تراشیدن موهای سر چه فواید و مضراتی دارد؟

تراشیدن موهای سر چه فواید و مضراتی دارد؟

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب” تراشیدن موهای سر چه فواید و مضراتی دارد؟” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

 

ویروس کرونا تا ۳ روز روی مو باقی می ماند و همین بهانه ای است برای تراشیدن موی سر

تراشیدن یا به عبارتی کچل کردن موها معمولا برای کسانی که دچار ریزش مو شده اند یا در شرایط خاص نیاز به مصرف دارو، پماد یا عمل جراحی دارند، توصیه می شود.

اما در این روزها که کرونا به سراغمان آمده و گفته می شود که ویروس این بیماری می تواند برای چند روز روی موی سر باقی بماند و از طرفی شرایط مراجعه منظم به آرایشگاه هم وجود ندارد، بعضی ها تراشیدن مو را به آقایان پیشنهاد می کنند.

البته ناگفته نماند که به طور معمول در فصل بهار سرهای تراشیده بیشتری را می بینیم

زیرا بعضی عقیده دارند که با تراشیدن موها در این فصل بینایی چشم ها تقویت می شود و پیاز مو بیشتر در معرض آفتاب قرار می گیرد اما تاثیری بر ضخیم شدن موها ندارد.

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که وقت ندارید به موهایتان رسیدگی بیشتری بکنید،کچل کردن یکی از گزینه هایی است که این روزها به کمک تان می آید.

تراشیدن موهای سرمزایا ومعایبی دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم تا شما بتوانید برای تراشیدن یا نتراشیدن موهایتان تصمیم بهتری بگیرید:

محاسن تراشیدن موی سر

مو تاثیر زیادی براحساس زیبایی دارد به همین دلیل اثر تراشیدن مو در افراد مختلف متفاوت است.اما حفظ نظافت سر با موی تراشیده قطعا راحت تر است.

اگر از جمله افرادی هستید که فرصت کافی برای رسیدگی به موهایتان ندارید تراشیدن مو می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد تا هم پوست سرتان هوایی بخورد و هم بتوانید در این روزها بهداشت فردی تان را بهتر رعایت کنید.

ممکن است به هر دلیلی بخشی از موهایتان دچار ریزش شده باشد یا دچار طاسی مردانه (وسط سر) شده اید. در این شرایط بعضی ها تراشیدن مو را انتخاب می کنند که به زیبایی بیشتر کمک می کند.

هیچ دقت کرده اید که بعضی ازآقایان با تراشیدن موهای سرجوان تربه نظر می آیند.

این گزینه می تواند به شما هم کمک بکند.

در شرایط اپیدمی کرونا که مشکلات دیگری را به همراه خودش آورده است، ممکن است باعث شود تا موی بعضی از آقایان دچار ریزش سکه ای شود و مدت ها طول بکشد تا دوباره درآید.

در این وضعیت بهترین گزینه که به افزایش اعتماد به نفس شما کمک می‌کند تراشیدن همه موهای سر است.

معایب تراشیدن موی سر

ممکن است روی سر اثر جراحت، بخیه و… وجود داشته باشد که موها روی آن را پوشانده است اما با تراشیدن سر همه جراحت ها مشخص می شود.

افرادی که برای اولین بار شما را با سر تراشیده می بینند ممکن است سوال های زیادی داشته باشند یا حتی شوخی کنند که باعث ناراحتی تان می شود.

وقتی موهای سرتان را می تراشید، باید مراقب پوست سر باشید تا هم موقع تراشیدن و هم بعد از آن تا زمان در آمدن موها آسیب نبیند.

بعضی از پوست ها با تراشیدن مو دچار پوسته، آکنه و جوش می شود. پس مراقب باشید که این اتفاق برای شما نیفتد.

به هر حال موها باعث گرم نگه داشتن سر می شود و در شرایطی که شما آن ها را تراشیده اید احتمال سرماخوردن سر بیشتر می شود پس به مراقبت بیشتری نیاز دارید.

نویسنده : مهین رمضانی ،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.