آیا می توانید فواید فوق العاده پاپ کورن را تصور کنید؟

در واقع این ماده غذایی است که تعداد زیادی مواد مغذی را فراهم می کند، فواید پاپ کورن می تواند برخی از جنبه ها مانند سلامت قلب و عروق، سلامت گوارش یا کنترل اشتها را بهبود بخشد. جزئیات بیشتر را در زیر به شما می گوییم. پاپ کورن قبلا فقط تنقلات همراه تماشای فیلم به حساب می امد. اما در سال های اخیر مزیت خود را به عنوان گزینه ای سالم برای پیش غذاها و میان وعده های سالم به گوش مردم رسانده است.

برای تهیه پاپ کورن از نوع خاصی از ذرت استفاده می شود و آنها را در تابه، قابلمه یا ظرف مناسب قرار می دهند. روغن (یا کره) و نمک اضافه می شود و با عمل گرما در نهایت “منفجر می شود”.در واقع، این به دلیل اثری است که گرما روی نشاسته و آب موجود در ذرت اعمال می کند. هنگامی که آنها منبسط می شوند، پوسته بیرونی دانه را می شکنند و توده سفیدی که مشخصه پاپ کورن است ظاهر می شود.

۷ فایده فوق العاده پاپ کورن

دانه ذرت یک غذای بسیار مقوی است. وقتی پاپ کورن مصرف می‌شود، تمام این ترکیبات باهم جمع می‌شوند که دارای نقاط قوتی در رابطه با بدن، سلامتی و رژیم غذایی روزانه است. بیایید برجسته ترین آنها را به تفصیل بیان کنیم.

7 فایده فوق العاده پاپ کورن

۱٫ مواد مغذی را فراهم می کنند

طبق داده های گردآوری شده ذرت یک غذای کامل است که غلظت جالبی از مواد مغذی ضروری را فراهم می کند.

به طور مشخص ترکیب آن در هر ۱۰۰ گرم محصول به شرح زیر است:

انرژی: ۳۸۷ کالری.
کربوهیدرات: ۷۷٫۸ گرم.
فیبر: ۱۴٫۵ گرم
پروتئین: ۱۲٫۹ گرم.
چربی ها: ۴٫۵۴ گرم

جدا از این درشت مغذی ها، حاوی مقادیر کمی ویتامین B (فولات، تیامین و نیاسین)، کاروتن ها (که پیش ساز ویتامین A هستند) و مواد معدنی (منیزیم، فسفر یا منگنز) است.از سوی دیگر، آنها مقادیر قابل توجهی پلی فنول را فراهم می کنند. همانطور که بعدا خواهیم دید، پاپ کورن مواد آنتی اکسیدانی هستند که با فواید سلامتی مختلفی همراه هستند.

۲٫ آنها یک میان وعده سالم هستند

پاپ کورن را به عنوان میان وعده صبح، اواسط بعد از ظهر یا پیش غذا انتخاب کنید. می تواند انتخاب خوبی برای سلامتی باشد.از یک طرف، حذف یا کاهش مصرف سایر محصولاتی که به اندازه چیپس سیب زمینی، میله های غلات شیرین شده یا اشکال مختلف شیرینی سالم نیستند، مثبت است.علاوه بر این، مصرف آن نشان دهنده سهم کمی از مواد مغذی است که می تواند به تکمیل مقادیر توصیه شده روزانه برخی از آنها کمک کند.

۳٫ فواید پاپ کورن : فواید گوارشی دارند

به گفته متخصصان دانشکده بهداشت هاروارد، فیبر نامحلول عبور غذا را از طریق سیستم گوارشی تسهیل می کند و می تواند یبوست را بهبود بخشد و در هنگام رفتن به دستشویی منظم باشد.علاوه بر این، آنها همچنین اظهار می کنند که گنجاندن مواد غذایی با این نوع فیبر باعث افزایش بروز دیورتیکولیت نمی شود. برعکس، داده ها نشان می دهد که آنها ممکن است نقش محافظتی ایفا کنند.

پیشنهاد می کنیم مقاله “موارد استفاده و فواید روغن درخت چای چیست؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

۴٫ آنها سلامت قلب و عروق را بهتر می کنند

فراتر از فواید ذرت بو داده در سطح گوارشی، فیبر جزئی است که ارتباط نزدیکی با سلامت و آسیب شناسی قلب و گردش خون دارد.

همانطور که نویسندگان این مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی بریتانیا اشاره می کنند، شواهدی وجود دارد که مصرف فیبر بیشتر را با خطر کمتر بیماری عروق کرونر و قلبی عروقی مرتبط می کند.دلایل این اثرات ممکن است بهبود برخی از پارامترها مانند کلسترول خون، وزن بدن، کنترل گلوکز یا فشار خون باشد. این توسط جدیدترین شواهد در این رابطه پیشنهاد شده و در پزشکی BMC افشا شده است.

۵٫ آنها به مدیریت سطح قند خون کمک می کنند

باز هم در مورد فیبر به عنوان جزء اصلی این ویژگی صحبت می کنیم. مصرف کافی این در افراد مبتلا به دیابت برای کنترل بهتر بیماری ضروری است.
ترکیب غذاهای حاوی فیبر به کنترل سطح گلوکز خون کمک می کند.

در ارتباط با پیشگیری، همانطور که از این بررسی مطالعات مشاهده می شود، مصرف غلات کامل (و همچنین سبزیجات و میوه ها) برای کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ مثبت است.

آیا می توانید فواید فوق العاده پاپ کورن را تصور کنید؟

۶٫ آنها می توانند به کاهش وزن کمک کنند

یک وعده استاندارد پاپ کورن (معادل یک فنجان کامل) کم کالری است.

علاوه بر این، همانطور که کارکنان متخصص کلینیک مایو پیشنهاد می کنند، وجود فیبر به احساس سیری کمک می کند و می تواند شما را بیشتر و برای مدت طولانی سیر کند.در این تحقیق منتشر شده در مجله تغذیه، نویسندگان مشاهده کردند که مصرف پاپ کورن یک احساس سیری کوتاه مدت بیشتر از سیب زمینی سرخ کرده .

نکته مهم: فواید خوردن پاپ کورن با خوردن این غذا به تنهایی مرتبط است. یعنی بدون افزودن نمک، کره و مواد مضر.

۷٫فواید پاپ کورن: آنتی اکسیدان زیاد دارد

این نوع مولکول ها در غذاهای با منشا گیاهی مانند غلات کامل، میوه ها و سبزیجات وجود دارند. در سال های اخیر آنها به دلیل ارتباط آنها با سلامت مورد توجه محققان قرار گرفته اند.در مقاله ای که در Food Science and Human Wellness منتشر شده است، اشاره شده است که کاروتن ها و فیتواسترول ها (که در هسته قرار دارند) در ذرت زرد برجسته هستند.به این ترتیب می توان تایید کرد که ذرت غلاتی است که بیشترین آنتی اکسیدان را تامین می کند. اینها برای مقابله با اثر مضر رادیکال های آزاد اضافی ضروری هستند.

هم ذرت کامل و هم ذرت بو داده می توانند مغذی و مناسب برای یک رژیم غذایی سالم در نظر گرفته شوند. به همین ترتیب، همانطور که در سراسر مقاله دیدیم، گنجاندن آن در رژیم غذایی می تواند برخی از مزایای سلامتی را ارائه دهد.حال بهتر است بدانیم که با یک فرآورده با خواص منحصر به فرد روبرو نیستیم و مصرف آن باید در چارچوب یک برنامه غذایی متعادل و متنوع برنامه ریزی شود.

به همین دلیل، برخی از جنبه ها را باید در نظر گرفت:

لازم نیست از میزان مصرف توصیه شده تجاوز کنید: بین ۱ تا ۲ فنجان پاپ کورن، بسته به فرد، فعالیت و غیره.
بهتر است آنها را به عنوان میان وعده صبح یا بعد از ظهر معرفی کنید. آنها همچنین خوب هستند که بخشی از یک پیش غذا یا یک وعده غذایی باشند.
باید با سایر غذاهای سالم مانند میوه های تازه، آجیل، ماست، پنیر یا برخی سبزیجات خام ترکیب شود.
برای داشتن سالم ترین نسخه ممکن، بهتر است پاپ کورن را در خانه تهیه کنید. به این ترتیب می توان از افزودن بیش از حد مواد کمتر مطلوب مانند شکر، سس، نمک یا کره جلوگیری کرد.
برای جلوگیری از مشکلات گوارشی مهم است که آنها را خوب بجوید و به مقدار متوسط ​​بخورید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.