بیوگرافی نیمار، فوتبالیست محبوب جهان

نیمار یک بازیکن حرفه ای فوتبال است. او به عنوان مهاجم برای تیم ملی برزیل و باشگاه الهلال عربستان بازی می کند. او به عنوان یکی از بهترین بازیکنان جهان شناخته می شود. نیمار فوتبالیست محبوب جهان است. اگرچه این مرد همیشه در تیتر جنجال ها می نشیند و آنچه مهمتر است این است که نیمار اغلب با حریفان خود در زمین دعوا می کند. به هر حال او یک فوتبالیست حرفه ای برزیلی است و در عین حال دوست دارد در پست مهاجم برای تیم ملی برزیل بازی کند.

بیوگرافی نیمار

نام کامل: نیمار داسیلوا سانتوس جونیور
تولد: ۰۵ فوریه ۱۹۹۲، Mogi das Cruzes، برزیل
ارتفاع: ۱٫۷۵ متر (۵ فوت ۹ اینچ)
موقعیت بازی: مهاجم
پدر: نیمار سانتوس پدر
مادر: نادین داسیلوا
ملیت: برزیلی
اولین بازی حرفه ای: ۰۷ مارس ۲۰۰۹

نیمار داسیلوا سانتوس جونیور در ۵ فوریه ۱۹۹۲ در موگی داس کروز، سائوپائولو، برزیل به دنیا آمد. پدرش نیمار سانتوس و نادین داسیلوا مادر او است. نیمار فوتبال خیابانی و فوتسال  را از سنین پایین شروع کرد. هنگامی که نیمار ۱۱ ساله بود، خانواده او در سال ۲۰۰۳ به سائو ویسنته نقل مکان کردند و در اینجا نیمار برای تیم جوانان Portuguesa Santista بازی کرد.

 در سال ۲۰۰۳، خانواده به سانتوس نقل مکان کردند، جایی که نیمار به باشگاه سانتوس پیوست. نیمار با توجه به مهارت های فوتبالی اش در ۱۵ سالگی ۱۰۰۰۰ ریال در ماه و در ۱۶ سالگی ۱۲۵۰۰۰ رئال در ماه درآمد داشت. در سال ۲۰۰۹، در سن ۱۸ سالگی، نیمار اولین بازی خود را برای سانتوس در سال ۲۰۰۹ انجام داد و جایزه بهترین بازیکن جوان لیگ را به دست آورد.

بیوگرافی نیمار 

حضور نیمار در بارسلونا

در ماه مه ۲۰۱۳، نیمار اعلام کرد که با انتقال به بارسلونا، باشگاه قدرتمندی که در آن زمان لیونل مسی، مهاجم آرژانتینی فوق ستاره و چندین بازیکن تیم ملی اسپانیا، در حال جهش به اروپا است.

نیمار به تعهداتش در بارسلونا عمل کرد و به این باشگاه اسپانیایی قدرت بیشتری بخشید. او در فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۵ ۳۹ گل شگفت انگیز به ثمر رساند و به باشگاه کمک کرد تا با کسب عنوان قهرمانی در لیگ، جام حذفی و جام ملت های اروپا به سه گانه مطلوب دست یابد. سال بعد، یک هفته پس از اینکه بارسلونا قهرمان لالیگا شد، او در وقت اضافه گلزنی کرد تا باشگاه را به یک قهرمانی دیگر در کوپا دل ری سوق دهد.

نیمار و پاری سن ژرمن

نیمار پس از یک انتقال بحث برانگیز و رکورد جهانی ۲۲۲ میلیون یورویی، در آگوست ۲۰۱۷ بازی برای پاری سن ژرمن را آغاز کرد. دوران تصدی او در این باشگاه فرانسوی شروع امیدوارکننده ای داشت، قبل از اینکه او دچار شکستگی پایش شود که فصلش را پس از پایان به پایان رساند. ۳۰ بازی نیمار سپس در فصل بعد دچار مصدومیت دیگری از ناحیه پا شد، اگرچه او به موقع بهبود یافت تا به تیمش کمک کند تا قهرمان لیگ ۱ شود.

نیمار که پیش از این به خاطر بازی هایش در زمین شناخته می شد، به خاطر رفتارش در فصل دوم حضورش در پی اس جی مورد انتقاد قرار گرفت. او پس از باخت در لیگ قهرمانان اروپا مقابل منچستریونایتد در ماه مارس، از مسئولان به دلیل سه بازی محرومیت برای بازی های لیگ قهرمانان اروپا، از آنها انتقاد کرد. ماه بعد، نیمار پس از باخت دیگری با یکی از هوادارانی که به بازیکنان پی اس جی توهین می کرد، درگیر شد.

رژیم غذایی رونالدو ،مسی و نیمار در جام جهانی ۲۰۲۲

حضور نیمار در الهلال

برای شروع فصل ۲۰۲۳-۲۴، نیمار به دلیل بیماری، بازی افتتاحیه فصل آگوست PSG در لیگ فرانسه را از دست داد. روز بعد، گزارش هایی مبنی بر قراردادی برای اعزام بازیکن برزیلی به باشگاه الهلال عربستان منتشر شد. معامله در عرض چند روز انجام شد. نیمار با ۱۱۸ گل در ۱۷۳ بازی، PSG را به عنوان چهارمین گلزن تاریخ به الهلال رفت.

در ۱۵ آگوست ۲۰۲۳، نیمار به الهلال، باشگاهی مستقر در پایتخت عربستان سعودی، ریاض پیوست. او با قراردادی دو ساله به این باشگاه پیوست. شرایط دقیقی منتشر نشده است، اما گزارش های اولیه نشان می دهد که الهلال مبلغی بین ۸۰ تا ۱۶۰ میلیون یورو (۱۰۲ تا ۱۷۵ میلیون دلار) پرداخت می کند.

حقایق جالب درباره نیمار

حقایق جالب درباره نیمار

نیمار یکی از تاثیرگذارترین و موفق ترین بازیکنان فوتبال جهان در زمان ماست. در فهرست فوربس از پردرآمدترین ورزشکاران جهان در سال ۲۰۲۱، نایمر با دارایی خالص ۹۵ میلیون دلار در جایگاه ششم قرار دارد و دارایی خالص او تا ژانویه ۲۰۲۲ تقریباً ۲۰۰ میلیون دلار است.

اگرچه نیمار در خانواده ای فوتبالی بزرگ شد، اما فوتبالی که او به عنوان حرفه ای دنبال می کرد، از پیش تعیین نشده بود. این کاملاً نتیجه تلاش و شانس اوست.

نیمار بسیار خوش شانس است زیرا زمانی که تنها چهار سال داشت از یک تصادف رانندگی مرگبار جان سالم به در برد.

وضعیت خانواده اش خیلی بد بود. خانواده اش توان مالی فرستادن او را به مدرسه مناسب نداشتند. او که در یک مدرسه بسیار بد، یک محیط بسیار بد بزرگ شده است، خود را به یک فوق ستاره در دنیای فوتبال تبدیل کرده است.

پدرش به او درس های ساده فوتبال می داد. پدرش در سه سالگی به او فوتبال آموخت. و از آن زمان نیمار شروع به فوتبال خیابانی و فوتسال کرد.

او از زمانی که تنها ۷ سال داشت در یک باشگاه فوتبال شروع به تمرین کرد و همچنان توانایی های خارق العاده ای داشت. شگفت‌آور نیست که مهارت‌های فوتبالی برجسته‌اش باعث شد در میان معترضان جوان آینده‌دار جایگاهی پیدا کند.

نیمار که شرایط سختی را پشت سر گذاشته امروز به ستاره دنیای فوتبال تبدیل شده است. نمونه ای از این اولین بازی نیمار برای باشگاه بارسلونا است. در واقع در این اولین بازی نیمار از کم خونی بسیار رنج می برد.

نیمار اکنون از رونالدو جلوتر است. چون در سن ۲۳ سالگی دو بار بیشتر از رونالدو گل زده است.

 نیمار ارزش برند بیشتری نسبت به مسی یا رونالدو دارد. پوما، آدیداس، نایک و ووگ همگی نیمار را با مبالغ هنگفتی به خدمت گرفتند. هر برند لوکسی دوست دارد با نیمار کار کند. مقدار زیادی از پول نیمار از تایید برندها به دست می آید. همچنین دستمزد او برای بازی فوتبال ۴٫۸ کرور است.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.