کیوی برای چی خوبه؟

کیوی برای چی خوبه؟

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”کیوی برای چی خوبه؟” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

میخواهیم امروز از خواص کیوی برای شما بگوییم ببینیم کیوی برای چی خوبه؟البته قبل از آن با میوه کیوی بیشتر آشنا میشویم.با ما همراه باشید تا اطلاعتتان را بالا ببرید.میوه کیوی که بومی تایوان و چین است ، به طور گسترده ای در جهان کشت می شود. کالیفرنیا ، نیوزیلند و ایتالیا عمده ترین تولید کنندگان میوه کیوی هستند .

کیوی از جنس Actinidia است که ۵ تا ۶ گونه از خانواده Actinidiaceae دارد. به دلیل میوه های خوراکی که تولید می کنند بسیار مشهور است اما برخی از گونه های کیوی برای مصارف زینتی و همچنین منبع داروهای سنتی استفاده می شوند. کیوی میوه درختی انگورمانند است که طول آن تا ۱۰ متر می رسد. این تاک گلهایی به رنگ سفید تا کرم دارد که جای خود را به میوه بیضی می دهد.

گل ها توسط حشرات گرده افشانی می شوند و در طول تابستان شکوفا می شوند. میوه ها به شکل تخم مرغ به طول ۵۵ تا ۷۰ میلی متر و دارای گوشتی سبز هستند که با پوستی قهوه ای روشن پوشانده شده است. میوه های رسیده بسیار آبدار هستند و دارای طعم خوشمزه ای هستند . این گیاه در آب و هوای گرم و معتدل پرورش می یابد و در محدوده وسیعی از شرایط قابل تحمل است.

کیوی برای چی خوبه؟

میوه کیوی دارای محتوای غذایی بالایی است ، ویتامین C بسیاری دارد که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و از سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری می کند. این ویتامین دارای مقادیر چشمگیری است که به انعقاد خون یا لخته خون کمک می کند. این کیوی دارای مقدار کافی ویتامین A است که برای استخوان ، پوست و رشد دندان بسیار مفید است و همچنین از بینایی محافظت می کند.

 با داشتن ویتامین B6 بالا ، از ایمنی بدن حمایت می کند و فولات از خطرات بیماری های قلبی ، نقایص مادرزادی و سرطان جلوگیری می کند. آنتی اکسیدان های موجود در کیوی به خنثی سازی رادیکال های آزاد که به سلول ها آسیب می رسانند و باعث التهاب و سرطان می شوند ، کمک می کند.

مصرف متوسط ​​کیوی به کسب حداکثر فواید سلامتی کمک می کند که در زیر بحث می شود:

۱-کیوی سرشار از ویتامین C است.

میوه کیوی حاوی ۱۵۴٪ ویتامین C در ۱۰۰ گرم است که ویتامین C بیشتری را در مقایسه با پرتقال و لیمو تأمین می کند. ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی به ریشه کن کردن رادیکال های آزاد که باعث سرطان و التهاب می شوند کمک می کند. این سیستم ایمنی بدن را برای مقابله با عوامل بیماری زای مضر تقویت می کند.

ویتامین C و ترکیبات آنتی اکسیدانی به تعدیل سیستم ایمنی بدن کمک می کنند. علاوه بر این ، حاوی ویتامین E است که باعث افزایش ایمنی بدن می شود و همچنین به کاهش کلسترول کمک می کند. مصرف کیوی به از بین بردن التهاب ، استرس و حمله ناشی از ویروس ها و باکتری ها کمک می کند. مصرف کیوی برای مقابله با عفونت های فصلی و سایر مشکلات سلامتی مربوط به ضد قارچ و ضد میکروبی. علائم سرماخوردگی و آنفولانزا و سایر عفونت های دستگاه تنفسی را کاهش می دهد.

۲-کیوی خواب خوب را تقویت می کند.

مطالعات نشان می دهد که میوه کیوی دارای بسیاری از ترکیبات مفید مانند سروتونین و آنتی اکسیدان است که برای درمان مشکلات خواب مفید است. فقط یک ساعت قبل از خواب دو عدد کیوی مصرف کنید که به تحریک خواب کمک می کند. این ماده دارای محتوای سروتونین خوبی است که باعث خواب بهتر می شود. مصرف کیوی باعث شروع خواب خوب می شود و از بی نظمی های خواب راحت می شود.

کیوی دارای فلاونوئیدهایی مانند کوئرستین ، ناریژنین ، کاتچین ، روتین و اپی کاتچین است که گیرنده های القا کننده خواب را تنظیم می کند و به عنوان یک عامل آرام بخش بر اساس گیاه شناخته می شود.

"<yoastmark

۳-کیوی فیبر بسیار دارد.

کیوی میوه دارای فیبر غذایی است که از بیماری های بیشماری جلوگیری می کند. این مطالعه نشان می دهد که مصرف زیاد غذاهای غنی از فیبر احتمال بیماری عروق کرونر قلب و بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. محتوای بالای فیبر به کنترل نشانگرهای متابولیکی مانند کلسترول ، فشار خون و قند خون کمک می کند. این باعث کاهش وزن می شود و همچنین برای بیماران دیابتی مفید است.

از آنجا که منبع بزرگی از فیبرهای غذایی است ، باعث سلامت هضم غذا و از بین بردن سموم رنگی می شود که از احتمال سرطان روده بزرگ جلوگیری می کند. از بروز مشکلات گوارشی و یبوست جلوگیری می کند. کیوی خام حاوی آنزیمی حل کننده پروتئین است که به عنوان اکتینیدین شناخته می شود و از هضم غذا پشتیبانی می کند که شبیه بروملین موجود در آناناس و پاپائین موجود در پاپایا است.

کیوی دارای خاصیت ملین است که فله را به مدفوع اضافه کرده و آن را نرم می کند. این پلی ساکاریدها است که به جلوگیری از چسبندگی انرژی زا کمک می کند و باکتری های پروبیوتیک را در روده بزرگ احیا می کند. عصاره های کیوی رشد اسید لاکتیک را تحریک می کند و مانع توسعه باکتری اشرشیاکلی می شود و همچنین به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند.

۴-کیوی به سلامت پوست کمک میکند.

کیوی به خنثی سازی اثرات غذاهای اسیدی که مصرف می کنیم کمک می کند. افرادی که بدن سالم دارند پرانرژی و فعال هستند ، تعادل pH خوبی دارند و پوستی جوان دارند. کیوی دارای ویتامین های C و E است که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و از تخریب پوست جلوگیری می کند.

علاوه بر این ، میوه های کیوی همچنین از کاروتنوئیدها ، اسیدهای چرب امگا ۳ و پلی فنول ها استفاده می کنند که سلامت قلب را تقویت می کند. این ماده با کمک قابل توجهی در فرآیند سنتز کلاژن به حفظ پوست صاف و سالم کمک می کند. ویتامین C موجود در آن باعث سفت شدن پوست و تسریع در بهبود ساییدگی و بریدگی می شود.

کیوی برای چی خوبه؟

۵-کیوی از مشکلات قلبی جلوگیری میکند.

کیوی به کاهش عوارض جانبی مانند خونریزی و التهاب در دستگاه روده کمک می کند. این مطالعه نشان می دهد که مصرف سه عدد کیوی در روز به مدت حدود ۲۸ روز به کاهش ۱۵٪ تری گلیسیرید و ۱۸٪ لخته شدن خون کمک می کند. مصرف روزانه میوه کیوی با جلوگیری از مشکلات قلبی عروقی از تجمع پلاک ها و رسوب در دیواره های شریانی جلوگیری می کند.

این ماده دارای محتوای بالایی از پلی فنول های محافظ همراه با ویتامین E ، ویتامین C و پتاسیم است که به طور موثری سلامت قلب و عروق را حفظ می کند. این مطالعه نشان داده است که کیوی فروت فعالیت های مهاری دارد که از کاهش تری گلیسیرید در خون پشتیبانی می کند. پاسخ پرخاشگری پلاکت یا احتمال لخته شدن خون را کاهش می دهد. این میوه دارای اثر فیبرینولیتیک بر روی رگهای خونی است که از احتمال تصلب شرایین و ترومبوآمبولیک جلوگیری می کند.

۶-کیوی بینایی را بهبود میبخشد.

کیوی به دلیل دارا بودن مقدار زیاد زاگزانتین و لوتئین که از مواد شیمیایی طبیعی موجود در چشم انسان است ، به ارتقا سلامت بینایی کمک می کند. لوتئین با فیلتر کردن نور آسیب رسان آبی به جلوگیری از تخریب ماکولا و ایجاد آب مروارید و گلوکوم کمک می کند. زاگزانتین به همراه لوتئین به سلامت چشم کمک می کند. این مطالعه نشان می دهد که مصرف سه میوه کیوی خطر تخریب ماکولا را تا ۳۶ درصد کاهش می دهد که با کاهش بینایی در افراد مسن ارتباط دارد.

۷-کیوی سرعت پیری را کاهش می دهد.

کیوی غنی از آنتی اکسیدان است که اثرات پیری را در بدن کاهش می دهد. آنتی اکسیدان ها به خنثی سازی رادیکال های آزاد که به سلول ها آسیب می رسانند و روند تخریب را تسریع می کنند که منجر به تغییر در کشش ، ضخامت و استحکام پوست می شود. روغن استخراج شده از دانه های کیوی در محصولات ضد پیری استفاده می شود.

ترکیبی از لیکوپن ، ویتامین E ، C و سایر مواد با رادیکال های آزاد مقابله کرده و از پیری زودرس جلوگیری می کند. خطوط ریز و چین و چروک را کاهش می دهد. اثرات اشعه ماورا بنفش بر روی پوست را کاهش می دهد و آنتی اکسیدان ها به جوان سازی پوست کمک می کنند و از تحلیل رفتن زودهنگام جلوگیری می کنند.

۸-کیوی فشار خون را مدیریت میکند.

کیوی همراه با تقویت سیستم ایمنی بدن ، به کنترل فشار خون نیز کمک می کند. مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۴ نشان داد که ترکیبات زیست فعال موجود در سه کیوی در روز فشار خون را به طور موثر کاهش می دهد. احتمال شرایط سلامتی ناشی از فشار خون بالا مانند حملات قلبی و مغزی را کاهش می دهد. کیوی دارای محتوای بالایی از پتاسیم است که نقش مهمی در سلول های بدن دارد و به حفظ تعادل مایعات بدن و همچنین الکترولیت ها کمک می کند. با خنثی سازی اثرات سدیم ضربان قلب و فشار خون را نرمال میکند.

"<yoastmark

۹-پیشگیری از سرطان با کیوی.

در طب سنتی چین ، از کیوی برای بهبود سرطان های مختلف مانند سرطان پستان ، سرطان کبد ، سرطان ریه و سرطان معده استفاده شده است. عصاره های کیوی از تکثیر سلول های سرطانی جلوگیری کرده و از آسیب DNA درون زا جلوگیری می کند. این میوه در اثر سرطان سلولی برای سلولهای بدخیم سرطانی بدون تأثیر بر سلولهای سالم ، در برابر سرطان موثر است. کاروتنوئیدها ، آنتی اکسیدان ها ، ویتامین های دارای فیبر به طور موثری از سرطان جلوگیری می کنند. یک کاتچین فیتوشیمیایی موجود در کیوی با تشویق تکثیر مغز استخوان ، عوامل ضد سرطان را کاهش می دهد.

۱۰-سلامت تنفسی.

مصرف ویتامین C برای کسانی که بیماری های تنفسی مانند سرفه مزمن یا آسم دارند مفید است. دستگاه تنفسی را تسکین می دهد و علائمی مانند انسداد بینی و خس خس را کنترل می کند. این مطالعه نشان می دهد افرادی که هفته ای ۵ تا ۷ وعده کیوی مصرف می کنند در مقایسه با افرادی که یک وعده در هفته مصرف می کنند ۴۴٪ کاهش خس خس سینه دارند.با مصرف کیوی سرفه مزمن و تنگی نفس هم به ترتیب ۲۵ و ۳۲ درصد کاهش می یابد.

با خواندن این ۱۰ مورد فهمیدیم که کیوی برای چی خوبه؟ و چه خواص و فوایدی داره.

انواع کیوی:

تعداد بیشماری از ۱۰۰ گونه کیوی وجود دارد.کیوی سبز هم وجود دارد علاوه بر این ، کیوی Zespri یا حتی کیوی طلایی نیز وجود دارد. اینها در مقایسه با کیوی های سبز لذت بخش تر ، نرم تر و بسیار اسیدی تر هستند.

کیوی در حقیقت یک میوه گوشتی منفرد که از یک دانه سنگ مانند تشکیل نمی شود ، بلکه در عوض تعداد زیادی دانه بسیار کوچک است.

۱- کیوی سبز:

از کیوی سبز می توان به عنوان میوه هایوارد نیز نام برد و همچنین احتمالاً شناخته شده ترین و همچنین شناخته شده ترین کیوی در سراسر جهان است. کیوی سبز در ابتدا توسط هایوارد رایت در دهه ۱۹۲۰ در نیوزیلند ایجاد شد. این میوه  بیضی شکل همراه با پوست قهوه ای است. تفاوت های گوشتی رنگارنگ و سبز با یک هسته سفید و همچنین دانه های ریز و سیاه. کیوی سبز در واقع مخلوطی ملایم ، کاملاً شیرین و همچنین ترش از سلیقه های انرژی زا است.

کیوی سبز شامل:

• مقدار ویتامین C دو برابر پرتقال است.

• پتاسیم بسیار بیشتر در مقایسه با موز.

• در مقایسه با یک کاسه سبوس گندم ، فیبر بسیار بیشتری وجود دارد.

تصور می شود که یک میوه فوق العاده باشد ، کیوی سبز علاوه بر این غنی از مواد معدنی ، ویتامین ها است ، به طور طبیعی سدیم ، چربی کمتری دارد و دارای حداقل GI (شاخص گلیسمی) است.

۲- کیوی طلایی:

کیوی طلایی (Actinidia chinensis) از نظر ابعاد و همچنین شکل کیوی سبز یکسان است.طعم آنها نسبتاً شیرین است. گوشت زرد طلایی همراه با دانه های رنگ سیاه بسیار کوچک دارد. پوست قهوه ای آن تقریباً فاقد نمد است. کیوی طلا حاوی طعم عجیب و غریب شیرین شبیه توت فرنگی و همچنین موز است.

این محصول قبلاً در نیوزیلند کشت می شد. طعم دلپذیر ، گرمسیری و شیرین باعث می شود که میوه ایده آل فصل تابستان باشد.

در حالی که طعم آن لحظه ای شادی و لذت را فراهم می کند ، افزایش ارزش کیوی GOLD در ذخیره مواد مغذی ویتامین C و E ، پتاسیم و همچنین فیبر غذایی موجود است.

فواید کیوی چیست؟
فواید کیوی چیست؟

۳- کیوی قرمز:

کیوی قرمز با داشتن یک انفجار مرکزی قرمز خیره کننده در زمینه طلایی با شکوه است. ظاهر آن در واقع پوستی صاف و تا حدودی لکه دار مانند گلابی است. رنگ خاص و قرمز آن به جذابیت کیوی قرمز برای مشتری و همچنین یک میوه نمایشی خارق العاده کمک می کند.میوه ها هر وقت رسیده قرمز می شوند. گوشت قرمز ، متوسط ​​و فوق العاده نسبتاً شیرین است.

خواص کیوی
خواص کیوی

کاربردهای کیوی در طب سنتی:

در چین ، ساقه ها ، میوه ها و ریشه کیوی آرام بخش ، تب و ادرار آور هستند.
از برگ و انگور برای آرترالژی روماتوئید ، سنگ کلیه ، مری و سرطان کبد استفاده می شود.
چینی ها از عصاره کیوی به عنوان مقوی برای زنان پس از زایمان و کودکان در حال رشد استفاده می کنند.
از کیوی برای درمان سنگ در مجاری ادراری ، سرطان کبد ، مری و آرترالژی روماتوئید استفاده می شود.
کیوی سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و هضم غذا را تسهیل می کند.
کیوی به دلیل محتوای بالای ویتامین C ، از بروز آنفولانزا جلوگیری می کند.

موارد احتیاط در استفاده از کیوی:

کیوی حاوی اگزالات است که ممکن است باعث حساسیت شود.
آن را به مقدار متوسط ​​مصرف کنید.
در افراد حساس واکنش آلرژیک ایجاد می کند.
برای افراد آلرژیک استفاده نشود.

چگونه از کیوی بیشتر استفاده کنیم؟

میوه های رسیده آن مصرف می شوند.
کیوی همچنین به عنوان پیش غذا ، برش در سالاد میوه ، سالسا و با ماست ، کروسان و بستنی سرو می شود.
از میوه های (سفت) برای تهیه مربا ، ژله ، ترشی استفاده می شود.
میوه های پوست کنده را با سرکه ، ادویه ها و شکر قهوه ای ترشی می کنند.
میوه های رسیده بصورت کامل کنسرو می شوند و همچنین با انجماد حفظ می شوند.
میوه رسیده کیوی را مخلوط کنید تا شربت ، اسموتی ها ، نوشیدنی ها درست شود.
از کیوی به عنوان مواد افزودنی بستنی استفاده کنید.
این میوه به عنوان پایه نوشیدنی ورزشی ، نرم کننده گوشت و غذا استفاده می شود.
با قرار دادن انبه ، آناناس ، کیوی و توت فرنگی یک کوکتل میوه درست کنید.
برش های کیوی به عنوان دسر یا میان وعده مصرف می شود.

حقایق دیگر درباره کیوی:

طعم ، رنگ گوشت ، رنگ پوست ، اندازه و بافت آن به گونه های کیوی بستگی دارد.
هر ساله بیش از یک میلیون تن کیوی تولید می شود.
ایتالیا ، شیلی و نیوزیلند عمده ترین تولید کنندگان کیوی هستند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.