بهترین غذاهای سوئدی را بشناسید

غذای سوئدی یک غذای ملایم و خوش طعم است که تمام مواد تشکیل دهنده آن حرفی برای گفتن دارند. غذاهای مردمان سوئد در بهار و تابستان پر از سبزیجات، میوه ها و غذاهای دریایی است. در پاییز از انواع توت ها و قارچ ها لذت می برند و در ماه های سرد زمستان از گرم کردن خورش ها، سوپ ها، گوشت های آبپز شده و ماهی لذت می برند. در اینجا لیستی از ۱۵ غذای برتر سوئدی وجود دارد که بد نیست با آنها آشنا شوید. این مقاله از سایت chefspencil ترجمه و تالیف شده است.

(البته ذکر این نکته لازم است که تیم تولید محتوای سایت فارسی ها، اهانت هایی که در چند ماه گذشته در کشور سوئد به قرآن کریم کتاب ما مسلمانان صورت گرفته است را به شدت محکوم میکند و انتشار این مقاله تنها جنبه آشپزی و سرگرمی دارد و به هیچ وجه تاییدی بر اتفاقات رخ داده در کشور سوئد نمیباشد.)

بهترین غذاهای سوئدی

کوفته با سس و پوره سیب زمینی

بدون شک این غذای سوئدی بسیار ارزشمند است. هر خانواده دستور پخت مخصوص به خود را دارد و همه فکر می کنند مادربزرگشان بهترین ها را درست می کرده. سس سوئدی، brunsås ، نوعی سس خامه ای غلیظ است که از آب گوشت و خامه یا شیر تهیه می شود. کوفته ها با مقدار زیادی سس و پوره سیب زمینی و یک وعده بزرگ لینگونسیلت (مربای لینگون بری) سرو می شود. اندازه کوفته سوئدی تقریباً نصف یک کوفته ایتالیایی است و به جای جوشاندن در سس، جداگانه سرخ می شود.

کوفته سوئدی همراه با پوره خوشمزه است

تاکو

تاکوی سوئدی یک نمونه عالی از این است که چگونه غذاهای وارداتی در سوئد مورد علاقه مردم قرار گرفتند. تاکوها با گوشت، پنیر، سبزیجات، سالسا و … پر می شوند. این غذای وارداتی تبدیل به یکی از محبوب ترین غذاهای سوئدی شده است که تقریبا هر جمعه در خانه های سوئدی خورده می شود.

کباب پیتزا

با تنوع زیادی از ملیت ها در سوئد غذاهای ترکیبی از ملت های مختلف طرفداران بسیار دارد. کباب پیتزا ترکیبی از پیتزا ایتالیایی و سالاد کباب ترکی است. پیتزا قبل از پخت با سس گوجه فرنگی، سبزی و پنیر پر می شود. پس از اتمام، روی آن را با نوارهای بلند گوشت، گوجه فرنگی، پیاز، ترشی پپرونی، سس سیر سفید سرد و سس چیلی تند می پوشانید. همه پیتزاهای سوئدی با سالاد کلم سرد، سرکه و فلفل سیاه کنار آن به نام پیتزاسالاد خورده می شوند.

 میت لوف سوئدی

میت لوف سوئدی گوشت چرخ کرده است که با آرد سوخاری، تخم مرغ، پیاز، کیپر (میوه ای شبیه به زیتون)، ادویه جات و ترشی جات و شیر یا خامه مخلوط می شود و قبل از پختن در فر در بیکن پیچیده می شود تا بیکن ترد و تیره شود. این غذا با سیب زمینی آب پز سرو می شود. این غذا مورد علاقه پیر و جوان است و به یک وعده غذایی معمولی میان هفته تبدیل شده است.

 وافل

سوئدی ها وافل های شور و شیرین خود را دوست دارند و آنها را هم به عنوان یک وعده غذایی کامل و هم به عنوان میان وعده بعد از ظهرها مصرف می کنند. وافل ها معمولاً با خامه فرم گرفته و مربای توت فرنگی خورده می شوند و در سراسر سوئد در کافه ها و رستوران ها یافت می شوند.

نان تست و میگو

با توجه به اینکه سوئد توسط دریا احاطه شده است، میگو یک ماده بسیار رایج و محبوب است. میگوهای آب پز و پوست کنده روی نان کمی برشته شده با سس مایونز، سالاد، خیار، تخم مرغ آب پز و خاویار قرار می گیرند.

آرتسوپا با پنکیک

غذای سوئدی همراه با نان

Ärtsoppa مستقیماً به عنوان سوپ نخود ترجمه می شود و با نخود زرد که به آرامی، اغلب با گوشت گوساله، برای ساعت ها جوشانده شده است، درست می شود. گوشت  همراه با نخود پخته می شود یا قبل از سرو روی سوپ قرار می گیرد. این سوپ به طور کلاسیک با خردل پر می شود و با پنکیک سوئدی نازک در کنار آن میل می شود.

گراواد لاکس

فلفل سفید، شوید، شکر و نمک را مخلوط کرده و به فیله ماهی آزاد بدون استخوان اضافه می کنند تا این غذای سوئدی خوشمزه آماده شود. ماهی قزل آلا را با یک ماده سنگین به مدت ۲-۳ روز در یخچال قرار می دهند و روزی دو بار می چرخانند تا خوب طعم دار شود. وقتی ماهی قزل آلا پخته شد، آن را روی ساندویچ، با سیب زمینی یا به تنهایی میل کنید.

فوت و فن سالاد سزار خوشمزه

کلدولمار با سس

Kåldolmar نسخه سوئدی دلمه کلم است که با برگ های کلم سفید به جای برگ انگور درست می شود. اعتقاد بر این است که پادشاه سوئد کارل دوازدهم این غذا را در اواسط دهه ۱۶۰۰ از ترکیه به سوئد آورد و دستور پخت آن توسط نویسنده بزرگ کتاب آشپزی کاجسا وارگ در سال ۱۷۶۵ منتشر شد.

این غذا یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین دستور العمل های ما است، اما متاسفانه به دلیل نام جذاب و زمان زیادی که برای طبخ آن صرف می شود، محبوبیت آن در حال کاهش است. شیر را به ترکیبی از برنج سرد، آرد سوخاری، پیاز سرخ شده و گوشت چرخ کرده اضافه می‌کنند و قبل از اینکه در برگ‌های کلم تا حدی جوشانده بپیچند، استراحت می‌کنند و سپس در فر می‌پزند و روی آن را سس میریزند.

این سس از تکه های کلم، پیاز سرخ شده، شربت و آب گوشت گوساله تهیه می شود و پس از پخته شدن به کلدولمار اضافه می شود. آنها معمولا با پوره یا آب پز سیب زمینی و مربای لینگونبری سرو می شوند.

پنکیک سیب زمینی سوئدی

راگمونکار یک پنکیک با سیب زمینی رنده شده است. این یک غذای بسیار آسان و یک وعده غذایی معمولی وسط هفته در سوئد است. سیب‌زمینی‌های خام را در مخلوط پنکیک رنده می‌کنیم و روی حرارت متوسط رو به بالا در مقدار زیادی کره سرخ می‌کنیم تا زمانی که سیب‌زمینی‌ها تا آخر پخته شوند و پنکیک طلایی شود. راگمونکار معمولاً با بیکن سرخ شده و مربای لینگونبری سرو می شود.

کالوپس

بشقابی سوئدی پر از گوشت و سیب زمینی و هویج

Kalops یک خورش گوشت سوئدی و فنلاندی است که بسیار محبوب است و یک غذای زمستانی واقعاً دلچسب است. مکعب های بزرگ گوشت گاو و مغز استخوان یا آبگوشت گوساله به مدت ۲ ساعت با پیاز، هویج، سبزی و ادویه جات ترشی جات پخته می شود تا نرم و آبدار شود و گاهی با آرد غلیظ می شود. گوشت را با سیب زمینی آب پز و ترشی چغندر سرو می کنند. این خورش تضمینی است که شما را حتی در سردترین شب های زمستانی سوئد گرم می کند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.