بهترین و سالم ترین پیشنهاد متنوع برای صبحانه کودک

بهترین و سالم ترین پیشنهاد متنوع برای صبحانه کودک

در روز سه وعده‌ غذای اصلی و دو یا سه میان وعده باید صرف شود، که در بین آن‌ها صبحانه از همه مهم‌تر است، به ویژه برای کودکان که در سنین رشد هستند. صرف صبحانه باعث افزایش قدرت یادگیری و تمرکز بیشتر و همچنین باعث بهبود خلق وخو و رفتار کودکان می‌شود، به همین دلیل می‌گویند صبحانه غذای مغز است.

بهترین صبحانه برای کودک صبحانه‌ای سرشار از انواع ویتامین‌ها، پروتئین‌ها و انواع مواد مغذی است تا کودک بعد از صرف آن روز خوب و پر از انرژی را شروع کند و در بازی‌ها، جنب و جوش و بازیگوشی کودکانه احساس ضعف نکند.

در ادامه چند صبحانه مقوی و سریع را به شما معرفی می کنیم.

 

The best and healthiest variety of offers for baby breakfast

پنکیک خانگی

برای تهیه‌ این غذای خوشمزه مقداری آرد، تخم مرغ و شیر را مخلوط و آن را سرخ کنید. برای خوشمزه‌تر و مغذی‌تر کردن آن می‌توانید روی آن عسل یا شیره‌انگور بریزید.

سیب درختی و کره بادام زمینی

برای تهیه این صبحانه سیب را به چهار قسمت برش بزنید و آن را به کره بادام زمینی آغشته کنید. سیب هم حاوی فیبر و تقویت کننده‌هایی مثل ویتامین C است و هم کلسترول بد را در بدن کاهش می‌دهد. کره بادام زمینی هم مقدار زیادی اسید چرب ضروری و پروتئین دارد و با خوردن آن کودک روزش را با قدرت آغاز می‌کند.

عدسی

عدسی جزو بهترین صبحانه‌ها برای کودک به شمار می‌رود. اول عدس ‌را همراه سیب زمینی خرد شده خوب بپزید و مقداری رب گوجه فرنگی و آبلیمو برای خوشمزه‌‌تر کردن به آن اضافه کنید.

کره بادام زمینی و نان

روی پنکیک، نان تست یا هر نان دیگری که در خانه دارید کمی کره بادام زمینی بمالید و با موز و عسل آن را مغذی‌تر کنید. برای تهیه پنکیک هم مقداری آرد، تخم مرغ و شیر را مخلوط و آن را در تابه سرخ کنید.

املت تخم‌مرغ

املت تخم‌مرغ یک غذای مغذی و پرخاصیت برای کودکان و سرشار از پروتئین است. در یک کاسه تخم‌مرغ‌ها را به هر مقدار که دوست دارید بشکنید و بعد یک قاشق سوپ‌خوری آب و یک‌دوم قاشق چای‌خوری نمک به آن اضافه کنید. روغن را داغ کنید. تخم‌مرغ ها را داخل تابه بریزید و بگذارید بپزد. سپس به دلخواه روی آن‌ها کمی از سبزیجات معطر مد نظرتان بپاشید.

پیتزا

پیتزا که یکی از غذاهای مورد علاقه‌ کودکان است، می‌تواند صبحانه‌ای مقوی و خوشمزه برای کودکانی که میل به خوردن صبحانه ندارند، باشد. به جای مواد پیتزا می‌توانید روی خمیر پیتزا ،تخم مرغ، پنیر و مقداری گوجه فرنگی بریزید.

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.