چگونه برای کابینت خود درب بسازیم؟

چگونه برای کابینت خود درب بسازیم؟

مرحله بعدی بازسازی فروشگاهم، ساخت درب برای کابینت های بالایی می باشد. سبک درب کابینتم به صورت ساده و دارای قاب و روکش است که خط های ساده ای دارد:

با این که می توانستم در زمان خود صرفه جویی کرده و دربی برای کابینتم نسازم اما کابینت درب دار باعث می شود گرد و خاک وارد نشده و همه جا مرتب به نظر برسد. و معتقدم اگر خودتان را با وسیله های خوش ساخت و زیبا احاطه کنید، تشویق می شوید کار خود را بهتر انجام دهید.

چگونه برای کابینت خود درب بسازیم؟

قفسه ها از تخته چندلای ۴/۳ اینچی ساخته شده اند که آنها را با گیره مخصوص محکم کردم. من برای هر کابینت سه گیره مخصوص نصب کردم و همیشه می توانم تعداد و میزان فاصله آن ها را تنظیم کنم.

در اینجا برای افراد تازه کار دستورالعمل هایی را بیان کرده ایم.در انتخاب مدلهای جدید همیشه هزاران راه است. اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید قیمت طراحی کابینت آشپزخانه را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال طراح و کابینت ساز در تهران باشید می‌توانید درخواست طراحی و نصب کابینت آشپزخانه ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

من از تخته درجه پایین تر برای قفسه ها استفاده کردم. اگر برای آشپزخانه کابینت بسازم همان تخته چندلای با کیفیتی که برای بدنه قفسه استفاده کردم را به کار می بردم و لبه های آن را نیز صاف می کردم.

بار دیگر میخواهم برای چهارچوب درب از چوب بلوط استفاده کنم. درب ها بسیار ساده هستند و برای شروع باید یک برش ۴/۱ اینچی برای ریل ایجاد کنید:

این کار را با دو مسیر در اره رومیزی انجام دادم. اگر مجبور می شدم بیش از چهار عدد از این درب را بسازم حتما از تیغه زیرین استفاده می کردم.

درب کابینت

ریل ها در هر طرف به یک زبانه نیاز دارند تا در شیار قرار گیرد. من با دقت آن ها را برش دادم و نمونه ای ساختم تا قبل از برش اندازه ها را بررسی کنم.

برای برش این قطعه نیز ار یک تیغه و اره رومیزی خود استفاده می کنم.

من در یکی از چهارچوب ها اندازه گیری های لازمه را انجام دادم و سپس آن را روی تخته چندلای درخت بلوط ۲/۱ اینچی برش دادم. تخته برای نصب شدن در هر چهار گوشه به شیاری خاص نیاز دارد:

می توان به جای آن از تخته چند لای ۴/۱ اینچی نیز استفاده کرد، اما من ظاهر تخته ضخیم را ترجیح می دهم.

سر هم کردن

برای بررسی اندازه تخته می توانید اندازه را امتحان کنید:

این طراحی ها برای آن انجام شده تا بخش جلویی و پشتی چهارچوب به صورت یکسان تنظیم شود، و لبه پشتی نیز با بخش های دیگر چهارچوب هم اندازه است.

نباید فاصله ای وجود داشته باشد

برای نصب درب از چسب پلی اورتان استفاده کردیم. یکی از مزایای ساخت اینگونه کابینت آن است که می توان تخته چند لایه را با چسب محکم کرد. این عمل استحکام و دوام زیادی به چوب می بخشد:

اجازه دادم چسب در طول ب خشک شود و قبل از نصب درب بر کابینت های بالایی سنباده زنی را انجام دادم. همچنین مقدار کمی از انتهای درب را نیز سمباده زدم تا لبه ای صاف و مربعی داشته باشد:

ساخت درب کابینت

تماشای درب پس از نصب و زیبایی آن واقعا جالب است. بدترین نتیجه در هنگام ساخت این درب ها، پیچیده شدن آنها خواهد بود.

اندازه درب ها کمی بیشتر برش داده شده و و من دوست دارم قبل از سنباده زنی پایانی آن ها را نصب کنم. در این صورت اگر قاب کمی بیشتر از اندازه مورد نیاز پهن باشد، می توانم آن را اصلاح کنم. همانطور که می بینید کابینت بسیار عالی از آب در آمد:

هر چهار دستگیره به خوبی تنظیم شده اند:

و حالا سنباده زنی نهایی انجام شده و دو لایه روکش پلی اورتان حاوی آب نیز روی آن زده شده است:

باید دستگیره هایی بسازم و آنها را نصب کنم که با دستگیره کشوها و کابینت ها یکسان باشند.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.