چگونه به حرف مردم اهمیت ندهیم؟

همه دوست دارند مورد پسند دیگران واقع شوند. پذیرش و تایید شدن ما توسط اطرافیانمان گیرنده های اکسی توسین ما را روشن می کند، احساس امنیت و صمیمیت به ما میدهد و اضطراب را کاهش می دهد. ایمی کاپلان، درمانگر می گوید: «انسان ها ذاتاً موجوداتی اجتماعی هستند که خواهان ارتباط، صمیمیت و روابط با دیگران هستند. اهمیت دادن به اینکه دیگران در مورد ما چه فکر می کنند، بخشی از تمایل به ایجاد ارتباط و احساس پذیرش است.اما اگر شروع به ارزش گذاری بیش از حد برای نظرات غریبه ها و آشنایان کرده باشید، چه؟ اگر اهمیت دادن به آنچه دیگران فکر می‌کنند مانع زندگی شما می‌شود چه؟، ما چند نکته تخصصی داریم که به شما کمک می‌کند کمتر به افکار و حرف مردم اهمیت دهید.

چگونه به افکار و حرف مردم درباره خودمان اهمیت ندهیم؟

علاوه بر کاپلان، با دکتر جوآن فردریک، مشاور سلامت روان و نویسنده کتاب Copeology صحبت کردیم و دکتر رابین گراهام، نویسنده کتاب تو، من و اضطراب.

در اینجا نکات مهم آنها برای اینکه اهمیت ندهید دیگران در مورد شما چه فکری می کنند آورده شده است.

 ارزش های خود را شناسایی کنید

ارزش های شما چیست؟ آنها “چرا” پشت هر کاری هستند که انجام می دهید. شاید شما عاشق پختن غذاهای مغذی هستید زیرا برای سلامتی ارزش قائل هستید. شما مرتباً به دوستان خود می رسید زیرا برای دوستی ارزش قائل هستید. یا وقت آزاد خود را صرف سفر می کنید زیرا برای ماجراجویی ارزش قائل هستید.۳ تا ۵ ارزش اصلی خود را در زندگی فهرست کنید. این فهرست می‌تواند معیاری برای ارزیابی تصمیمات زندگی شما باشد تا انتخاب‌هایی که فکر می‌کنید گروه اجتماعی‌تان آن‌ها را تایید می‌کنند.

گراهام می‌گوید: «وقتی بر زندگی بر اساس ارزش‌های خود تمرکز می‌کنید و از آنها چشم‌پوشی نمی‌کنید، نسبت به نحوه زندگی‌تان احساس اطمینان خواهید داشت و نیاز به راضی کردن دیگران از بین می‌رود.»

اطرافیانتان را خودتان انتخاب کنید

شما احتمالاً از طریق کار، مدرسه، خانواده و رسانه های اجتماعی با صدها یا هزاران نفر در ارتباط هستید. همه نظرات آنها به یک اندازه مهم نیست.

کاپلان می‌گوید: «برای بسیاری از ما، این غیرواقعی است که هرگز به آنچه دیگران فکر می‌کنند اهمیت ندهیم. این فقط یک موضوع انتظارات و داشتن تعادل مناسب است. اطرافت را با افرادی احاطه کن که تو را همان طور که هستی می پذیرند و باعث نمی شوند احساس قضاوت کنی.»

تصمیم بگیرید که برای مشاوره و تایید خارجی به چه کسی مراجعه کنید.

 برای کم رنگ شدن حرف دیگران در زندگی تان از افراد قضاوت کننده فاصله بگیرید

در حالی که در حال ایجاد ارتباط با افرادی هستید که از شما حمایت می کنند و به شما انرژی مثبت می دهند، ارتباط خود را با افرادی که حمایت نمی کنند قطع کنید.

ممکن است مجبور شوید با یک شخص آشنا شوید یا در اطرافتان باشد که اهل قضاوت است، اما مجبور نیستید او را مسئول تصمیمات خود قرار دهید. برای دور نگه داشتن افراد سمی از زندگی شخصی خود حد و مرزی تعیین کنید و فرصت کمتری برای قضاوت کردن خواهند داشت.

 در رسانه های اجتماعی استراحت کنید

برای تنظیم مجدد خود، به طور کلی از رسانه های اجتماعی فاصله بگیرید.

آیا می توانید آن را برای یک روز انجام دهید؟ چه حسی دارد؟ یک هفته کامل چطور؟ هنگامی که (اگر) تصمیم به بازگشت دارید،حداقل چند روزی به قضای مجازی نروید.

افکار و حرف مردم درباره خودمان

 برای اهمیت ندادن به قضاوت دیگران ، از زمان حال لذت ببرید

شما فقط ۲۴ ساعت در روز فرصت دارید، زمان محدودی که می توانید به راحتی از دست بدهید. منطقی است که هر چه زمان بیشتری را صرف انجام کارهایی کنید که باعث خوشحالی شما می شود، زمان کمتری برای نگرانی در مورد آنچه دیگران فکر می کنند، صرف می کنید.

کاپلان می‌گوید: «سرگرمی‌ها یا فعالیت‌های جدیدی را انتخاب کنید که سلامت روان شما را بهبود می‌بخشد و به زندگی شما لذت می‌بخشد.

شما این کار را انجام می دهید و وقت اضافی برای اهمیت دادن به نظر دیگران نخواهید داشت زیرا از زندگی خود لذت خواهید برد.

 با راضی نکردن همه خوب باشید

برای مثال پسرعموی شما واندا همیشه در مورد چیزی غر می‌زند و به نظر می‌رسد که شما هرگز نمی‌توانید او را راضی کنید. حتی اگر بقیه کاپ کیک‌های بدون گلوتن را که برای آشپزی آورده‌اید دوست داشته باشند، واندا بارها آن‌ها را زباله می‌خواند و باعث می‌شود احساس کنید که یک زباله واقعی هستید.

در نظر بگیرید که چرا به این فرد اجازه می‌دهید احساسات شما را کنترل کند و چگونه نظرات او در مورد شما اجازه نمی‌دهد موفق شوید یا احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید. در حالی که گفتن آن آسان تر از انجام آن است، روی پذیرش این موضوع کار کنید که برخی افراد موفقیت شما را جشن نخواهند گرفت. ارزش آن را ندارد که انرژی شما دائماً برای خوشحال کردن یک فرد ناراضی باشد.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “۲۵ عادت خوب برای شادی بیشتر” را نیز مطالعه بفرمایید.      

 آن را رها کنید

این جمله ای است که نمی‌دانستید به آن نیاز دارید: شما به اندازه یک شاهزاده یخی قدرتمند هستید که می‌تواند یک قلعه یخی مهیب بسازد، یک آدم برفی را زنده کند، و سوار بر اسب آبی از آبدره عبور کند.

متأسفانه، شما نمی توانید آنچه را که دیگران فکر می کنند کنترل کنید. هنگامی که این را پذیرفتید، می توانید بیشتر روی چیزهایی تمرکز کنید که در قدرت شما برای تغییر هستند.

مقایسه نکنید و ناامید نشوید

وقتی می‌بینید دوستان دبیرستانی و دانشگاهی‌تان چگونه آن را انجام می‌دهند، انجام برخی محاسبات ذهنی سخت است. بچه هاش چند سالشونه؟ عجب خانه ای دارد؟ چه ماشینی؟

مقایسه خود با دیگران یک مسیر لغزنده است که باعث می شود از دستاوردهای خود احساس شرمندگی کنید. ممکن است احساس کنید که در مقیاسی که وجود ندارد “اندازه گیری” نمی کنید!

وقتی خود را در حال مقایسه و ناامیدی گرفتار می کنید، به یاد داشته باشید که شما تنها کسی هستید که در مسیر خود قرار گرفته اید، هیچ مقایسه ای وجود ندارد.

برای بی توجهی به حرف مردم پذیرش خود را تمرین کنید

فردریک به شما توصیه می کند فارغ از نظرات دیگران از خود بپرسید که می خواهید چه کسی باشید.

یک چشم انداز ایجاد کنید که اکنون چه کسی هستید و می خواهید چه کسی شوید. بپذیرید که همه نسخه‌های شما بخشی از یک پیوستار سیال هستند و همه آنها ارزشمند هستند .

اگر شخص دیگری در تصور شما از آینده شما دخالت می کند، فقط باید به این دلیل باشد که می تواند از شما حمایت کند و به شما در رسیدن به آن کمک کند.

بر کنجکاوی و قدردانی تمرکز کنید

گراهام می‌گوید: «کنجکاوی به شما کمک می‌کند دیگران را درک کنید و به شما فرصت ایجاد روابط را می‌دهد، به جای اینکه خود یا دیگران را منزوی کنید. “قدردانی می تواند به ما کمک کند ترس را کنترل کنیم.”

سعی کنید دفترچه ای از سوالاتی که در مورد آنها کنجکاو هستید و چیزهایی که بابت آنها سپاسگزار هستید، نگه دارید. یک دیدگاه مثبت می تواند تمرکز را از ترس و نگرانی در مورد نظرات دیگران دور کند.

 خودتان را ببخشید

شاید شما یک تصمیم بد یا یک انتخاب ضعیف گرفته اید. هر کس در مقطعی انجام می دهد. به جای اینکه تمام ارزش خود را بر احساس دیگران نسبت به اشتباه خود بگذارید، به درون خود بچرخید. آیا می توانید خود را به خاطر این اشتباه ببخشید؟

جملات تاکیدی را امتحان کنید

من لایق هستم من عاشق هستم. من یک موجود جادویی هستم که قادر به انجام کارهای بزرگ هستم.

آدم تبلیغاتی خودتان باشید! آن را به عنوان یک نوع شستشوی مغزی خوب برای از بین بردن نگرانی هایی که کسی در مورد شما بد فکر می کند، در نظر بگیرید.

تأییدیه ها همچنین می توانند به افراد دیگر ارسال شوند. هر دوی شما احساس بهتری خواهید داشت.

اهمیت ندادن به حرف مردم

اهمیت ندادن به حرف مردم چه مزایایی دارد؟

اگر اهمیت دادن به نظرات دیگران را کاهش دهید، ممکن است به سطوح جدیدی از موفقیت و شادی دست یابید. در اینجا برخی از مزایای بی توجهی نسبت به حرف مردم  آورده شده است:

خود واقعی خود را پیدا کنید ترس از قضاوت ممکن است شما را از انجام کاری که واقعا می خواهید باز دارد.
در برابر فشار همسالان کمتر آسیب پذیر باشید. پایبندی به ارزش های خود می تواند شما را از انجام کارهایی که احساس می کنید خطرناک یا از نظر اخلاقی اشتباه است، باز دارد.
مهربانی را پخش کنید. اگر برایتان مهم نباشد که آیا دیگران شما را به خاطر آن قضاوت می کنند، به احتمال زیاد وارد عمل می شوید و به فردی نیازمند کمک می کنید.
مطمئن باش! اگر ارزش‌های شخصی خود را شناسایی کرده باشید، تشخیص داده باشید که چه افرادی در اطراف شما از ارزش‌های شخصی شما حمایت می‌کنند، احساس امنیت و اطمینان بیشتری خواهید کرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.