بدترین زندان های دنیا در کدام کشورها قرار دارند؟

برای قرن های متمادی، زندانی شدن به عنوان مجازات برای مجرمان در نظر گرفته شده است. زندان‌ها در سراسر جهان از نظر اندازه و امکانات ارائه شده ، به‌ویژه بسته به نوع جنایتکارانی که در آنها نگهداری می‌شوند متفاوت هستند . زندان‌های «لوکس» حداقل امنیتی به داشتن تخت‌های راحت، دسترسی به حمام خصوصی، و فعالیت‌های تفریحی از جمله صخره‌نوردی، تنیس و اسب‌سواری معروف هستند. اما در سوی دیگر این طیف نیز زندان‌هایی وجود دارند، آن‌هایی که به شدت شلوغ هستند، فضای بسیار خشونت‌آمیز دارند و مراقبت‌های پزشکی مناسب برای زندانیان ندارند. این لیست ۱۰ مورد از بدترین زندان ها را برای زندانی شدن نشان می دهد.

بدترین زندان های جهان

خلیج گوانتانامو، کوبا

این زندان متعلق به آمریکا که در منتهی الیه شرقی کوبا واقع شده است، در سال ۲۰۰۲ در پی حادثه ۱۱ سپتامبر برای اسکان زندانیان طالبان و القاعده که در افغانستان اسیر شده بودند، افتتاح شد. در حالی که اوباما، پس از انتخابش، قول داد که زندان را ببندد، اما این زندان تا به امروز به طور کامل فعال است و بیش از ۱۵۰ زندانی در دو اردوگاه خود دارد: کمپ دلتا و کمپ ایگوانا.

زندان ایالتی سان کوئنتین، ایالات متحده آمریکا

قدیمی‌ترین زندان کالیفرنیا، سن کوئنتین، شهرت زیادی به خاطر خشونت‌هایش دارد. این مکان محل زندگی جنایتکاران بدنام بسیاری از جمله چارلز منسون، اسکات پیترسون و سیرهان بوده است که رابرت اف کندی را ترور کردند. این تنها مرکز محکومیت اعدام در ایالت برای زندانیان مرد (بزرگترین مرکز در ایالات متحده) است . در دهه ۱۹۳۰، سان کوئنتین به فساد و شورش های بین نژادی که توسط نگهبانان تشویق می شد، شهرت داشت.

Terre Haute، ایالات متحده آمریکا

این مجموعه زندان در ایندیانا از واحدهای با امنیت حداکثر، امنیت متوسط ​​و کم امنیت تشکیل شده است. Terre Haute با نام مستعار “گوانتانامو شمالی” محل استقرار اتاق اعدام دولت فدرال است. زندانیان محکوم به اعدام در یک واحد حبس ویژه نگهداری می شوند که در سلول های کوچکی به تنهایی زندگی می کنند و تنها سه بار در هفته برای استفاده از هوا آزاد می شوند. این مکان جایی است که جوهار تسارنایف، بمب‌افکن ماراتن بوستون، تا زمان اعدامش در آن زندگی خواهد کرد.

بدترین زندان ،زندان  لا سابانتا، ونزوئلا

این مرکز به شدت شلوغ خانه بیش از ۳۷۰۰ زندانی است که در فضایی زندگی می کنند که فقط برای ۷۰۰ نفر طراحی شده است. چنین ازدحام بیش از حد باعث ایجاد بیماری و خشونت در بین زندانیان می شود. La Sabaneta توسط یک سیستم فساد اداره می شود که در آن نگهبانان با کسانی که پول و قدرت دارند رفتار ترجیحی می دهند.

این افراد منتخب می توانند در سلول ها روی تخت بخوابند، در حالی که بقیه باید از راهروها استفاده کنند. و هیچ برنامه روزانه ای از فعالیت های تنظیم شده وجود ندارد، که به زندانیان اجازه می دهد هر طور که می خواهند انجام دهند و رفتار کنند، که اغلب منجر به برخوردهای شدید خشونت آمیز می شود که ناشی از عدم تحریک ذهنی آنها و محل زندگی تنگ است.

زندان دیاربکر ترکیه

زندان دیاربکر به دلیل داشتن بیشترین تعداد نقض حقوق بشر به ازای هر زندانی شناخته شده است. این شکنجه خانه زندانیان را به صورت روزانه مورد آزار روحی و جسمی قرار میدهد . وقتی خانواده ها به ملاقات می آیند جرأت نمی کنند یک کلمه حرف بزنند، زیرا این کلمات می تواند به عنوان مجازات برای عزیزان زندانی آنها استفاده شود. این مرکز که برای نگهداری تنها ۷۰۰ زندانی، زن و مرد (در مناطق جداگانه) ساخته شده است، اغلب به شدت شلوغ است.

زندان مندوزا، آرژانتین

زندان مندوزا با جمعیتی بیش از سه برابر ظرفیت خود واقعا یک دیوانه خانه است. حدود پنج زندانی در سلول هایی با ابعاد تنها چهار متر مربع جمع شده اند. و با نبود سیستم فاضلاب مناسب در این مرکز، زندانیان مجبورند از کیسه ها و بطری های پلاستیکی به عنوان دستشویی خود استفاده کنند. همچنین هیچ مراقبت اولیه پزشکی وجود ندارد. زندانیان فقط در حال مرگ به پزشک مراجعه می کنند.

پیشنهاد می کنیم مقاله “سلبریتی هایی که چپ دست هستند از باراک اوباما تا آنجلیا جولی” را نیز مطالعه بفرمایید.

زندان جزیره ریکرز، ایالات متحده آمریکا

زندان جزیره ریکرز که از ۱۰ زندان مجزا تشکیل شده است و مردان، زنان و جوانان را در خود جای داده است، به خاطر خشونت بیش از حد، فساد و بدرفتاری شدید با زندانیان، به ویژه آنهایی که بیمار روانی هستند، شهرت دارد. در سال ۲۰۰۸، پس از مرگ کریستوپر رابینسون ۱۸ ساله با ضرب و شتم، مشخص شد که زندانیان مسئول بخشی از “برنامه” هستند، یک انجمن مخفی که توسط نگهبانان زندان اداره می شود تا برخی از زندانیان به اعمال خشونت علیه سایر زندانیان بپردازند.

زندان Supermax، ایالات متحده

این زندان که با نام‌های ADX Florence، Florence ADMAX، Supermax یا Alcatraz of the Rockies نیز شناخته می‌شود، امنیتی ترین زندان در ایالات متحده است. این مرکز که در سال ۱۹۹۴ ساخته شد، برخی از خطرناک ترین جنایتکاران جهان از جمله تد کاچینسکی (بمب افکن)، رمزی یوسف (مسئول بمب گذاری در مرکز تجارت جهانی در سال ۱۹۹۳) و … را در خود جای داده است. .

زندانیان این مرکز ۲۳ ساعت در روز را در سلول های بتنی ۷ در ۱۲ فوتی خود در سلول های انفرادی سپری می کنند که حاوی مبلمان غیر قابل جابجایی بتنی مانند چهارپایه، میز و تخت است که بالای آن یک تشک نازک قرار دارد. ارتفاع پنجره های سلولی تنها سه فوت و عرض آن چهار اینچ است و غذا از طریق شکاف های کوچک در درهای فلزی سرو می شود. هنگامی که زندانیان در طول دوره تفریحی یک ساعته اجازه خروج از سلول خود را پیدا می‌کنند، چندین قفل به دست و پای آنها می‌بندند و توسط چندین نگهبان به یک قفس کوچک در فضای باز اسکورت می‌شوند.

 کمپ ۲۲، کره شمالی یکی از بدترین زندان ها است

اردوگاه کار اجباری هوریونگ که به عنوان کمپ ۲۲ نیز شناخته می شود، از سال ۱۹۶۵ شروع به کار کرده است، اما برای چندین دهه مخفی نگه داشته می شد تا اینکه عکس های ماهواره ای از این مرکز عمومی شد. کمپ ۲۲ یکی از ۳۰ اردوگاه کار اجباری در کره شمالی است. گفته می شود که بیش از ۵۰۰۰۰ مرد، زن و کودک در آن نگهداری می شود، زیرا کل خانواده یک فرد می تواند به دلیل جرم دستگیر شوند. زندانیان به مدت ۱۲ ساعت در روز، هفت روز در هفته کار میکنند ، و دچار سوء تغذیه، شکنجه و کار در مزارع و معادن می شوند.

 زندان گیتاراما، رواندا

بدترین زندان دنیا

شلوغ ترین زندان جهان، گیتاراما، بیش از ۷۰۰۰ زندانی را در مکانی دارد که فقط برای نگهداری ۴۰۰ نفر ساخته شده است. اکثر زندانیان مظنون به نسل کشی رواندا هستند که در سال ۱۹۹۴ رخ داد. با توجه به ازدحام بیش از حد ، این مردان و زنان مجبورند تمام ساعات روز را با پای برهنه روی زمین کثیف بایستند و باعث مشکلات پوستی در پاهایشان شود. بسیاری از آنها در نهایت نیاز به قطع عضو دارند، اما با وجود تنها یک پزشک تمام وقت که به زندان اختصاص داده شده است، اکثر زندانیان نمی توانند درمان مورد نیاز خود را دریافت کنند و در نتیجه هر روز برخی از انها یا آسیب بسیار جدی میبینند یا فوت میکنند و همین موارد باعث شده تا به یکی از بدترین زندان های جهان تبدیل شود.

3.7/5 - (3 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.