با این روشها شخصیتمان را قدرت ببخشیم

با این روشها شخصیتمان را قدرت ببخشیم

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب” اینگونه به وسایلتان نظم دهید و لذت ببرید ” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

۱-چگونه جنبه ام را بالاببرم؟

موضع تدافعی نگیرید:دلیل تراشیدن، برای آنچه انجام داده‌اید، سبب می‌شود تقریباً همیشه، چهره‌ای انتقاد ناپذیر و ستیزه‌جو از شما در نگاه دیگران ایجاد شود و به عبارتی بی جنبه جلوه داده شوید و احتمالاً به تأیید بسیاری از دیدگاه‌های انتقادی آنها درباره‌ی شما می‌انجامد.

نگویید “خودم می‌دانم”:اگر این عادت را دارید، سعی کنید آن را با عبارت مثبت‌تری هم چون “متوجه‌‌ام” جایگزین کنید _ بهتر است، نه؟چنین عبارتی برای هر دو طرف رضایت‌بخش‌تر خواهد بود.

صبرکنید، صبرکنید – بدگمان نباشید:در راه های بالا بردن جنبه همین قضیه می‌تواند درباره‌ی شنیدن انتقادها از یک دوست یا شخص ‌مورد علاقه هم به کار بیاید. اگر آنها واقعاً از شما بی‌زار بودند و نمی‌خواستند شما را ببینند، دور و برتان حضور نداشتند.

به جای این‌که دلسرد یا خشمگین شوید، خوشحال باشید که اعضای خانواده یا دوستان‌تان آن‌قدر با شما راحت هستند که مسائل‌شان را با شما در میان می‌گذارند و اطمینان دارند درباره‌ی آنها فکر بدی نمی‌کنید. این‌ها همه از علاقه ناشی می‌شود.

زیاد به خودتان سخت نگیرید:به یاد داشته باشید هیچ‌کس کامل نیست. اگر کسی خواستار تغییر شما است، در واقع دارد روی شما سرمایه‌گذاری می‌کند و دلیل این سرمایه‌گذاری هم این است که شما به دلیل‌های گوناگون برای آنها ارزشمند هستید.

عذرخواهی کنید:اگر درجایی واقعا لازم است غرور را کنار گذاشته و بابت اشتباهتان عذرخواهی کنید.

۲-چگونه با شخصیت باشیم ؟

خوش صحبت باشید:هیچکس نمی‌تواند درباره‌ی تمام موضوعات بداند، بنابراین شریک شدن دانسته‌هایتان با دیگران به روابط شما تازگی می‌دهد.

توجه طلب نباشید:شخصیت‌های قوی زمان خود را صرف توجه‌طلبی با شکایت از دنیا، غیبت از دیگران یا رفتارهای نمایشی نمی‌کنند، به جای آن اجازه می‌دهند که اعمال و رفتارشان درباره‌ی آنها سخن بگوید.مهم است بدانید که توجهات زودگذر ماندگار نیستند؛ آنچه به یادها می‌ماند شخصیت قوی شماست.

نظرات خود را بیان کنید:هیچ چیز خسته‌کننده‌تر از همنشینی با کسی که در هیچ زمینه‌ای نظر نمی‌دهد نیست. اگر قادر به شرح نظری که دارید نباشید مکالمه به جایی نخواهد رسید.اگر نظری نامعمول یا متفاوت از دیگران دارید در مطرح کردنش درنگ نکنید، چرا که جذابیت شما بیشتر خواهد شد.

فرصت‌های‌تان را خودتان خلق کنید:برای داشتن شخصیت قوی باید به جای ترسیدن از تغییر آن را با آغوش باز بپذیرید و از رخوت دوری کنید. شما هم ممکن است مانند هر کس دیگری ترس‌هایی داشته باشید، اما نباید بگذارید این ترس‌ها شما را کنترل کنند. در عوض اجازه بدهید اشتیاق شما به شادمانی و موفقیت بزرگ‌تر از ترس‌های‌تان باشد.

حامی دیگران باشید:همه‌ی ما خیلی دوست داریم کسی که در گوشه‌ی زمینِ بازیِ زندگی ما را تشویق‌ کند، به ما باور داشته باشد و کمک کند وقتی افتادیم دوباره از نو شروع کنیم.

 آرامش خود را حفظ کنید:فایده‌ای در واکنش‌های اغراق‌آمیز و جوش آوردن نیست. آرامش باعث پیشرفت شما می‌شود، زیرا در چنین حالتی از وقار و صلح است که می‌توانید تمرکز و تفکر کنید و در نهایت تصمیمی که به بهترین شکل منافع شما را تامین کند بگیرید.

برای داشتن یک شخصیت قوی اعتماد به نفس داشته باشید: افراد با اعتماد به نفس بسیار جذاب و قدرتمند هستند.  اعتماد به نفس در زندگی به دست ما ساخته می‌شود، برای داشتن شخصیت قوی باید یاد بگیریم روی اعتماد به نفس خود کار کنیم به علاوه‌ی اینکه به خودمان احترام بگذاریم و خود را دوست داشته باشیم.

۳-ویژگی رفتاری آدم‌های اصیل چیست؟

۱. آدم‌های اصیل تقلّا نمی‌کنند که دیگران دوست‌شان داشته باشند.

۲. آدم‌های اصیل قضاوت نمی‌کنند.

۳. آدم‌های اصیل، خودشان مسیرشان را می‌سازند.

۴. آدم‌های اصیل بخشنده هستند.

۵. آدم‌های اصیل با همه محترمانه برخورد می‌کنند.

۶٫ آدم‌های اصیل قابل اعتمادند.

 

منبع:دلگرم:ویکی روان،چطور

 

 

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.