بهترین منابع زیست کنکور با بررسی های بوک

درس زیست شناسی با توجه به اهمیت بالایی که در بین داوطلبان رشته تجربی دارد نیازمند یک برنامه ریزی اصولی و صحیح و استفاده از کتاب های کمک درسی و کنکور مناسب میباشد تا دانش آموزان با بهره گیری از آن بهترین نتیجه در کنکور سراسری دست پیدا کنند . منابع مختلفی برای درس زیست شناسی وجود دارد اما با توجه به حساسیت درس زیست شناسی و گستردگی مطالب نیاز هست در انتخاب بهترین کتاب های کمک درسی زیست شناسی دقت بیشتری اعمال شود تا دانش اموزان با صرف وقت و هزینه به درصد های بالا در زیست شناسی کنکور دست پیدا کنند . در کنکور سراسری ۵۰ تست از پایه های دهم ، یازدهم و دوازدهم طراحی شده است و دانش آموزان باید در مدت زمان ۳۶ دقیقه به این ۵۰ سوال پاسخ دهند

بهترین منابع زیست کنکور 1402

ما در این مقاله قصد داریم تا بهترین منابع زیست شناسی کنکور ۱۴۰۲ را بررسی کنیم

زیست شناسی جامع پینوکیو خیلی سبز

زیست جامع خیلی سبز به صورت دو جلدی میباشد که جلد اول این کتاب شامل تست های زیست دهم ، یازدهم و دوازدهم به صورت طبقه بندی میباشد ، هر فصل از چند بخش مختلف تشکیل شده است و در ابتدای هر بخش یک خلاصه درسنامه برای آمادگی ذهنی دانش آموزان وجود دارد تا پس از یک مرور کوتاه شروع به تست زنی کنند . در ادامه تست های تالیفی از متن کتاب درسی همراه با تست هایی از آزمون های معتبر و کنکور های سال های گذشته یک منبع تست عالی برای دانش آموزانی است که قصد دارند با افزایش تعداد تست خود را محک زده و آماده آزمون های آزمایشی شوند .

وجود تعداد تست های تالیفی فراوان در سطح استاندارد و کتاب درسی باعث شده تا این کتاب به یکی از منابع مهم برای دانش آموزان در طی سال تحصیلی  تبدیل شوند

https://hibook.co/product-category/زیست-خیلی-سبز/

زیست خیلی سبز پینوکیو

زیست شناسی نشر الگو

یکی دیگر از محبوب ترین منابع زیست کنکور در بین دانش آموزان کتاب های زیست شناسی نشر الگو میباشد ، اما با توجه به اینکه نشر الگو کتاب جامعی برای زیست شناسی ندارد با این حال کتاب های تک پایه زیست الگو جزو بهترین منابع زیست شناسی کنکور ۱۴۰۲ به شمار می آیند

کتاب های زیست نشر الگو به صورت دو جلدی بوده که یک جلد شامل تست های کتاب و جلد دوم شامل درسنامه و پاسخنامه تشریحی میباشد ، متمایز ترین ویژگی کتاب های زیست الگو درسنامه های کامل و درختی این کتاب میباشد که کلیه مطالب ، تعاریف ، اشکال و فعالیت های کتاب درسی را بررسی کرده تا در کنار بیان نکات تستی و مباحث تکمیلی یکی از بهترین منابع آموزش زیست کنکور به شمار می آید .

تست های کتاب های زیست نشر الگو به صورت طبقه بندی بوده و علاوه بر تست های تالیفی تعدادی تست از کنکور های سال های گذشته و آزمون های آزمایشی معتبر قرار داده شده است و در پایان هر فصل آزمون های جامع ۲۰ سوالی قرار داده شده است تا از این طریق اهیمت هر درس به دانش آموزان یاداوری شود

آی کیو زیست شناسی گاج

پس از حل تست های فراوان به صورت طبقه بندی در سطح استاندارد نیاز هست تا دانش آموزان با تست های ترکیبی و سخت تر خود را به چالش بکشند ، آی کیو زیست شناسی گاج که به صورت دو جلدی منتشر میشود در جلد اول شامل تست های تالیفی ، ترکیبی و چالشی در سطح کنکور سراسری میباشد و دانش آموزان میتوانند با وجود تست های فراوان و پاسخنامه تشریحی که در جلد دوم قرار دارد خود را محیا کنکور سراسری کنند .

با وجود تعداد تست های فراوان در ابتدای هر فصل یک توضیح کوتاه در مورد اهمیت و ضرورت آن فصل و تعداد تست های آن در کنکور سراسری داده شده است که باعث ایجاد آمادگی ذهنی دانش آموزان میشود .

تست ها در سطح مختلف تفکیک شده است ، در کنار بعضی از تست ها آیکون های مشخصی وجود دارد که نشان از اهیمت بالای آن تست و ضروری بودن حل آن میباشد ،

چینش و پراکندگی تست های کتاب بانک تست آی کیو زیست گاج بر اساس اهمیت هر فصل در کنکور سراسری میباشد و طبیعی است فصل هایی که از اهمیت کمتری برخوردار هستند تعداد تست های کمتری داشته باشند تا دانش اموزان تمرکز خود را روی سایر فصول کتاب بگذارند.

زیست شناسی جامع زیر ذره بین

و اما یکی از بهترین منابع زیست کنکور برای آموزش و یادگیری کتاب زیست شناسی جامع زیر ذره بین میباشد ، اسم این کتاب بر اساس ساختار کلی کتاب یعنی بررسی خط به خط کتاب درسی میباشد . مولف در این کتاب عین متن کتاب درسی را قرار داده و با زیر ذره بین قرار دادن آن کلیه نکات ، قید ها و مفاهیم پنهان در کتاب درسی را برای دانش آموزان بیان میکند . علاوه بر آن تست های کنکور های گذشته مربوط به هر صفحه را نیز بیان کرده است تا دانش آموز علاوه بر مطالعه و یادگیری از اهمیت کتاب درسی به عنوان اصلی ترین منبع کنکور آگاه باشند.

از کتاب های زیر ذره بین به عنوان یکی از بهترین منابع آموزش زیست کنکور یاد میشود و کافی است چند صفحه از این کتاب را مطالعه کرده باشید تا با نکات شگفت انگیزی که به شما نشان میدهد ، حیرت شده خواهید شد.

جمع بندی نهایی

قطعا هر کتاب ساختار و ویزگی های خاص خود را دارد و اما نهایتا شما دانش آموزان هستید که باید با استفاده از این کتاب ها محیا شرکت در کنکور شوید پس بهتر است با بررسی کامل کتاب ها ، تصمیم نهایی را بگیرید و شروع به تست زنی و افزایش مهارت خود کنید که پیشنهاد میکنم مقاله بهترین منابع زیست کنکور را در اینجا مطالعه و بعد برای خرید کتاب های کمک درسی با تخفیف از های بوک اقدام کنید.

 

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.