‌آیا کار در کانادا بدون جاب آفر امکان‌پذیر است؟

کشور کانادا سال‌ها است که با کمبود نیروی کار مواجه بوده و به همین دلیل برنامه‌های متعددی را برای مهاجرت کاری ارائه می‌دهد. همچنین وضعیت کار و کمبود نیروی مناسب در سال‌های همه‌گیری بعد از ویروس کرونا بیشتر شده است. به همین دلیل، این کشور یک برنامه سه ساله را برای جذب بیش از ۱٫۳ میلیون مهاجر تدوین کرده تا به رونق اقتصادی این کشور کمک کنند.

بسیاری افراد برای تجربه شرایط کاری عالی و امنیت شغلی، به دنبال کار در کشوری مانند کانادا هستند. اما اغلب آن‌ها تصور می‌کنند که کار در این کشور تنها با داشتن جاب آفر یا همان پیشنهاد شغلی ممکن است. اما چنین نیست و در برخی شیوه‌های مهاجرت کاری، به داشتن جاب آفر نیازی ندارید. برای اینگونه مشاغل، باید مجوز کار در کانادا را داشته باشیم.

‌آیا کار در کانادا بدون جاب آفر امکان‌پذیر است؟

از بین بسیاری مسیرهای مهاجرت و مجوزهای کاری که کانادا ارائه می‌دهد، مجوز کار آزاد (Open Work Permit) به شما این امکان را می‌دهد تا بدون ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) یا جاب آفر کارفرمای کانادایی، به این کشور مهاجرت کنید. در ادامه بیشتر به راه‌های مهاجرت کاری به کانادا بدون جاب آفر می‌پردازیم. اگر می‌خواهید به این کشور بروید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

چرا کار در کانادا؟

اصلی‌ترین دلایل مهاجرت به کانادا و کار در این کشور، مزایای بسیار زیاد آن است. قوانین مربوط به کار در کانادا، سطح بالای ایمنی در فضای کار را تضمین می‌کند. علاوه بر این، تمامی کارفرمایان باید از مقررات خاصی پیروی کنند که همگی به منظور تضمین رفاه کارکنان آن‌ها تدوین شده است. دستمزدهای عادلانه نیز از دیگر دلایل مهاجرت کاری به کانادا است زیرا اتباع خارجی باید حقوق‌ و مزایایی معادل کارکنان کانادایی داشته باشند.

علاوه بر مزایای کار در کانادا برای خود شخص، برخی از مجوزهای کار در این کشور، امکان آوردن همسر و فرزندان شخص به کانادا را نیز به او می‌دهند. به این ترتیب تمام خانواده می‌تواند به شرط واجد شرایط بودن، از مزایای زندگی در کانادا بهره‌مند شوند. علاوه بر این، افراد با کار در کانادا و کسب تجربه کافی و دارا بودن برخی شرایط الزامی، می‌توانند برای اخذ اقامت دائم خود در این کشور اقدام کنند.

موارد زیر، از جمله برنامه‌های مهاجرت کاری به کانادا و کسب تجربه کافی برای اخذ اقامت دائم هستند:

  • اکسپرس اینتری
    • برنامه کلاس تجربه کانادایی (CEC)
    • برنامه کارگر ماهر فدرال (FSW)
    • برنامه مشاغل فنی فدرال (FST)
  • برنامه‌های نامزد استانی (PNP)برنامه‌های اکسپرس اینتری بدون نیاز به جاب آفر

بهترین انتخاب برای کسانی که به دنبال مهاجرت کاری به کانادا بدون جاب آفر هستند، درخواست برای برنامه‌های اکسپرس اینتری است. اکسپرس اینتری یک سیستم مبتنی بر امتیازدهی است که دسترسی به متقاضیان کار و اقامت در کانادا را برای مشاغلی که به دنبال نیروی کار ماهر و باتجربه هستند، ساده‌تر می‌کند.

سیستم اکسپرس اینتری دارای برنامه‌های متنوع دیگری است که به شما این امکان را می‌دهد تا بدون داشتن پیشنهاد شغلی، به کانادا مهاجرت کنید. برای اطلاعات بیشتر درباره اکسپرس اینتری، می‌توانید به وب سایت موسسه پارسی کانادا به آدرس https://parsicanada.com مراجعه کنید.

برنامه‌های متنوع اکسپرس اینتری عبارتند از:

۱٫ کلاس تجربه کانادایی (CEC)

برنامه کلاس تجربه کانادایی (Canadian Experience Class) برای داوطلبانی که تجربه کاری اخیر در کانادا داشته و به دنبال مهاجرت دائم به کانادا هستند، ایده آل است. برنامه “CEC” همچنین یکی از سریع‌ترین مسیرها برای اقامت دائم کانادا است زیرا روند رسیدگی به آن حدود ۳ تا ۴ ماه زمان نیاز دارد. این برنامه مهاجرتی مانند تمام برنامه‌های سیستم اکسپرس اینتری، دارای سیستم امتیازدهی CRS است.

۲٫ برنامه کارگر ماهر فدرال (FSW)

برنامه کارگران ماهر فدرال (Federal Skilled Worker Program) یکی از سه مسیر مهاجرتی در برنامه اکسپرس اینتری است که به افراد اجازه کار در کانادا را می‌دهد. برنامه “FSW” مخصوص افرادی است که در حیطه کاری خود کارکنانی ماهر، تحصیل کرده و با تجربه کاری بالا هستند.

۳٫ برنامه مشاغل فنی فدرال (FST)

برنامه مشاغل فنی فدرال (Federal Skilled Trades) یکی از سه برنامه مهاجرت فدرال است. این برنامه نیز مانند تمام برنامه‌های سیستم اکسپرس انتری، از یک سیستم امتیازدهی جامع (CRS) برای رتبه‌بندی داوطلبان علاقه‌مند استفاده کرده و با سنجش این افراد، کسانی را که بیشترین امتیاز را داشته باشند برای اقامت دائم در کانادا دعوت می‌کند.

با استفاده از این روش‌ها می‌توانید اقامت کانادا از طریق کار را بگیرید. در بین این روش‌ها، روش فدرال (شامل اسکیل ورکر و اسکیل ترید) و روش استانی تنوع بیشتری داشته و شرایط بهتری برای کار در کانادا برای ایرانیان در اختیار دارند.

کار در کانادا بدون جاب آفر

گزینه‌های دیگر مهاجرت به کانادا بدون داشتن جاب آفر

علاوه بر سیستم مهاجرتی اکسپرس اینتری، راه‌های دیگری نیز برای مهارجت کاری به کانادا وجود دارد که در هیچ یک از آن‌ها، به داشتن جاب آفر نیاز ندارید. این برنامه‌ها عبارت است از:

برنامه‌های نامزد استانی (PNP)

برنامه‌های نامزد استانی کانادا (Canada’s provincial nominee programs)، مسیری را برای اقامت دائم کانادا برای افراد علاقه‌مند به مهاجرت به یک استان یا ایالت خاص در کانادا، ارائه می‌دهد. هر استان یا ایالتی در کانادا، برنامه‌های “PNP” مخصوص خود را دارد که برای رفع نیازهای اقتصادی و نیروی کار مختص به آن‌ها طراحی و تدوین شده‌اند. برای مثال، برخی از برنامه‌های “PNP” در استان‌هایی مانند انتاریو (OINP)، ساسکاچوان (SINP)، اسکوشیا (NSPNP) و غیره وجود دارد.

برنامه سرمایه گذاری

برنامه‌های سرمایه‌گذاری در کانادا، از دیگر راه‌های مهاجرت به این کشور بدون نیاز به اخذ جاب آفر هستند. در این برنامه‌های مهاجرتی، فرد بسته به ارزش خالص دارایی‌های مالی و همچنین تجربه تجاری خود، می‌تواند بدون داشتن شغل واجد شرایط مهاجرت به کانادا باشد.

سخن نهایی

اتباع خارجی علاقه‌مند به کار در کانادا معمولاً برای درخواست مجوز کار به یک پیشنهاد شغلی کتبی یا همان جاب آفر از طرف یک کارفرمای کانادایی نیاز دارند. با این حال، شرایطی وجود دارد که به کارگران خارجی اجازه می‌دهد برای یک مجوز کار آزاد بدون پیشنهاد شغلی درخواست دهند. اخذ این محوز بدان معناست که فرد می‌تواند در هر نقطه از کانادا و برای هر کارفرمایی کار کند و یا کسب و کار خودش را راه‌اندازی کند.

در مطالب ذکر شده، دیدیم که در چه شرایط می‎توان بدون داشتن جاب آفر در کانادا کار کرد. چنانچه شما نیز قصد مهاجرت کاری به کانادا را داشته و می‌خواهید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید، می‌توانید به وب سایت موسسه پارسی کانادا مراجعه کنید. این موسسه با تجربه کافی و وکلای خبره خود، می‌تواند شما را در مسیر مهاجرت همراهی کند.

 

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.