۷ نکته طلایی برای ترمیم ارتباط با همسرتان بعد از دعوا

اختلاف نظرها و مشاجرات تقریباً در بین همه زوجین گاه به گاه اتفاق می افتد . اگرچه این واقعاً مشکلی نیست ، اما اگر آسیب را ترمیم نکنید ، احساسات آسیب می بینند و رابطه شما متضرر می شود. بدون ترمیم مناسب پس از دعوا ، صمیمیت عاطفی می تواند تضعیف شود و کینه می تواند ایجاد شود. این می تواند بر ارتباط با همسر تان تأثیر منفی بگذارد. با این حال ، جبران موثر پس از دعوا می تواند احساس یکی بودنتان را بازیابی کند و حتی می تواند رابطه شما را تقویت کند. در زیر ۷ نکته برای ترمیم رابطه بعد از دعوا آورده شده است.

چگونگی ارتباط با همسرتان بعد از دعوا

۱- به یکدیگر زمان و مکان بدهید

پس از مشاجره با شریک خود ، مهم است که به یکدیگر زمان و مکان بدهید. هنگامی که احساسات شما افزایش می یابد ، فکر اصلاح رابطه خود دشوار است. کمی زمان و مکان می تواند به شما فرصتی بدهد تا آرام شوید و موقعیت را از نظر منطقی و احساسی در نظر بگیرید. می توانید پیش از این در مورد این موضوع بحث کنید و قبل از تلاش برای حل مشکل ، درباره مدت زمانی که احتیاج به تنهایی دارید تصمیم بگیرید(نگذارید خیلی طولانی شود) . اگر دوباره کنار هم قرار گرفتید و مشاجره از سر گرفته شد ، سعی کنید تنهایی طولانی تری داشته باشید.

ارتباط با همسرتان بعد از دعوا

۲- احساسات خود را لمس کنید

هنگامی که تنها هستید ، به خود اجازه دهید احساسات خود را لمس کرده و در مورد آن مشاجره تأمل کنید. احساسی را که در حال تجربه آن هستید نامگذاری کنید و متوجه تاثیری که روی بدنتان دارد فکر کنید . تعیین کنید که آیا این احساس در هنگام مشاجره با شریک زندگی شما زیاد به وجود می آید و چه چیزی ممکن است شما را آرام کند. هنگامی که هر دو احساس آرامش می کنید ، ممکن است آماده صحبت در مورد دعوا باشید.

۳-برای ارتباط با همسر پس از دعوا ، از دستورات I استفاده کنید

برای ترمیم رابطه خود پس از مشاجره ، باید بتوانید به طور موثر ارتباط برقرار کنید. از جمله های I برای شروع بحث استفاده کنید.این جملات یعنی درباره خودتان صحبت کنید سپس درباره همسرتان. این اظهارات با من شروع می شود ، مانند آنچه من فکر می کنم ، من احساس می کنم ، من معتقدم ، به جای اینکه مدام همسرتان را خطاب قرار دهید به این ترتیب شریک زندگی شما احساس نمی کند که او را سرزنش می کنید یا در مورد آنچه برای او اتفاق افتاده است فرض می کنید. وقتی چیزها را از دیدگاه خودتان توضیح می دهید ، شریک زندگی شما کمتر دفاعی می شود و بیشتر گوش می دهد.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “با این روش ها آرامش را در خانه تان بیشتر کنید” را نیز مطالعه بفرمایید.      

۴- فعالانه گوش دهید

منظور از گوش دادن فعال ، گوش دادن به منظور درک واقعی شریک زندگی است. این شامل توجه به نشانه های غیر کلامی نیز می شود. بسیار مهم است که تلفن خود را کنار بگذارید ، تلویزیون را خاموش کنید و مطمئن شوید که هیچ چیز مزاحم دیگری وجود ندارد. تماس چشمی برقرار کنید و به شریک خود توجه بی وقفه نشان دهید.صحبت شریک خود را قطع نکنید مگر اینکه سعی کنید درک خود را بیشتر کنید. تمرکز باید بر درک دیدگاه شریک زندگی شما باشد ، نه بر آنچه می خواهید بگویید. خلاصه کردن آنچه از صحبت های شریک زندگی خود می شنوید به او می گوید که شما واقعاً به او توجه کرده اید.

۵-برای ارتباط با همسر پس از دعوا ، در صورت نیاز استراحت کنید

حتی اگر از جملات I استفاده می کنید و به طور فعال گوش می دهید ، باز هم ممکن است بحث به مشاجره ای داغ تبدیل شود. اگر این اتفاق افتاد ، به شریک خود اطلاع دهید که باید استراحت کنید. وقتی می خواهید با هم برگردید و دوباره تلاش کنید ، به شریک خود زمان را بگویید. اطمینان حاصل کنید که در زمان توافق شده برگردید. از این زمان برای آرام کردن خود و احساسات خود استفاده کنید. در مورد آنچه ممکن است به آن احتیاج داشته باشید فکر کنید تا بتوانید به حرف شریک زندگی خود گوش دهید و نیازهای خود را به اشتراک بگذارید. اگر واقعاً به آن نیاز دارید ، استراحت هیچ ایرادی ندارد ، اما استفاده مکرر از این تاکتیک می تواند توانایی ترمیم موثر را مختل کند.

۶-عذرخواهی و اتصال مجدد با هم

یک عذرخواهی موثر می تواند تا حد زیادی به ترمیم رابطه شما کمک کند. برای اینکه عذرخواهی موثر واقع شود ، باید کاری را که انجام داده اید بیان کنید تا مطمئن شوید در مسیر درست هستید. سپس به شریک خود اطلاع دهید که چگونه فکر می کنید که بر آنها تأثیر گذاشته است. در نهایت ، شما باید قدمهایی را که قصد دارید انجام دهید بیان کنید تا احتمال وقوع اشتباه آن در آینده کمتر شود. برای برقراری ارتباط مجدد پس از عذرخواهی ، می خواهید به شریک خود اطلاع دهید که شما در یک طرف هستید. این می تواند یک لمس ، یک آغوش ، یک لبخند ، یک شوخی درونی یا هر چیز دیگری باشد که به شما کمک می کند احساس ارتباط کنید. با عذرخواهی و اتصال مجدد ، هر دو آماده در کنار هم بودن میشوید.

ارتباط با همسرتان بعد از دعوا

۷- برنامه ای برای آینده بسازید

با استفاده از آموخته های خود در طی این فرآیند ، اکنون می توانید برنامه ای را برای پیشبرد برنامه های آینده تنظیم کنید تا به شما کمک کند تا اختلافات آینده را به طور موثرتری کنترل کنید. آنچه را که درباره خود و شریک زندگی خود آموخته اید در نظر بگیرید. در مورد نیازهایی که هر یک برآورده نکرده اید بحث کنید. راهی بیابید که بتوانید در آینده کارهای متفاوتی انجام دهید تا این نیازها برطرف شود. تغییرات لازم را برای کار بر روی بخشهایی از روابط خود که نیاز به تقویت دارند ، اعمال کنید.

دفعه بعد که شما و شریک زندگی تان با هم دعوا می کنید ، نکات فوق را امتحان کنید تا به ترمیم و تقویت رابطه خود کمک کنید. اگر مشاجرات شما از کنترل خارج می شود یا نمی توانید ارتباط خود را به طور موثری پس از اختلاف برطرف کنید ، مشاوره زوج ها می تواند کمک کننده باشد. با تمرکز بر ترمیم رابطه خود پس از دعوا ، می توانید رابطه خود را سالم و قوی نگه دارید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.