چند نکته درباره استفاده از ضدآفتاب

چند نکته درباره استفاده از ضدآفتاب

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”چند نکته درباره استفاده از ضدآفتاب” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

پوست ما هر روز در معرض اشعه‌های خطرناک خورشید قرار می‌ گیرد، چه در محیط سر بسته و چه در محیط باز پوست ما به محافظی در برابر اشعه‌های خطرناک خورشید احتیاج دارد. کرم ضد آفتاب یک راه حل تضمین شده برای حل این موضوع است.

ضد آفتاب ماده ای ضروری برای قرار گرفتن درمعرض تابش نور خورشید به ویژه در فصل‌های گرم سال است و پزشکان استفاده از آن را به تمام گروه‌های سنی توصیه می‌کنند؛ حتی ضد آفتاب‌هایی مخصوص کودکان وجود دارد که در زمان مسافرت به سواحل دریا لازم است والدین برای پوست کودک از آن استفاده کنند.

کرم ضد آفتاب استاندارد

باید دارای قدرت محافظت در برابر هر دو اشعه UVA و UVB خورشید را داشته باشد؛ با وجود اینکه بیشتر نشان‌های تجاری استاندارد‌های خود را از سازمان FDA دریافت می‌کنند، اما مجبور به ارائه محصولات خود به این سازمان نیستند، همچنین حتی برترین محصولات از نشان‌های تجاری مشهور در دنیا تنها دو ساعت قابلیت محافظت دربرابر نور خورشید دارند و افراد برای حفظ سلامت پوست خود باید به شکل منظم استفاده از این محصول را تجدید کنند.

بیشتر مردم جهان، یک چهارم میزان مورد نیاز از کرم ضد آفتاب را استفاده می‌کنند، حتی بهترین ضد آفتاب‌ها هم اگر کم مصرف شوند، بی‌ فایده خواهند بود.

کرم ضد آفتاب شما ممکن است به دلیل تعریق بدن بعد از مدتی پاک شود، پس اگر به صورت مداوم در آفتاب ایستاده‌اید، ضد آفتاب خود را هر دو ساعت یک بار تمدید کنید.

تفاوت بین UVA و UVB

یک کرم ضد آفتاب خوب با ایجاد یک لایه روی پوست می‌تواند اشعه‌های UVA و UVB را دفع کند و در عین حال رطوبت پوست را حفظ نماید.

اشعه‌های UVB خورشید موجب آسیب به لایه‌ی رویی پوست و آفتاب سوختگی می‌شود.

اشعه‌های UVA مسئول به وجود آمدن چین و چروک‌ها، پیری زودرس و آسیب رسیدن به DNA پوست هستند.

طبق بررسی‌های صورت گرفته آنچه در نهایت موجب بیماری‌های پوستی و به ویژه سرطان پوست می‌شود، اشعه‌های UVA است.

روش صحیح استفاده از ضد آفتاب

۳۰ دقیقه طول می‌کشد تا کرم ضد آفتاب خوب جذب پوست شود. پس پیش از آن که از خانه بیرون بروید، از ضد آفتاب استفاده کنید.

ضد آفتاب‌های حاوی اسید آمینوبنزوئیک، لیسادیمات، پادیمات و روکسادیمات را ۱ساعت قبل از خروج از منزل استفاده کنید؛ دیگر ضد آفتاب‌ها را نیم ساعت قبل.

یک کرم ضد آفتاب همیشه باید به عنوان آخرین مرحله از روتین مراقبت از پوست شما باشد. بنابراین هر کرم مراقبتی دیگری، مثل کرم آبرسان یا مرطوب کننده ای که استفاده می‌کنید باید زیر لایه‌ی ضد آفتاب شما قرار گیرد.

  • ۱۵ تا ۳۰ دقیقه پیش از خروج از خانه از کرم ضد آفتاب خود استفاده کنید.
  • یک لایه از کرم را در تمام بخش‌های پوست خود پخش کنید.
  • این لایه را ماساژ دهید تا به خوبی جذب پوست شود.
  • یک لایه ی نازک دیگر از کرم ضد آفتاب را اضافه کنید.
  • اگر بدن یا صورت شما خیس شده است یا اگر بیرون از خانه در معرض نور خورشید هستید، هر ۸۰ دقیقه کرم ضد آفتاب خود را تمدید کنید.
  • فراموش نکنید که حتی زیر سقف هم به کرم ضد آفتاب نیاز دارید.

بهترین ضدآفتاب‌های طبیعی

روغن نارگیل – این روغن جادویی که به نظر می‌رسد برای همه چیز خوب باشد، خیلی ضدآفتاب توانایی نیست و با داشتن SPF حدود ۸ جایگزین ضدآفتاب‌های موجود محسوب نمی‌شود. اما با استفاده از آن در برنامه غذایی خود و یا بکارگرفتن آن به عنوان پایه ضدآفتاب‌های طبیعی خانگی می‌توانید از مزایای محافظتی آن استفاده کنید.

 

چند نکته درباره استفاده از ضدآفتاب
شدآفتاب طبیعی

 

روغن آووکادو – وجود مقادیر زیادی چربی‌های غیراشباع منفرد باعث می‌شود که روغن آووکادو بتواند یک لایه محافظ مناسب بر روی پوست شما تشکیل دهد و آن را از آفتاب‌ سوختگی در امان نگه دارد. شاخص محافظتی این روغن حدود SPF 15 است که مقداری متوسط محسوب می‌شود. تنها مشکل استفاده از روغن آووکادو، احتمال بسیار پایین بروز واکنش‌های آلرژیک در برخی افراد است، بنابراین قبل از بکاربردن این روغن حتما از نداشتن حساسیت به آن اطمینان حاصل کنید.

 روغن زیتون – روغن زیتون با داشتن SPF 8 در کنار ایفای نقش به عنوان یک روغن گیاهی سالم می‌تواند به عنوان یک ضد آفتاب ضعیف عمل کند. هر چند خواص ضد اکسیدی آن است که روغن زیتون را تبدیل به یک دوست واقعی برای پوست شما می‌کند. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که استفاده از روغن زیتون می‌تواند اثرات محافظتی محدودی داشته باشد، اگر چه استعمال آن برای درمان سوختگی‌ های ناشی از تابش آفتاب می‌تواند مفیدتر باشد.

روغن بادام – این روغن با داشتن عدد SPF حدود ۵ در بازتابش تشعشعات مضر خورشیدی بسیار ضعیف عمل می‌کند. هر چند وجود مقادیر زیادی ویتامین E که برای نرمی و لطافت پوست مفید است باعث می‌شود روغن بادام یکی از افزودنی‌های مفید به ترکیب ضدآفتاب‌های خانگی باشد.

عصاره اسطوخودوس – این گیاه دارویی که بیشتر به دلیل خواص آرام‌ بخشی اسانس آن مشهور است، یک ضدآفتاب طبیعی خفیف هم محسوب می‌شود. البته عدد SPF 5.6  این روغن نشان می‌دهد که خیلی هم نمی‌توانید روی آن برای محافظت از پوست خود حساب کنید، اما این عصاره با عطر دوست‌ داشتنی خود یکی از افزودنی‌های مطلوب به ترکیب ضدآفتاب‌های خانگی است.

منبع:موج نیوز،دکترسلام

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.