چگونه می توانید با مدیتیشن درد را کاهش دهید؟

وقتی درد زیادی دارید شاید آخرین چیزهایی که در ذهن شما وجود دارد مدیتیشن و نفس عمیق است. اما مدیتیشن می تواند ابزاری عالی برای تسکین درد – و به طور کلی کاهش استرس باشد. همچنین مدیتیشن درمان رایگانی برای درد است و تنها عوارض جانبی که باید نگران آن باشید احساس خوشبختی یا احتمالاً چرت زدن است.

چگونه مدیتیشن می تواند به مدیریت درد کمک کند؟

تریشا میلر، مشاور بالینی می گوید: «در ساده ترین عبارت، مدیتیشن تمرکز آگاهی بر لحظه حال است. در حالی که مدیتیشن نمی تواند “درد را از بین ببرد”، او می گوید که می تواند به ما کمک کند آرام شویم تا بتوانیم احساساتی را در بدن خود مشاهده کنیم (از جمله درد). این ممکن است به ما کمک کند آرام شویم و ناراحتی را بپذیریم.مشاهده و پذیرش ناراحتی ممکن است به افزایش تحمل شما برای درد کمک کند. میلر توضیح می دهد که این به این دلیل است که وقتی مدیتیشن می کنید، ذهن و بدن خود را آرام می کنید و این منجر به ترشح اندورفین یا هورمون های “احساس خوب” می شود.

انواع مدیتیشن که می تواند درد را کاهش دهد

اشکال مختلفی از مدیتیشن یا تمرین های تمرکز حواس وجود دارد که می تواند به مدیریت درد کمک کند. مراقبه ذهن آگاهی، مدیتیشن اسکن بدن، تصویرسازی هدایت شده و مراقبه تنها چند مورد هستند. میلر پیشنهاد می‌کند که چیگونگ یا یوگا برای ترکیب حرکات ملایم با تنفس و تمرکز حواس مفید است. او اضافه می کند که در حالی که همه اشکال مدیتیشن می توانند برای مقابله با درد مفید باشند، خوب است که با یک سبک شروع کنید و آزمایش کنید تا بفهمید چه چیزی برای شما بهتر است.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “مراقبه یا مدیتیشن چیست؟” را نیز مطالعه بفرمایید.      

چگونه با وجود درد مدیتیشن کنیم؟

 لازم نیست حتما مدیتیشن با بخور، شمع، کاسه آواز یا لباس های راحتی ابریشمی پایدار باشد. فقط به آرامش، ساکت و مکانی دنج در خانه نیاز دارد.

یک موقعیت راحت پیدا کنید که در آن مزاحم نباشد. میلر می گوید: مدیتیشن را می توان به صورت نشسته، دراز کشیده یا در هر وضعیتی که برای بدن شما احساس خوبی دارد انجام داد.

ممکن است نور کم‌تر و فضایی آرام را ترجیح دهید. لوازم جانبی نیز می تواند مفید باشد، اما لازم نیست.

“راحت بودن مهم است. با خیال راحت از هر چیزی که از راحتی و احساس امنیت شما پشتیبانی می کند استفاده کنید. میلر می افزاید: ممکن است بخواهید یک بالش یا پتو در دست داشته باشید، اما برای مدیتیشن نیازی به وسایل خاصی نیست.

آیا رایحه درمانی کمکی می کند؟

برخی از افراد دوست دارند در حین مدیتیشن از روغن های ضروری یا رایحه درمانی استفاده کنند، اما لازم نیست. میلر می گوید اگر تصمیم به بررسی رایحه درمانی دارید، همیشه بهتر است با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید زیرا برخی از روغن های ضروری ممکن است شرایط پزشکی خاصی را تشدید کنند. اگر ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما می گوید که ضرری ندارد، پس به سراغ عطرهایی بروید که به نظرتان آرامش می دهد.

انواع مدیتیشن که می تواند درد را کاهش دهد

در ابتدا فقط با پنج دقیقه مدیتیشن شروع کنید. می‌توانید از یک تایمر استفاده کنید.

برای شروع چند بار در هفته مدیتیشن را تمرین کنید، سپس تا ۱۵ یا ۲۰ دقیقه ادامه دهید. در طول تمرین، وقتی متوجه شدید افکارتان شروع به سرگردانی می کنند، توجه خود را به سمت تنفس خود هدایت کنید.

میلر اضافه می‌کند که علاوه بر برنامه‌های متعددی که تمرین‌های مدیتیشن را ارائه می‌دهند، برخی از ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی برنامه‌هایی را ارائه می‌کنند که استراتژی‌های مبتنی بر ذهن‌آگاهی را همراه با ماساژ، طب سوزنی یا خدمات تغذیه‌ای برای کمک به افراد برای مقابله با دردهای مزمن ترکیب می‌کنند. بنابراین، اگر به کمک نیاز دارید، نترسید که از ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود برای جایگزین بخواهید.

مطالعات علمی در مورد اثربخشی مدیتیشن برای تسکین درد مزمن نتایج متفاوتی را نشان می دهد. یک مشکل این است که مقایسه مطالعات مربوط به منابع خاص درد و انواع مختلف مدیتیشن دشوار است.

اما شواهدی وجود دارد که مدیتیشن به برخی از افراد مبتلا به درد کمک می کند. چگونه؟ تحقیقات نشان می‌دهد که مدیتیشن از مسیرهای عصبی استفاده می‌کند که مغز را نسبت به درد کمتر حساس می‌کند و استفاده از مواد افیونی کاهش‌دهنده درد خود مغز را افزایش می‌دهد.اگر درد مزمن دارید، مدیتیشن ارزش امتحان کردن دارد. بسیاری از راهنماهای مدیتیشن رایگان در دسترس هستند، بنابراین امتحان کردن آن آسان است.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.