یک لیوان شیر طلایی،معجونی برای همه فصول

یک لیوان شیر طلایی،معجونی برای همه فصول

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”یک لیوان شیر طلایی،معجونی برای همه فصول” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

شیر طلایی مخلوطی از شیر گرم یا سرد با پودر زردچوبه است که میتوان ان را با گیاهانی مانند فلفل سیاه ، زنجبیل ، دارچین و … ترکیب کرد. داشتن فلفل سیاه در ترکیب شیر طلایی به بدن شما کمک می کند تا یک ماده اصلی در زردچوبه – کورکومین را جذب کند. کورکومین در زردچوبه که مسئول فواید بی شماری برای سلامتی است ، همانطور که MBG Food خاطرنشان کرده است ، کورکومین هنگام استفاده از فواید کامل ، با فلفل سیاه بهترین عملکرد را دارد. به علاوه ، نوشیدنی شما را خوشمزه تر میکند.

فواید سلامتی شیر طلایی از زردچوبه حاصل می شود

از سلامت مفاصل گرفته تا تسکین استرس ، مزایای نوشیدن شیر طلایی طیف وسیعی را شامل می شود ، به لطف ماده اصلی آن – زردچوبه – و سطح کورکومین. نشان داده شده است که کورکومین به علائم مختلف مربوط به خلق و خو کمک می کند و ممکن است در تسکین احساس افسردگی کمک کند.

اگر با این بیماری روانی دست و پنجه نرم می کنید ، جیس کوردینگ ، متخصص تغذیه و مربی بهداشت گفت ، “نشان داده شده است که تأثیر کورکومین بر BDNF [عامل نوروتروفیک ناشی از مغز) نیز با معکوس کردن مضر ، در درمان افسردگی استفاده بالقوه دارد. تغییرات مغزی که در افسردگی رخ می دهد. “

سطح بالای آنتی اکسیدان های شیر طلایی زردچوبه ، دارچین و گیاهان دیگر برای محافظت از بدن در برابر اثرات جانبی مخرب استرس اکسیداتیو عمل می کنند. زردچوبه همچنین به عنوان یک مسکن درد ، به کاهش سطح قند خون ، مقابله با ویروس ها و محافظت در برابر بیماری های قلبی کمک می کند ، همانطور که توسط Healthline ذکر شده است.

کمک به کاهش التهاب ، این خواص می تواند درد ناشی از آرتروز و سایر شرایط التهابی را نیز کاهش دهد. علاوه بر این ، از آنجا که کورکومین ممکن است به افزایش سطح BDNF کمک کند ، می تواند به بهبود حافظه و شناخت کمک کند در حالی که رشد سلول های مغزی را تقویت می کند.

 با نوشیدن منظم شیر طلایی ، ممکن است بتوانید به بدن خود کمک کنید تا قدرت خود را حفظ کند – در حالی که به جوانه های چشایی خود نیز لطف می کنید.

طرز تهیه شیر زردچوبه:

شیر ا لیوان

زردچوبه ۱قاشق چای خوری سر خالی

فلفل سیاه،زنجبیل،دارچین ۱چهارم قاشق چای خوری(دلخواه)

شیر را روی گاز گذاشته تا گرم شود سپس بعد از ۵ دقیقه زردچوبه را افزوده و از روی گاز بردارید.اگر خواستید فلفل سیاه و مابقی مواد را اضافه کنید .نوش جان برای نتایج بهتر حداقل هفته ای دو تا سه بار این نوشیدنی را میل کنید.

یک لیوان شیر طلایی،معجونی برای همه فصول
یک لیوان شیر طلایی،معجونی برای همه فصول

کاربردهای زردچوبه

اگر می توانید تا آخر عمر فقط از یک ادویه استفاده کنید ، آن زردچوبه است. ظاهر طلایی و ظریف آن ترسناک به نظر می رسد ، اما ماده ای ملایم است. زردچوبه از هند آمده و از سال ۵۰۰ قبل از میلاد در طب آیورودا استفاده می شود. این ماده حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است و همچنین حاوی خواص ضد التهابی ، ضد باکتریایی و ضد قارچی است.

حتی برخی می گویند که این از بیشتر داروهای بدون نسخه بهتر عمل می کند. اکنون ، ما نمی گوییم که زردچوبه می تواند هر بیماری را حل کند ، اما تحقیقات اولیه نشان می دهد که این یک راه حل امیدوار کننده برای کمک به بسیاری از مشکلات با عوارض جانبی بسیار کم (در صورت وجود) است.

همه ما می دانیم که زردچوبه با مشخصات عطر و طعم گرم و معطر ، ادویه عالی برای پخت و پز است. اما همچنین می تواند جایگاه مهمی در روال زیبایی شما داشته باشد. با داشتن فواید ضد التهابی که از طریق مصرف و استفاده موضعی نتایج چشمگیری به دست می دهد ، زردچوبه ممکن است به محصول جدید سلامتی تبدیل شود که بدون آن نمی توانید زندگی کنید. در اینجا همه موارد استفاده از ادویه به ظاهر جادویی وجود دارد که باید درباره آنها بدانید.

با شیر طلایی با التهاب مبارزه کنید

یکی از بهترین راه ها برای ادغام زردچوبه در سلامتی و زیبایی شما ، خوردن آن است ، به همین دلیل شیر طلایی یکی از نوشیدنی های مورد علاقه ما است. زردچوبه و عسل را در شیر نارگیل یا شیر بادام گرم شده مخلوط کنید و لذت ببرید! نه تنها مزه آن جالب است ، بلکه مطالعات نشان می دهد که به مبارزه با التهاب در داخل بدن کمک می کند. شیر و زردچوبه به ما کمک می کند خواب بهتری هم داشته باشیم.

 خواص شیر و زردچوبه
خواص شیر و زردچوبه

 یک ماسک عالی برای صورت

ماسک های صورت بی پایان وجود دارد که می توانید با زردچوبه درست کنید ، اما برخی از موارد مورد علاقه ما ساده هستند: زردچوبه و عسل ، یا زردچوبه و ماست ساده. به صورت خمیر مخلوط کنید ، به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه قرار دهید و بشویید. زردچوبه از جمله لیست گیاهانی است که نشان داده شده دارای خواص درمانی موضعی است. تهیه ماسک صورت با استفاده از زردچوبه می تواند قرمزی و التهاب را کاهش دهد ، لکه ها را تسکین دهد و از چین و چروک جلوگیری کند. نکته: خیلی طولانی آن را نگذارید زیرا باعث می شود پوست شما موقتاً زرد شود!

تقویت سیستم ایمنی بدن با زردچوبه

وقتی همه افراد در دفتر کار شما زمستان امسال سرفه می کنند ، نگران نباشید. فقط به زردچوبه دست بزنید. نشان داده شده است که کورکومین موجود در زردچوبه به تحریک سلولهای ایمنی بدن کمک می کند و به ما در دفع بیماری کمک می کند. شروع به تعویض قهوه صبحانه خود برای مقداری شیر زردچوبه  کنید.

همچنین نشان داده شده است که کورکومین از تغییر یا جهش سلولهای دیگر در بدن ما جلوگیری می کند. این می تواند برای کسانی که آلرژی دارند مفید باشد ، زیرا آلرژی ها به سادگی در سیستم ایمنی بدن ما هستند که به چیزی در محیط ما واکنش نشان می دهند.

با زردچوبه از قلب خود محافظت کنید

به نظر می رسد زردچوبه تقریباً هر کاری را می تواند انجام دهد – حتی می تواند از شما در برابر حمله قلبی خطرناک محافظت کند! مطالعه ای در مجله قلب و عروق آمریکا بررسی تأثیر زردچوبه بر بیماری های قلبی شد. زردچوبه خطر ابتلا به حمله قلبی را به نصف کاهش میدهد!

می توانید مقداری شیر زردچوبه دم کرده یا حتی یک عصاره زردچوبه فوق العاده غلیظ مصرف کنید. با پزشک خود در مورد گنجاندن زردچوبه در برنامه روزمره صحبت کنید.

 

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.