چطور وسایل سفر را در یک چمدان کوچک جا دهیم؟

چطور وسایل سفر را در یک چمدان کوچک جا دهیم؟

قطعا برای شما هم پیش آمده که قبل از اینکه بخواهید برنامه ریزی کنید، اتفاقی تصمیم بگیرید چند روزی بروید سفر. یا بخواهید یک سفر کمپینگ داشته باشید؛ این موقع است که ذهن شما درگیر میشود چگونه برای چند روز وسایل را درون یک چمدان کوچک جا دهید. ما اینجا می خواهیم به شما آموزش هایی را در اختیارتان بگذاریم که راحت و بدون دغدغه وسایل سفر خود را جمع کنید و شروع به رفتن کنید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با بار کم و مرتب سفر کنید.

چطور وسایل سفر را در یک چمدان کوچک جا دهیم؟

چطور وسایل سفر را در یک کوله پشتی جا دهیم

برای جمع کردن وسایلتان در کوله پشتی ابتدا باید با توجه به سفری که در پیش دارید یک کوله پشتی مناسب و مقاومی را انتخاب کنید. پس با توجه به اینکه کجا می خواهید بروید و چه مدت میخواهید در سفر باشید کوله پشتی مناسبی را انتخاب کنید.

از نکات مهم برای بستن کوله پشتی توازن، دسترسی و فشرده سازی می باشد. انتخاب پوشاک شما در سفر به شرح زیر می باشد:

  1. لباس گرم و لباس مناسب فصل به تعداد مناسب
  2. کفش راحت یا کوهپیمایی
  3. کیسه خواب
  4. پانچو
  5. چادر و زیرانداز چادر

چطور وسایل سفر را در یک چمدان کوچک جا دهیم؟

چطور وسایل سفر را در یک چمدان کوچک جا دهیم؟

منظور از دسترسی به این معناست که طبق نیازتان و و سفری که می خواهید بروید وسیله هایتان را جمع آوری و در کوله بچینید. اگر سفرتان کمپ در طبیعت است ابتدا باید وسایل مربوط به کمپینگ را در انتها کوله پشتی بچینید بعد از آن لوازمی که دسترسی به آن ها احتمالی می باشد. در آخر وسایلی که به طور مداوم نیازتان می شود را بگذارید تا دسترسی به آن ها راحت تر باشد.

منظور از توازن به این معناست که بار کوله شما به چه شکل روی بدنتان قرار می گیرد؛ دو قانون مهم و کلی برای توازن در بستن کوله پشتی وجود دارد:

وسایلی که وزنشان سنگین است را نزدیک به بدن خودتان بگذارید و آن هایی که سبک هستند را بالاتر قرار دهید.

توازن وزن را باید در کناره های کوله پشتی نیز رعایت کنید.

وقتی می گوییم وسایل سبک را بالا قرار دهید به دلیل این است که وسایل سبک قابل فشردن هستند.

در کوله پشتی فضای خالی مابین لوازمتان را با لباس هایی که قابل له شدن دارند پر کید تا به خوبی کوله تان پر شود و وارفته به چشم نیاید و وسایل داخل کوله تان را بهتر جمع کنید تا محکم و سفت باشد و شما نیز در هنگام حمل آن به مشکلی روبه رو نشوید.

چطور وسایل سفر را در یک چمدان کوچک جا دهیم؟

چطور وسایل سفر را در یک چمدان کوچک جا دهیم؟

وسایل غیر ضروری در سفر

قطعا برای شما هم اتفاق افتاده زمانی که از سفر برمی گردید با وسایل اضافی و لباس های زیادی روبه رو می شوید که در سفر مورد استفاده تان قرار نگرفته است. این نکته شاید در سفرهای چندروزه ای که با ماشین شخصی می روید به چشم نیاید ولی زمانی که بخواهید هوایی سفر کنید با مشکل اضافه بار روبه رو می شوید. در این بخش می خواهیم لوازم غیرضروری که بردن آن ها ضرورتی ندارد را بگوییم.

بدون بردن لوسیون بدن وشامپوهای مختلف می توانید سفر کنید!

زمانی که در خانه هستید موقع حمام کردن از شامپوها و شوینده های مختلفی استفاده می کنید. اگر به سفری چند روزه می روید بردن انواع و اقسام لوازم بهداشتی و شوینده آنچنان واجب نیست ولی اگر به سفر طولانی مدت می روید و این گونه لوازم مورد نیازتان می باشد بهتر است از داروخانه های آن شهر یا کشور خریداری کنید تا به جای بار اضافه لوازم ضروری را به همرا ببرید.

جواهرات و اشیا گران بها را با خود به سفر نبرید

کسانی هستند زمانی که به سفر می روند تصور می کنند اگر اشیا گران بها را با خود ببرند امن تر است ولی بردن اینگونه وسایل نه در سفر لازمتان می شود و علاه بر آن بیشتر امنیت خود را به خطر می اندازید. اگر فکر می کنید بعد از سفر نگهداری آن ها در خانه امن نیست بهتر است به فردی معتمد بسپارید و یا در گاو صندوق یا جاهایی که مورد اطمینان هستند.

سشوار را از لیست لوازمان خط بزنید

اگر برای چندروزی می خواهید سفر بروید بدون بردن سشوار هم می توانید بگذرانید و معمولا در همه هتل ها و ویلاها سشوار وجود دارد و می توانید به جای سشوار لوازمی را ببرید که بیشتر برای ماجراجویی و طبیعت گردی مناسب باشد تا تجربه های بیشتری به دست آورید.

در سفرهای کوتاه و غیرضروری اتو نیازتان نمی شود

قطعا زمانی که به سفر می روید در ماشین، قطار و هواپیما لباس هایتان چروک می شود. قطعا دوست نداریم با لباس چروک در ظاهر نامرتب به نظر بیاییم. می توانید در مواقع ضروری با خود اتو مسافرتی ببرید. پس بهتر است لباس هایی که به اتو کشی نیازی ندارند را با خود ببریم. البته ناگفته نماند در بیشتر هتل ها خشکشویی وجود دارد و بعضی از ویلاها اتو در اختیارتان می گذارند.

لوازم مورد نیاز سفر به شمال

اکثر ایرانی ها برای سفرهای کوتاه مدت شمال را انتخاب می کنند. دقت داشته باشید برای چند روز می خواهید به سفر بروید و طبق آن وسیله مورد نظر و ضروری را با خود ببرید. از لوازم ضروری که در سفر لازمتان می شود می توان به دفترچه بیمه ، کیت کمک های اولیه، لباس مناسب فصل، موبایل و شارژر آن، چتر، کبریت یا فندک، زیرانداز، پتو مسافرتی، کرم دفع حشرات، لوازم بهداشتی، عینک آفتابی، کرم ضدآفتاب و کرم مرطوب کننده، ملحفه تمیز، چراغ قوه، سه راهی کوچک و سیم رابط و … این وسایلی که برایتان نام بردیم وجودشان در سفر لازم است. شما می توانید وسایل دیگری که در سفر به آن ها احتیاج دارید نیز با خود به همراه داشته باشید. اگر برای اقامت خود اجاره ویلا استخردار در نظر گرفتید حتما با خود مایو و دمپایی به همراه داشته باشید.

چطور وسایل سفر را در یک چمدان کوچک جا دهیم؟

 

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

 

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.