۸ راه کاهش پسماند غذا

۸ راه کاهش پسماند غذا

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”۸ راه کاهش پسماند غذا ” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

برخی افراد کم خوراک هستند و معمولا نیمی از غذای‌شان در بشقاب‌ باقی می‌ماند. دیدن باقی مانده غذای دست خورده در بشقاب، ناراحت کننده است زیرا این پسماند غذایی علاوه بر هدر دادن هزینه مالی، انرژی را هم به دلیل دور ریختن این موادغذایی هدر می‌دهد. شما به عنوان یک مادر یا خانم خانه با مدیریت درست می‌توانید پسماند غذایی را کاهش دهید و قدم تحسین‌برانگیزی در این زمینه بردارید.

فهرست تهیه کنید

برای خرید مواد غذایی یک فهرست از مایحتاج تهیه کنید. با این کار می‌توانید برای خرید برنامه‌ریزی داشته باشید. با این رویه به سراغ خریدهای اضافی نمی‌روید. اگر مواد خوراکی بیشتر از نیاز خرید نکنید، پسماند غذایی هم کاهش می‌یابد. البته با این کار هزینه‌های ماهانه هم کمتر می‌شود.

از تکه‌های موادغذایی استفاده کنید

آیا تکه‌های باقی مانده نان را دور می‌اندازید؟ سطل زباله‌تان از تکه‌های سبزیجات پر است؟ خرده های نان‌ باقی مانده یا نان‌های بیات و مانده را به پودر سوخاری تبدیل کنید. سبزیجات را تکه تکه کنید و در فریزر قرار دهید تا در زمان ممکن، برای پخت سوپ و دیگر غذاها از آن استفاده کنید.
غذاها را با هم مخلوط کنید
به دنبال دستور غذاهایی بروید که بتوانید مواد غذایی باقی مانده در یخچال و فریزر خود را برای آماده کردن آن‌ها مورد استفاده قرار دهید.

موادخوراکی را به درستی نگهداری کنید

حبوبات، غلات، کراکر و شیرینی، آرد و دیگر مواد دانه‌ای را در ظرف های نگهدارنده در دار قرار دهید که هوا وارد آن‌ها نشود. سبزی‌های برگ‌دار و سبز را بهتر است در دستمال لوله‌ای بپیچید و در کیسه پلاستیکی قرار دهید.

کارایی یخچال را افزایش دهید

دمای یخچال را بین ۳‌۵ درجه سانتی‌گراد نگه دارید. کشوها و طبقات مختلف یخچال درجه حرارت متفاوتی خواهند داشت. پس نگهداری مواد غذایی را درون هر طبقه چک کنید. رطوبت یخچال را از روی دکمه و درجه‌های درونی تنظیم کنید. لوله و درزهای در یخچال را با یک تکه کاغذ چک کنید. اگر کاغذ به درز یخچال مکیده شد، نشان می دهد درز کاملا محکم نیست.

به تاریخ مصرف ها دقت کنید

مواد غذایی درون یخچال یا کابینت خود را هر چند وقت یک‌بار بچرخانید تا موادی که تاریخ مصرف‌شان در حال تمام شدن است، جلوی چشم‌تان قرار بگیرند.

خوراکی‌های بد قیافه را دور نریزید!

بسیاری از خوراکی‌ها و مواد غذایی تنها به دلیل این‌که کمی ظاهرشان تغییر کرده است، راهی سطل زباله می‌شوند. کمی پلاسیده شدن سبزی‌ها یا نقاط قهوه‌ای روی میوه‌ها به ضرر شما تمام نمی‌شود. در باره میوه‌ها بدانید که نقاط قهوه‌ای نشان دهنده شیرین بودن‌شان است.

خوراکی‌ها را مرتب نگه دارید

زمانی که همه مواد غذایی و خوراکی‌ها را مرتب و منظم نگهداری کنید، به خوبی متوجه می‌شوید که چه موادی در خانه دارید و استفاده از آن‌ها راحت‌تر خواهد بود. از ظرف های تمیز و شیشه‌ای استفاده کنید تا در یک نگاه بتوانید خوراکی مد نظر را در یخچال یا کابینت پیدا کنید.

نویسنده : مارال مرادی،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.