپلیس،مجله سخت افزار

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.