باکره بودن یا باکرگی دختر یعنی چه

همه چیز در مورد باکرگی و باکره بودن و روش های تشخیص و آزمایش پرده بکارت دختر

با توجه به اهمیت زیاد بکارت در ایران امروز در بخش پزشکی و سلامت زنان قصد داریم در مورد پرده بکات و باکرگی یا باکره بودن دختر برای شما صحبت کنیم.

باکره بودن دختر یعنی چی؟

بکارت چیست؟

در علم پزشکی به انواع پرده ها از جمله غشایی که قلب را احاطه می کند بکارت گفته می شود اما به دلیل کاربرد بیشتر آن در غشای واژن واژه بکارت معادل واژه پرده بکارت واژن تلقی می شود.
بکارت به بافت یا غشای نازکی که از جنس مخاط بوده و ورودی مهبل زن را به صورت ناقص می پوشاند گفته می شود.

باکرگی یا باکره بودن به چه معناست؟

باکرگی یا دوشیزگی به حالتی گفته می شود که شخص هیچگاه آمیزش جنسی نداشته باشد.به این اشخصاص باکره گفته می شود.
باکره بودن در برخی مذاهب و فرهنگ ها از جمله در کشور ایران از اهمیت خاصی برخوردار است.
برای دوشیزگان به معنای پاکدامنی ، شرافت و شایستگی آن هاست.

باکرگی چگونه تشخیص داده می شود؟

معمولا وجود پرده بکارت را نشانه باکرگی می دانند اما این از نظر علمی روش درست و دقیقی نیست چون که ممکن است پرده بکارت در دخول جنسی از بین نرود یا به دلیلی غیر از رابطه جنسی از بین رفته باشد.

 

باکرگی در مردان

در برخی قبایل آفریقایی هم سفتی پوست ختنه‌گاه و آزمون توانایی ادرار از بالای طنابی در یک متری زمین را نشانه باکرگی مردان می‌دانند اما هیچ‌یک از این روش‌ها از اعتبار علمی برخوردار نیستند.

 

اهمیت باکره بودن دختر

در بسیاری از فرهنگ ها باکرگی دختر ارتباط زیادی با حیثیت شخصی و حتی خانوادگی دارند.مخصوصا جوامعی که در آن ها از دست دادن باکرگی باعث شرم بسیار می باشد.

قوانینی در این رابطه وجود دارد که مردی که دختر باکره ای را اغوا میکند یا به او تجاوز می کند و باکرگی او را از بین می برد ملزم است که با آن دختر ازدواج نماید یا به پدر او غرامت پرداخت کند.

 

آزمایش تشخیص باکرگی دختر

در کشور های اسلامی از جمله ایران از معاینه با دو انگشت برای تشخصی پرده بکارت استفاده می شود که به گفته سازمان ملل متحد این روش علمی نیست.

در ایران آزمایش پرده بکارت گاهی به دلایل مذهبی ، عرفی یا حقوقی انجام می شود.در مورادی خاص افراد به میل خود یا با فشار خانواده به پزشکی قانونی یا متخصص زنان و زایمان برای کسب گواهی بکارت اقدام می کنند.

در مواردی دیگر آزمایش پرده بکارت با حکم قضایی و تنها از سوی پزشکی قانونی انجام می شود.مثلا در زمان شکایت در مورد تجاوز و یا شکایت شوهر در مورد باکره نبودن عروس.

پرده بکارت و باکرگی چیست؟

همچنین در مجله اینترنتی فارسی‌ها بخوانید :

امیدوارم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد ، در صورتی که سوالی در مورد باکره بودن و یا باکرگی و آزمایش پرده بکارت دختر دارید از طریق نظرات با ما در ارتباط باشید.

منبع فارسی‌ها

3/5 - (4 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.