راز و رمز لاغری سریع پس از زایمان

راز و رمز لاغری سریع پس از زایمان

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب” راز و رمز لاغری سریع پس از زایمان ” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

 

به طور معمول خانم‌های باردار بلافاصله بعد از زایمان حدود ۵ یا ۶ کیلوگرم وزن کم می‌کنند که این مقدار، وزن نوزاد متولد شده، جفت، مایع آمنیوتیک و خون است. بعد از آن شرایط و میزان کاهش وزن هر فرد متفاوت است.

 

بعضی از خانم‌ها در هفته‌ها و ماه‌های بعد این روند رو به کاهش را ادامه می‌دهند و بعضی از خانم‌ها دچار توقف کاهش وزن می‌شوند.

یکی از عواملی که باعث ادامه روند کاهش وزن بعد از زایمان می‌شود، شیردهی است. خانم‌هایی که خودشان به نوزاد شیر می‌دهند نسبت به کسانی که از شیر کمکی استفاده می‌کنند معمولا کاهش وزن بیشتری دارند. شیردهی باعث می‌شود بدن مادر کالری بیشتری مصرف کند و این کالری اضافه را ازمواد غذایی و سوزاندن چربی‌های بدن می‌گیرد.

کاهش بیش از اندازه وزن و لاغری باعث به خطر افتادن سلامت مادر و نوزاد می‌شود. احساس خستگی و نداشتن انرژی اولین مشکلاتی است که مادر با آن رو به رو می‌شود. بعد از آن نوزاد دچار کم وزنی می‌شود زیرا میزان شیر مادر و کیفیت آن کاهش می یابد.

در این مطلب به دلایل کاهش بیش ازاندازه وزن مادر و راه‌های جبران آن می‌پردازیم.

اولین دلیل کاهش وزن مادر ممکن است دریافت نکردن کالری مورد نیاز بدن باشد

اولین قدم این است که مادر رژیم غذایی خوب و مناسبی داشته باشد یعنی در طول روز به اندازه کافی کالری به بدن او برسد. بهتر است از مواد با کالری بالا در رژیم غذایی استفاده شود به عنوان مثال آجیل یا میوه‌های خشک شده، ماهی، کره بادام زمینی، شیر حاوی کالری بالا هستند.

دومین دلیل کاهش وزن مادر ممکن است نداشتن استراحت کافی باشد

گاهی مادران آن‌قدر درگیر نوزاد تازه متولد شده و کارهای خانه و رسیدگی به دیگر فرزندان می‌شوند که خودشان را فراموش می‌کنند یعنی به اندازه کافی استراحت نمی‌کنند و حتی گاهی فرصتی برای غذا خوردن ندارند و همین موضوع باعث کاهش وزن مادر می‌شود.

سومین دلیل کاهش وزن مادر ممکن است پرکاری تیروئید باشد

پرکاری تیروئید ممکن است باعث کاهش بیش از اندازه وزن، مشکلات در خوابیدن، تپش قلب، خستگی بیش از اندازه شود. در صورت مشاهده هر کدام از این علایم مادران باید با پزشک خود برای درمان پرکاری تیروئید مشورت کنند.

مترجم : فرنگیس یاقوتی،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.