حقایقی که هر زنی باید درباره کرونا بدونه!

حقایقی که هر زنی باید درباره کرونا بدونه!

ویروس کرونا تأثیری نسبتاً متفاوت بر زن‌ها و مردها می‌گذارد.

در این مطلب به نکات اساسی اشاره می‌کنیم که شما به عنوان یک خانم باید از آن‌ها آگاه باشید

شما کمتر احتمال دارد بر اثر کرونا جان خود را از دست بدهید

هرچند ظاهراً آمار ابتلای زنان و مردان به ویروس جدید کرونا یکسان به نظر می‌رسد اما احتمال این که زن‌ها جان خود را بر اثر این بیماری از دست بدهند، کمتر از مردهاست. علت این تفاوت می‌تواند قوی‌تر بودن سیستم ایمنی زن‌ها به دلیل میزان استروژن‌شان باشد. همچنین مردها به دلیل اضافه‌وزن، دیابت و سیگار کشیدن، بیشتر از زن‌ها در معرض بیماری‌ها هستند.

یائسگی شما را مستعد ابتلا به عفونت می‌کند

خانم‌ها با افزایش سن وارد دوره‌ یائسگی می‌شوند و افت استروژن در بدن شان تاثیر منفی بر عملکرد ایمنی آن‌ها می‌گذارد. در واقع افزایش سن باعث می‌شود زن‌ها در مقابل عفونت‌ها آسیب‌پذیرتر شوند و واکنش کمتری به عفونت و واکسیناسیون نشان بدهند.

زحمت و فشار مراقبت‌های بهداشتی بر دوش زن‌هاست

مراقبت از افراد سالمند خانواده، بچه‌ها و خانواده معمولاً به دوش خانم‌هاست. استرسی که مادرها در این دوران تحمل می‌کنند چند برابر بیشتر از قبل شده است. شست‌وشو، ضدعفونی کردن، پرستاری و مراقبت از بچه‌ها، سرگرم کردن آن‌ها، پخت و پز برای خانواده و خیلی کارهای دیگر، فشار زیادی بر دوش زن خانواده می‌گذارد.

از ریسک فاکتورهایتان آگاه باشید

حتماً تا به حال بارها شنیده‌اید افرادی که دچار بیماری‌های مزمن یا مشکلاتی در سلامتی خود هستند بیشتر در معرض ویروس کرونا قرار دارند. فشارخون بالا، دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی جزو بیماری‌هایی هستند که می‌توانند شما را دچار عوارض پیچیده‌تری از ویروس کرونا کنند.

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.