تاثیر ورزش بر سیستم قلب و عروق

تاثیر ورزش بر سیستم قلب و عروق

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”تاثیر ورزش بر سیستم قلب و عروق” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

محققان می‌گویند این که فرد با چه سرعتی می‌تواند چهار پله را طی کند ممکن است نشان دهنده سلامت قلب وی باشد. کارشناسان خاطرنشان می‌کنند که متخصصان قلب و عروق در برخی از معاینات فیزیکی از پله نوردی استفاده می‌کنند، اما این ورزش نباید جایگزین معاینات منظم شود.

اگر قادر به بالا رفتن از چهار پله در کمتر از یک دقیقه باشید یعنی سلامت قلب شما مناسب است. دکتر ژسوس پتیرو، متخصص قلب و عروق در بیمارستان دانشگاهی در کورونیا و نویسنده این مطالعه، گفت: «آزمایش پله راهی آسان برای بررسی سلامت قلب شماست. اگر برای بالا رفتن از چهار پله بیش از یک و نیم دقیقه زمان لازم داشته باشید، سلامتی شما در خطر است و بهتر است با یک دکتر مشورت کنید.»

تصویربرداری از عملکرد قلب طی آزمایش ها نشان داد ۵۸ درصد از شرکت کنندگانی که برای بالا رفتن از پله‌ها بیش از ۵/۱ دقیقه وقت صرف کردند، هنگام ورزش عملکرد قلب غیرطبیعی داشتند. براساس این مطالعه، توانایی بالا رفتن از پله‌ها می‌تواند به عنوان یک روش خام برای ارزیابی عملکرد بدنی فرد باشد که ممکن است سلامت کلی قلب را پیش بینی کند.با این حال، نکته قابل توجه این است که این آزمون استاندارد نیست، نوع پله‌ها، سرعت بالا رفتن از پله‌ها، زمانی که برای بالا رفتن صرف می‌کنید و موارد دیگر می‌تواند متفاوت باشد و در نتیجه این روش، روشی قابل تعمیم برای همه افراد محسوب نمی‌شود.

کاهش و درمان بیماری قلبی و دیابت

افراد دچار دیابت و بیماری های قلبی زندگی سختی را می گذرانند زیرا یکی از راه های بهبود بیماری شان را ورزش می دانند اما به دلیل وضعیت بیماری خود نمی توانند خیلی از این ورزش ها را انجام دهند . ورزش های آبی و آب درمانی خود باعث شل شدن عضلات، افزایش گردش خون و ضربان قلب می شود و بدون آن که فشار زیادی به فرد وارد شده باشدسوخت و ساز بدن را تنظیم می کند.

افزایش تراکم استخوان

یکی دیگر از فواید ورزش های آبی،افزایش تراکم استخوان است. راه رفتن روی تردمیل بهترین گزینه برای افراد مسن و زنان یائسه است. دوچرخه سواری، قایقرانی و دیگر ورزش های آبی، از ورزش های بسیار محبوب هستند که به افزایش تراکم استخوان کمک می کنند.

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.