چند میان وعده سالم و آسان برای سالمندان

چند میان وعده سالم و آسان برای سالمندان

میان وعده‌‌های سالم و سرشار از ویتامین، متابولیسم فرد سالمند را حفظ و میزان قند خون را تنظیم و اشتهای سالمند را کنترل می‌کند. درعوض عادت به خوردن خوراکی‌های خیلی شیرین، چرب یا پرنمک آسیب زیادی به سالمندان وارد می‌کند و دلیل اصلی بیماری‌هایی مثل فشارخون بالا، چاقی مفرط و دیابت در این افراد است.

سیب شیرین دارچینی

یک عدد سیب با پوست یا بدون پوست را به تکه‌های کوچک‌تر برش بزنید. سیب‌های خردشده را به همراه یک قاشق سرخالی شکر، یک‌ چهارم قاشق چای ‌خوری دارچین، یک‌ چهارم قاشق چای‌ خوری نشاسته ذرت، یک قاشق سوپ‌خوری آب و در صورت دلخواه کمی کشمش، در یک کیسه پلاستیکی محکم بریزید. در کیسه را ببندید و آن را تکان دهید تا مواد خوب با هم مخلوط شوند. سپس مواد داخل کیسه را داخل ظرفی بریزید و به ‌مدت ۲ دقیقه در مایکروویو یا در ظرفی دردار روی اجاق گاز بگذارید. این میان‌وعده را می‌توانید به ‌همراه کمی دارچین، جو دوسر، آرد ترتیلا یا کمی بستنی میل کنید. سیب به بهبود تنفس، درمان آسم، پیشگیری و درمان آلزایمر، کاهش کلسترول و خطر حملات قلبی، کاهش احتمال ابتلا به سرطان، افزایش انرژی بدن، افزایش بینایی و بهبود دیابت کمک می‌کند.

پیشنهاد می کنیم مقاله “خوراکی هایی ساده ولی خوشمزه با سیب زمینی ” را نیز مطالعه بفرمایید

A few healthy and easy snacks for the elderly

سالاد تبوله

چند شاخه پیازچه، یک دسته جعفری تازه، کاهو، نصف دسته نعناع تازه و سه عدد گوجه‌فرنگی را خیلی ریز خرد و با هم مخلوط کنید. یک لیوان بلغور جو دوسر را با مقداری روغن زیتون و آب جوش در یک ظرف دردار مخلوط کنید و اجازه دهید۱۵ تا ۳۰ دقیقه بماند و بعد به مواد دیگر بیفزایید. مخلوط به دست آمده را با سه قاشق غذاخوری روغن زیتون، یک‌ چهارم لیوان آب لیمو‌ترش تازه، نمک و فلفل طعم‌دار نوش جان کنید. جو دو سر موجب سلامت قلب و استخوان، درمان دیابت، رفع یبوست، تنظیم فشارخون، بهبود سیستم ایمنی بدن، کاهش وزن، بهبود کیفیت خواب و افزایش انرژی می‌شود.

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.