این داروی پرمصرف موجب نازایی مردان می‌شود

این داروی پرمصرف موجب نازایی مردان می‌شود

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”این داروی پرمصرف موجب نازایی مردان می‌شود” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

نتایج یک بررسی پژوهشی که توسط محققان کشورمان انجام شده است، نشان می‌دهد که استفاده از داروی معروف «دیازپام» که به‌عنوان دارویی آرام‌بخش شناخته می‌شود، می‌تواند موجب عقیمی مردان شود.

 اختلال در تولید اسپرم و آسیب در این روند که به اصطلاح «اسـپرماتوژنز» نامیده می‌شود، از شایع‌ترین علل ناباروری مردان به شمار می‌آید.

بنابر گزارش سازمان بهداشـت جهـانی، ناباروری ،حدود ۸۰ میلیون زوج در سراسـر دنیـا را تحـت تاثیر قـرار داده است که ۵۰ درصد آن‌ها وابسـته بـه علـل مردانـه اسـت.

بر اساس نظر متخصصان، مطالعات نشان داده‌اند که عوامل محیطی ازجمله مواد سمی، آفت‌کش‌ها، برخی نانوذرات و تشعشـعات بـر بـاروری مـردان اثـر مضـری دارد.

همچنین دخانیات و کـار بدنی سـنگین و مشاغل نشسته نیز می‌تواند با ناباروری مـردان در ارتبـاط باشـد.

در این زمینه، محققانی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، مطالعه‌ای را انجام داده‌اند که در آن تأثیر داروی آرام‌بخش و خواب آور دیازپام بر روند اسپرماتوژنز مورد ارزیابی علمی واقع شده است.

نتایج این بررسی‌ها نشان می‌دهند که داروی دیازپام که به‌عنوان دارویی آرام‌بخش و خواب‌آور، اغلب بدون توجه خاص و به‌صورت خوددرمانی توسط افراد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌تواند بر روند اسپرماتوژنز تأثیر کاهشی داشته باشد و مردان را به سمت ناباروری سوق دهد.

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.