با جواب دادن به این معماها،ذهن تان را به چالش بکشید

با جواب دادن به این معماها،ذهن تان را به چالش بکشید

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”با جواب دادن به این معماها،ذهن تان را به چالش بکشید” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

معمای شماره ۱ 

شما در اتاق میانی یک خانه با ۳ اتاق گیر کرده اید. اتاق میانی که در آن قرار دارید پنجره ای با میله های آهنی دارد. اتاق های  دو طرف دارای درهایی برای خروج از خانه هستند. اتاق سمت چپ دارای ۲ قاتل است که در لحظه ورود به اتاق آنها آماده کشتن شما هستند.

اتاق در سمت راست مجهز به اسلحه های لیزر UV با انرژی خورشیدی است. چگونه فرار خواهید کرد؟

معمای شماره ۲

رابرت شامگاه جمعه، برای تماشای فیلمی با بازی بازیگر محبوب خود می رود. متأسفانه فیلم به نظر می رسد کسل کننده است. ناامید او به دستشویی می رود و آنجا را خالی می یابد و با استفاده از اسلحه خود ، بین چشمان خود گلوله شلیک می کند. بعد از ۵ دقیقه ، او از دستشویی بیرون می آید و زنده به خانه می رود. چگونه او از شلیک گلوله جان سالم به در برد؟

معمای شماره ۳

برندون به یک کافه رفت و یک قهوه سفارش داد. وقتی سفارشش را آوردند او متوجه شد یک مگس در قهوه اش افتاده. برندون از پیشخدمت خواست قهوه اش را ببرد و یکی دیگر برای او آورد. پیشخدمت قهوه‌ی جدید را آورد، اما وقتی برندون یک قلپ از آن نوشید بسیار عصبانی شد. برندون متوجه شده بود که این همان قهوه‌ای است که بار اول برایش آورده بودند.

معمای شماره ۴

دختر کوچکی به نام مری در قصر مخوفی گیر می‌افتد. مری تلاش دارد راهی برای فرار پیدا کند که با چهار در رو به رو می‌شود. اما فقط یکی از در‌ها راه آزادی او از این قصر است. این چهار در به چهار چیز مختلف باز می‌شوند:

۱- مواد مذاب که هر کسی را فوراً در خود ذوب می‌کند و می‌سوزاند

۲- یک دلقک قاتل که هر کسی را که ببیند آنقدر می‌زند تا او را بکشد

۳- یک سرمای کشنده که هر کسی را در لحظه منجمد می‌کند

۴- چند مأمور پلیس که هر زن یا مردی را که ببینند به او شلیک می‌کنند

معمای شماره ۵

مرد و زنی برای خوردن ناهار به یک رستوران رفتند. وقتی منتظر آماده شدن غذایشان بودند، زن پنج نوشیدنی همراه با یخ سفارش داد چون هوا بسیار گرم بود. زن چهار تا از نوشیدنی ها را یکجا سر کشید. نوشیدنی پنجم را هم کمی بعد مرد خورد. بعد از مدتی، حال مرد بد شد و از دنیا رفت. به گفته ی پزشکان هر پنج نوشیدنی سمی بودند.

سؤال: چطور زن زنده مانده بود ولی مرد از دنیا رفته بود؟

معمای شماره ۶

جسد مردی را در جایی پیدا کردند. او یک اسلحه در دستش داشت و یک ضبط صوت در کنارش افتاده بود. وقتی کاراگاه دکمه ی پخش ضبط را زد صدایی با این مضمون پخش شد که «از این زندگی خسته شده ام و تصمیم گرفتم به رنج و دردم پایان دهم» و بعد از آن هم صدای شلیک یک گلوله به گوش رسید. با این حال، کاراگاه باور نکرد که این اتفاق یک خودکشی بوده.

سؤال: چرا کاراگاه فکر می کند مرد به قتل رسیده؟

 

پاسخ معماها

پاسخ معمای شماره ۱ :

شب از طریق اتاق سمت راست خود بیرون بروید. از آنجا که لیزرهای ماوراء بنفش خورشیدی هستند ، در طول شب کار نمی کنند.

پاسخ معمای شماره۲ :

رابرت بین بازتاب چشمهای خودش که در آینه دستشویی دید ، شلیک کرد.

جواب معمای شماره۳:

برندون قبل از اینکه متوجه مگس شود در قهوه‌ی اولش شکر ریخته بود. بار دوم وقتی قهوه را برایش آوردند، از شیرینی مزه‌ی آن فهمیده بود همان قهوه‌ی قبلی است.

جواب معمای شماره۴:

در شماره چهار. چون مأموران پلیس به مرد‌ها و زن‌ها شلیک می‌کنند، اما مری یک بچه است.

جواب معمای شماره۵:

سم داخل یخ ها منجمد شده بود. زن نوشیدنی ها را فوراً، قبل از اینکه یخ ها آب شوند، خورده بود. مرد اما دیرتر از زن نوشیدنی اش را خورده بود، به همین خاطر یخ ها ذوب شده بودند و سم وارد نوشیدنی شده بود.

جواب معمای شماره۶:

اگر مرد خودکشی کرده بود پس چطور نوار از اول پخش شد؟

منبع : روزیاتو،باشگاه خبرنگاران جوان ،بیتوته

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.