به بهانه حضور رونالدو در ایران، همه چیز درباره کریستیانو رونالدو

کریستیانو رونالدو یک فوتبالیست حرفه ای پرتغالی است که در حال حاضر در پست مهاجم برای النصر و تیم ملی پرتغال بازی می کند. رونالدو متولد ۵ فوریه ۱۹۸۵ فوتبال حرفه ای خود را با اسپورتینگ سی پی در پرتغال آغاز کرد و در سال ۲۰۰۳ با منچستریونایتد قرارداد امضا کرد. او شش فصل موفق را با این باشگاه سپری کرد تا اینکه در سال ۲۰۰۹ با رئال مادرید قرارداد امضا کرد، جایی که به یکی از بهترین بازیکنان جهان تبدیل شد. در سال ۲۰۱۸، رونالدو به یوونتوس پیوست، جایی که او دو عنوان قهرمانی سری آ را کسب کرد و سپس در سال ۲۰۲۱ به منچستریونایتد بازگشت.

در فوتبال اسطوره عصر ما بدون شک کریستیانو رونالدو است. هر زمان که بازی رونالدو را تماشا می‌کنید از دیدن بازی قطعا لذت خواهید برد. در زیر برخی از حقایقی وجود دارد که ممکن است درباره کریستیانو رونالدو  ندانید. در اینجا ۱۵ حقیقت شگفت انگیز در مورد کریستیانو رونالدو وجود دارد که حتما با دانستن آنها متعجب خواهید شد.

همه چیز درباره کریستیانو رونالدو

 نام طولانی رونالدو

بسیاری از طرفداران فوتبال او را فقط با نام کریستیانو رونالدو می شناسند، با این حال، وقتی عمیق تر بگردید، متوجه می شوید که نام او کمی طولانی تر است. نام واقعی او کریستیانو رونالدو دوس سانتوس آویرو است. شما ممکن است این را می دانستید، اما چیزی که ممکن است نمی دانستید این است که نام او از نام رونالد ریگان، رئیس جمهور سابق ایالات متحده که بسیار مورد علاقه پدر رونالدو بود، گرفته شده است.

 تاریخ تولد و سابقه خانوادگی او

کریستیانو رونالدو در ۵ فوریه ۱۹۸۵ به دنیا آمد. او در خانواده ای چهار نفره به عنوان آخرین فرزند متولد شد. پدرش یک فرد بسیار معمولی بود و مادرش ماریا آشپز و نظافتچی بود و تا پاسی از شب کار می کرد تا خرج فرزندان و خانواده اش را تامین کند.

لقب های کریستیانو رونالدو

 از او با دو نام مستعار معروف «کریبیبی» و «زنبور کوچک» یاد می شد. اولی به این دلیل بود که اگر همه چیز بر وفق مراد او پیش نمی رفت، اغلب گریه می کرد. وقتی بچه های دیگر در زمین مسابقه می دادند و او بیرون بود اشک می ریخت. نام مستعار زنبور عسل به این دلیل بود که وقتی فوتبال بازی می کرد به سرعت یک زنبور عسل بود زیرا تعداد کمی با مهارت و سرعت او برابری می کنند که او توپ را در اختیار دارد.

 

لقب های کریستیانو رونالدو

بدن پاک و دل بخشنده

فوتبالیس های بسیاری خالکوبی دارند با این حال، کریستیانو رونالدو، ستاره رئال مادرید، هیچ خالکوبی روی بدن خود ندارد و قصد ندارد در آینده  ه خالکوبی کند.
بالاتر و فراتر از موارد ذکر شده، رونالدو یک اهداکننده خون متعهد است. این می تواند توضیح دهد که چرا او خالکوبی ندارد زیرا دستورالعمل های صلیب سرخ تصریح می کند که حداقل چهار ماه پس از انجام خالکوبی نباید خون اهدا کرد. علاوه بر این، CR7 برای کمک به پسر هم تیمی خود کارلوس مارتینز، مغز استخوان خود را اهدا کرده است.

رژیم ورزشی

کریستیانو رونالدو علاوه بر اینکه یک فوتبالیست بزرگ است، بدن بسیار خوبی نیز دارد . رونالدو بدن عالی خود را مدیون روال تمرینی سخت و نظم و انضباط برای پایبندی به آن می داند. او به غیر از سه شنبه که روز استراحت اوست، هر روز تمرینات و رژیم ورزشی مختلفی را اختصاص داده است.

 افتخارات جهانی کریستیانو رونالدو

در سال ۲۰۰۸، او ۴۲ گل به ثمر رساند و جایزه بهترین بازیکن سال فیفا را دریافت کرد.  کریستیانو رکوردهای زیادی را شکسته است، ممکن است نفس خود را از دست بدهید و سعی کنید همه آنها را بشمارید. با این حال، رکوردی که واقعاً به عنوان پردرآمدترین بازیکن فوتبال در سن خود شناخته می شود. در سال ۲۰۰۳، کریستیانو به منچستریونایتد پیوست و مبلغ ۱۲ میلیون پوند دریافت کرد. رونالدو پس از امضای قرارداد با رئال مادرید، هفته ای ۳۶۵ هزار پوند درآمد دارد و این قرارداد تا سال ۲۰۲۱ اعتبار دارد.

داشتن موزه اختصاصی

رونالدو موزه‌ای در فونچال دارد که به زندگی، حرفه، عکس‌های کمیاب، جوایز و جوایزی که در طول سال‌ها به دست آورده، اختصاص دارد. چه راهی عالی برای یادآوری اینکه شما بهترین هستید در موزه ای که تمام دستاوردهای شما را به نمایش می گذارد.

 ثروتمندترین بازیکن

در سال ۲۰۱۴، رونالدو در صدر فهرست پردرآمدترین بازیکنان جهان قرار گرفت. درآمد ناخالص او، از حقوق، پاداش، درآمد خارج از میدان و سایر درآمدها در سال ۲۰۱۴، ۷۳ میلیون دلار بود. در سال ۲۰۱۷ درآمد سالانه او از منابع مختلف ۹۳ میلیون دلار بود.

طرفداران و منتقدان

با وجود دستاوردهای بزرگ او، افراد زیادی هستند که کریستیانو رونالدو را دوست ندارند. آنها می گویند او متکبر و گوشه گیر است. در سال ۲۰۱۱، اکثر منتقدان CR7 با اظهار نظری که داشت غافلگیر کرد و  ثابت شد که درست می‌گویند. او ادعا کرد که کسانی که او را دوست ندارند احساس غلطی دارند، زیرا او بیش از هر چهره دیگری خوش تیپ، ثروتمند و با استعداد است.

 قلب طلایی

علیرغم اظهارنظرهای نادری که هر از چند گاهی رد می شود، رونالدو قلب خوبی دارد و بهترین علاقه مردم را در دل دارد. او در گذشته چکمه‌های طلای خود را فروخته است تا بتواند این پول را برای تأمین مالی مدارس غزه برای کودکان نیازمند اهدا کند. علاوه بر این، او در دسامبر ۲۰۱۲ به بنیاد ۱۱ برای سلامت فیفا پیوست. هدف این بنیاد ایجاد آگاهی در میان کودکان از شرایطی مانند HIV، چاقی، مالاریا و اعتیاد به مواد مخدر است.

 

 

کارت زرد

در سال ۲۰۱۰ در جریان جام جهانی آفریقای جنوبی، بازی افتتاحیه پرتغال برابر ساحل عاج بود. در جریان بازی، رونالدو توسط یکی از بازیکنان حریف تکل شد. بحثی که لحظاتی بعد به وجود آمد باعث شد داور هر دو بازیکن را کارت زرد دریافت کند. روز بعد، پرتغال با فیفا تماس گرفت تا کارت زرد را پس بگیرد و مدعی شد که رونالدو نباید کارت میگرفت اما فیفا قاطع بود و حکم داور را حفظ کرد، یعنی کارت زرد همچنان پابرجا بود.

 صندلی های پرنده

در سن ۱۴ سالگی، رونالدو در میان سایر بچه ها محبوبیت زیادی داشت. اما شیطنت های خاص هم داشت او صندلی را به سمت یکی از معلمانش پرتاب کرد. این اقدام منجر به اخراج وی از مدرسه شد. اما شانس با او یار بود و این اتفاق نیفتاد. مادرش به او توصیه کرد به جای ایجاد دردسر روی فوتبال تمرکز کند، که طبق آنچه امروز می بینید، او مطمئناً از توصیه های مادرش پیروی کرده است.

بیماری  رونالدو Racing Heart

زمانی که کریستیانو رونالدو تنها در ۱۵ سال سن نوجوانی داشت، تشخیص داده شد که قلب او مشکل  Racing Heart دارد. این شرایط می توانست به طور بالقوه باعث شود که او برای همیشه چکمه هایش را آویزان کند. خوشبختانه این عارضه با جراحی لیزر بهبود یافت. زندگی باید به او کمک کرده باشد زیرا عمل جراحی موفقیت آمیز بود، و او در چند روز بهبود یافته بود و آماده بود تا برای تمرین به زمین بازگردد.

مادر رونالدو عاشق مادرید است

مشخص شده است که مادر کریستیانو رونالدو، ماریا، در انتقال او به مادرید نقش داشته است. مادر رونالدو یکی از طرفداران پر و پا قرص مادرید است و ممکن است او را تشویق به اسپانیا کرده باشد.

رکوردهای جالب رونالدو

تا الان باید به رکوردشکنی CR7 عادت کرده باشید. با این حال، یک مورد دیگر وجود دارد که قابل ذکر است. زمانی که رونالدو به رئال مادرید رفت، ۸۰ هزار هوادار در سانتیاگو برنابئو از او استقبال کردند. رکورد قبلی در سال ۱۹۸۴ متعلق به دیگو مارادونا فوق ستاره آرژانتینی بود. هوادارانی که برای پذیرایی از مارادونا آمده بودند ۷۵۰۰۰ نفر بودند.

 برنده جایزه Innaugral Puskas

جایزه پوشکاش در سال ۲۰۰۹ برای اهدای بهترین گل سال ایجاد شد.  رونالدو اولین کسی بود که این جایزه را در سال ۲۰۰۹ به دست آورد. او این جایزه را پس از به ثمر رساندن یک گل شگفت‌انگیز در برابر اف سی پورتو در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به دست آورد. نفر دوم این لیست اینیستا از بارسلونا بود و پس از آن گرافیت از وولفسبورگ قرار گرفت.

 مرد خانواده

کریستیانو رونالدو یکی از بهترین بازیکنان زمین است، در خارج از زمین، رونالدو پدر چهار فرزند و همسر جورجینا رودریگز است.

 

صاحب ۲۰ ماشین لوکس!

کریستیانو رونالدو مانند بسیاری از همسالان خود عاشق اتومبیل است و دارای ۲۰ اتومبیل مجلل است که معروف ترین آنها بوگاتی شیرون، فراری ۵۹۹ GTO و رولزرویس فانتوم است.

 

سلبریتی ها چه ماشین هایی سوار میشوند؟از تام کروز گرفته تا کریستانو رونالدو

رونالدو موضوع تحصیل در دانشگاه

جالب اینجاست که کریستیانو رونالدو نیز موضوع تحصیل در دانشگاه بریتیش کلمبیا اوکاناگان در کانادا است. دانشجویان جامعه شناسی در دانشگاه این امکان را دارند که زندگی و حرفه این سوپراستار را به عنوان یک موضوع درسی مطالعه کنند.

فرودگاهی به نام رونالدو

فرودگاه بین المللی مادیرا که با نام فرودگاه بین المللی کریستیانو رونالدو نیز شناخته می شود، یک فرودگاه بین المللی است که در جزیره مادیرا پرتغال واقع شده است.

در سال ۲۰۱۷ به افتخار فوتبالیست متولد مادیرا، کریستیانو رونالدو، که یکی از بهترین فوتبالیست‌های تمام دوران به حساب می‌آید، نام آن تغییر یافت. این فرودگاه به عنوان یک مرکز برای چندین شرکت هواپیمایی عمل می کند و مادیرا را به مقاصد سراسر اروپا و اقیانوس اطلس متصل می کند.

یک تاجر موفق

رونالدو علاوه بر موفقیت در زمین، یک تاجر موفق نیز است، با مجموعه ای از محصولات با برند CR7 که شامل لباس، کفش و عطر می شود. او همچنین دارای یک هتل، یک موزه و تعدادی رستوران در مادیرا، پرتغال است.

هر دوره ای فوق ستاره خود را دارد و بدون شک رونالدو ستاره این دوره است. با این حال، برخی ممکن است استدلال کنند که لیونل مسی بهترین بازیکن زمان است. این دو برای طولانی‌ترین زمان با هم درگیر بوده‌اند، و در حالی که هر فرد ممکن است در مورد اینکه کدام بازیکن بهترین است ذهنیت خاص خود را داشته باشد، توجه به آمار افتخارات آنها کار را برای شناخت بهترین ها آسان میکند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.