از مغز خود چگونه محافظت کنيم؟

از مغز خود چگونه محافظت کنيم؟

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”از مغز خود چگونه محافظت کنيم؟” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم . 

نتایج یک مطالعه ۹ ساله عامل مهمی که می‌تواند افت حافظه در سالمندان را به تاخیر بیندازد، معرفی می‌کند

فراموشی و افت حافظه یکی از موضوعات مهم در زندگی سالمندان است. حالا در یکی از آخرین مطالعات در این زمینه که آبان همین امسال نتایج آن منتشر شده است، دانشمندان از تاثیر شگفت‌انگیز هیجانات مثبت در به تاخیر انداختن شروع افت حافظه در سالمندان می‌گویند.

یک مطالعه گسترده و مهم

محققان دو دانشگاه در آمریکا، در یک پروژه تحقیقاتی، ۹۹۱ فرد میان سال و سالمند را انتخاب کرده و در سه بازه زمانی طی ۹ سال، وضعیت آن‌ها را مورد ارزیابی قرار دادند. در هر نوبت ارزیابی، افراد تعداد دفعاتی که هیجانات مثبتی را طی ۳۰ روز گذشته تجربه کرده بودند، اعلام می‌کردند. در دو نوبت آخر ارزیابی‌ها، وضعیت افراد از نظر وضعیت عملکرد حافظه هم مورد سنجش قرار گرفت. تحلیل نتایج نشان داد یعنی هرچه تعداد هیجانات مثبتی که فرد گزارش کرده بود بیشتر بود، وضعیت حافظه او در ارزیابی‌ها هم بهتر بود.

یک نکته‌ امیدبخش و مهم

نکته‌ مهمی که این مطالعه می‌تواند به ما یادآوری کند، تاثیر سبک زندگی فعلی ما در وضعیت عملکرد حافظه‌مان است. اگر این عامل را با عاملی چون میزان تحصیلات مقایسه کنیم، بهتر متوجه اهمیت این موضوع می‌شویم. مطالعات دیگر نشان می‌دهد افرادی که تحصیلات بالاتری دارند، دیرتر از دیگران دچار افت حافظه می‌شوند، اما خب بسیاری از سالمندان که در جوانی امکان تحصیل نداشته‌اند با خواندن چنین مواردی ممکن است ناامیدانه با خود فکر کنند که خب حالا چه کاری از دست من بر می‌آید؟ اما در این مطالعه تجربه همین روزهای افراد است که مشخص می‌کند آیا آغاز افت حافظه می‌تواند به تاخیر بیفتد یا خیر. پس حالا که از این موضوع مهم اطلاع پیدا کرده‌اید، آستین‌ها را بالا بزنید و موقعیت‌هایی که می‌تواند به شما احساس خوشی را هدیه کند، برای خودتان فراهم کنید.

نویسنده : شیوا رضائی،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.