چطور میتوان قد را دقیق اندازه گرفت؟ و راههای بلند قد شدن چیست؟

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”چطور میتوان قد را دقیق اندازه گرفت؟ و راههای بلند قد شدن چیست؟” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

وقتی قد شما در مطب پزشک اندازه گیری می شود، معمولاً در کنار دستگاهی به نام استادیومتر می ایستید.استادیومتر خط کش بلندی است که به دیوار متصل است. این یک سرپیچی افقی کشویی دارد که برای قرار گرفتن در بالای سر شما تنظیم شده است. این یک روش سریع برای اندازه گیری دقیق قد شما است.

اگر لازم است قد خود را در خانه اندازه بگیرید ، چه می کنید؟ آیا راهی برای انجام این کار آسان و دقیق وجود دارد؟ و اگر کسی نیست که به شما کمک کند می توانید قد خود را اندازه بگیرید؟در این مقاله ، ما شما را در چگونگی اندازه گیری قد خود ، با کمک و بدون کمک راهنمایی خواهیم کرد و همچنین راه حل هایی برای افزایش قد به شما ارائه میدهیم.

اگر شخصی به شما کمک کند چگونه قد خود را اندازه بگیرید؟

برای اندازه گیری دقیق قد خود با کمک کسی ، این مراحل را دنبال کنید:

  • ابتدا یک قسمت صاف از کف و یک قسمت صاف از دیوار پیدا کنید.
    کفش خود را درآورید.
    نوارها ، سربندها یا هر چیز دیگری را که ممکن است مانع اندازه گیری دقیق شما شود روی سر خود بردارید.
    هرگونه لباس حجیم را که ممکن است صاف ایستادن در برابر دیوار را دشوار کند ، بردارید.
    پاها را روی زمین بایستید و پاشنه های خود را در گوشه ای از محل اتصال دیوار و کف قرار دهید. مطمئن شوید که سر ، شانه ها و باسن شما به دیوار برخورد کرده اند.
    صاف بایستید و چشمانتان را مستقیم به جلو نگاه کنید. خط دید و چانه شما باید با زمین موازی باشد.
    از کسی بخواهید یک شی صاف (مانند یک خط کش یا کتاب) را در گوشه ای از دیوار مقابل دیوار قرار دهد. سپس از آنها بخواهید تا آن را پایین بیاورند تا به آرامی در بالای سر شما قرار بگیرد و آن را در زاویه قائمه دیوار قرار دهید.
    در نقطه ای که خط کش یا کتاب (یا دیگر اشیای مسطح) با سر شما روبرو می شود ، دیوار را با مداد به آرامی علامت گذاری کنید.
    برای اندازه گیری فاصله از کف تا علامت روی دیوار از یک نوار اندازه گیری – در حالت ایده آل یک اندازه فلزی که مستقیم باقی بماند – استفاده کنید.

چگونه می توان قد خود را به تنهایی اندازه گرفت؟

اگر شخصی ندارید که به شما در اندازه گیری قد خود کمک کند ، هنوز هم می توانید مراحل ذکر شده در بالا را با چند تغییر دنبال کنید:

  • از یک جعبه غلات برای اندازه گیری ارتفاع سر خود در برابر دیوار استفاده کنید. صاف نگه داشتن یک خط کش یا کتاب ممکن است دشوارتر باشد ، اگر این کار را به تنهایی انجام دهید.
    در صورت امکان ، رو به روی آینه بایستید تا مطمئن شوید جعبه غلات (یا هر هدپیسی که استفاده می کنید) با زمین موازی است.
    در حالی که یک دست جعبه را نگه داشته اید ، از دست دیگر خود برای نشان دادن روی دیواره جایی که پایین جعبه با بالای سر شما مطابقت دارد استفاده کنید.
    یا اگر می توانید جعبه را ثابت نگه دارید ، از زیر آن خارج شوید و با یک دست دیوار را علامت بزنید در حالی که جعبه را با دست دیگر در جای خود نگه دارید.
    برای اندازه گیری فاصله از کف تا جایی که دیوار را علامت گذاری کرده اید از نوار اندازه گیری استفاده کنید.

راههای بلند قد شدن چیست؟

برای یافتن قد خود بر حسب سانتی متر ، از این نمودار استفاده کنید. اگر اغلب مجبورید قد یا قد خود را تغییر دهید ، ممکن است بخواهید این را چاپ کنید و به عنوان یک مرجع سریع نگه دارید:

۴ فوت ۶ اینچ = ۱۳۷٫۱۶ سانتی متر              ۵ فوت ۸ اینچ = ۱۷۲٫۷۲ سانتی متر
۴ فوت ۷ اینچ = ۱۳۹٫۷ سانتی متر                ۵ فوت ۹ اینچ = ۱۷۵٫۲۶ سانتی متر
۴ فوت ۸ اینچ = ۱۴۲٫۲۴ سانتی متر              ۵ فوت ۱۰ اینچ = ۱۷۷٫۸ سانتی متر
۴ فوت ۹ اینچ = ۱۴۴٫۷۸ سانتی متر              ۵ فوت ۱۱ اینچ = ۱۸۰٫۳۴ سانتی متر
۴ فوت ۱۰ اینچ = ۱۴۷٫۳۲ سانتی متر            ۶ فوت = ۱۸۲٫۸۸ سانتی متر
۴ فوت. ۱۱ اینچ = ۱۴۹٫۸۶ سانتی متر           ۶ فوت. ۱ اینچ = ۱۸۵٫۴۲ سانتی متر
۵ فوت = ۱۵۲٫۴ سانتی متر                        ۶ فوت ۲ فوت. = ۱۸۷٫۹۶ سانتی متر
۵ فوت ۱ اینچ = ۱۵۴٫۹۴ سانتی متر             ۶ فوت ۳ اینچ = ۱۹۰٫۵ سانتی متر
۵ فوت ۲ اینچ = ۱۵۷٫۴۸ سانتی متر             ۶ فوت ۴ اینچ = ۱۹۳٫۰۴ سانتی متر
۵ فوت ۳ اینچ = ۱۶۰٫۰۲ سانتی متر            ۶ فوت ۵ اینچ = ۱۹۵٫۵۸ سانتی متر
۵ فوت ۴ اینچ = ۱۶۲٫۵۶ سانتی متر            ۶ فوت ۶ اینچ = ۱۹۸٫۱۲ سانتی متر
۵ فوت ۵ اینچ = ۱۶۵٫۱ سانتی متر              ۶ فوت ۷ اینچ = ۲۰۰٫۶۶ سانتی متر
۵ فوت ۶ اینچ = ۱۶۷٫۶۴ سانتی متر            ۶ فوت ۸ اینچ = ۲۰۳٫۲ سانتی متر
۵ فوت ۷ اینچ = ۱۷۰٫۱۸ سانتی متر           ۶ فوت ۹ اینچ = ۲۰۵٫۷۴ سانتی متر

چه اندازه ای قد متوسط در نظر گرفته می شود؟

در ایالات متحده ، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری منبع معتمد گزارش می دهد که متوسط ​​قد برای زنان حدود ۵ فوت ، ۴ اینچ و متوسط ​​قد برای مردان حدود ۵ فوت ، ۹ اینچ است.

متوسط ​​قد زنان و مردان در سراسر جهان متفاوت است.

به عنوان مثال ، هلند دارای بلندترین افراد در جهان است. به طور متوسط ، قد زنان هلندی حدود ۵ فوت ، ۶ اینچ و مردان هلندی تقریباً ۶ فوت قد است.

برعکس ، در جاهایی مانند فیلیپین ، قد متوسط زن تقریباً کمتر از ۵ فوت است ، در حالی که قد متوسط برای یک مرد حدود ۵ فوت ، ۴ اینچ است.

چه نوجوانی باشید که هنوز در حال رشد است و چه مدتی است که قد خود را اندازه گیری نکرده اید ، اندازه گیری قد خود را در خانه با چند ابزار اساسی آسان است.دانستن قد فعلی نیز در مورد برخی از ابزارهای غربالگری سلامت ، مانند شاخص توده بدن (BMI) مفید است.

داشتن یک اندازه گیری دقیق از راه های دیگری نیز مفید است ، مانند خرید آنلاین لباس یا پر کردن فرم هایی که می خواهند قد شما را در اینچ یا سانتی متر بدانند.

راههای بلند قد شدن چیست؟

عوامل مختلفی در افزایش قد شما نقش دارند. تصور می شود که عوامل ژنتیکی ۶۰ تا ۸۰ درصد از قد نهایی شما را تشکیل می دهند. برخی از عوامل محیطی ، مانند تغذیه و ورزش ، به طور معمول درصد باقی مانده را تشکیل می دهند.

از ۱ سالگی تا بلوغ، بیشتر افراد هر ساله حدود ۲ اینچ قد می گیرند. پس از بلوغ ، ممکن است با سرعت ۴ اینچ در سال رشد کنید. با این حال ، همه با سرعت متفاوتی رشد می کنند.

برای دختران ، این جهش رشد به طور معمول در اوایل سال های نوجوانی آغاز می شود. پسران ممکن است این افزایش ناگهانی قد را تا پایان نوجوانان خود تجربه نکنند.

بعد از بلوغ معمولاً قد بلندتر نمی شوید. این بدان معناست که بعنوان یک بزرگسال بعید است قد خود را افزایش دهید.

با این وجود ، کارهای خاصی وجود دارد که می توانید در تمام دوره بلوغ انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که پتانسیل رشد خود را به حداکثر می رسانید. شما باید اینها را در بزرگسالی ادامه دهید تا رفاه عمومی را حفظ کنید و قد خود را حفظ کنید.

راههای بلند قد شدن چیست؟

۱- رژیم غذایی متعادل داشته باشید

در طول سالهای رشد ، بسیار مهم است که شما تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن خود را دریافت کنید.

رژیم غذایی شما باید شامل موارد زیر باشد:

میوه های تازه
سبزیجات تازه
غلات کامل
پروتئین ها
لبنیات

شما باید غذاهای حاوی:

قند
چربی های ترانس
چربی های اشباع شده
اگر یک بیماری پزشکی زمینه ای یا سن بالاتر باعث می شود قد شما تحت تأثیر تراکم استخوان قرار گیرد ، میزان کلسیم دریافتی را افزایش دهید. اغلب توصیه می شود زنان بالای ۵۰ سال و مردان بالای ۷۰ سال ۱۲۰۰ میلی گرم کلسیم در روز مصرف کنند.

ویتامین D همچنین باعث سلامت استخوان می شود. منابع معمول ویتامین D شامل ماهی تن ، شیر غنی شده و زرده تخم مرغ است. اگر به اندازه کافی ویتامین D در رژیم خود دریافت نمی کنید ، با پزشک خود در مورد مصرف مکمل صحبت کنید تا مقدار روزانه توصیه شده شما را تأمین کند.

۲- از مکمل ها با احتیاط استفاده کنید

فقط چند مورد وجود دارد که مکمل ها برای افزایش قد در کودکان و مبارزه با کوچک شدن در بزرگسالان مناسب ترند.

به عنوان مثال ، اگر بیماری دارید که بر تولید هورمون رشد انسانی (HGH) شما تأثیر می گذارد ، پزشک ممکن است مکمل حاوی HGH مصنوعی را توصیه کند.

علاوه بر این ، افراد مسن ممکن است بخواهند از مکمل های ویتامین D یا کلسیم استفاده کنند تا خطر پوکی استخوان را کاهش دهند.

در همه موارد دیگر ، باید از مکمل های وعده داده شده درباره قد خودداری کنید. هنگامی که صفحات رشد شما با هم ادغام می شوند ، بدون توجه به آنچه برچسب مکمل تبلیغ می کند ، دیگر فرصتی برای افزایش قد ندارید.

۳- به میزان مناسب بخوابید تا قد بلند شوید

گاهی اوقات کمبود خواب در طولانی مدت تأثیری در قد شما نخواهد داشت. اما اگر در دوران نوجوانی به طور منظم ساعت کمتر از مقدار توصیه شده ساعت داشته باشید ، ممکن است منجر به عوارضی شود.

این به این دلیل است که بدن شما هنگام خواب HGH را آزاد می کند. اگر به اندازه کافی چشم بسته نباشید ، تولید این هورمون و سایر افراد ممکن است کاهش یابد.

پیشنهاد می شود که:

نوزادان تا ۳ ماهه هر روز ۱۴-۱۷ ساعت می خوابند
نوزادان ۳ تا ۱۱ ماهه ۱۲ تا ۱۷ ساعت وقت می گیرند
کودکان نوپای ۱-۲ سال سن ۱۱ تا ۱۴ ساعت دارند
کودکان خردسال ۳-۵ ساله ۱۰-۱۳ ساعت وقت می گیرند
کودکان ۶ تا ۱۳ ساله ۹ تا ۱۱ ساعت وقت دارند
نوجوانان ۱۴-۱۷ ساله هشت تا ۱۰ ساعت وقت دارند
بزرگسالان ۱۸-۶۴ ساله هفت تا نه ساعت وقت دارند
افراد مسن ۶۵ سال به بالا هفت تا هشت ساعت وقت می گیرند
خواب اضافی حتی ممکن است تولید HGH را افزایش دهد ، بنابراین پیش بروید و این قدرت را بخوابید.

راههای بلند قد شدن چیست؟

۴- برای قد بلند شدن ورزش کنید

ورزش منظم فواید زیادی دارد. این ماهیچه ها و استخوان ها را تقویت می کند ، به شما در حفظ وزن سالم کمک می کند و تولید HGH را تقویت می کند.

کودکان در مدرسه باید حداقل یک ساعت ورزش در روز داشته باشند. در این مدت ، آنها باید بر روی موارد زیر تمرکز کنند:

تمرینات قدرتی ، مانند فشار دادن یا نشستن
تمرینات انعطاف پذیری ، مانند یوگا
فعالیت های هوازی ، مانند برچسب بازی ، طناب زدن یا دوچرخه سواری

ورزش در بزرگسالی نیز فوایدی دارد. علاوه بر اینکه به شما در حفظ سلامت کلی کمک می کند ، می تواند به کاهش خطر پوکی استخوان نیز کمک کند. این وضعیت هنگامی رخ می دهد که استخوان های شما ضعیف یا شکننده می شوند و در نتیجه تراکم استخوان کاهش می یابد. این می تواند باعث “کوچک شدن” شما شود.برای کاهش خطر ، هفته ای چندین بار پیاده روی ، تنیس یا تمرین یوگا را امتحان کنید.

۵-حالت بدنی خوب را تمرین کنید

وضعیت بد بدن ممکن است باعث شود کوتاهتر از حالت واقعی به نظر برسید. و با گذشت زمان ، افتادن یا خم شدن نیز می تواند بر قد واقعی شما تأثیر بگذارد.

کمر شما باید به طور طبیعی در سه مکان منحنی باشد. اگر مرتباً افت می کنید یا شل می شوید ، ممکن است این منحنی ها متناسب با وضعیت جدید شما تغییر یابد. این می تواند باعث درد در گردن و کمر شود.

هوشیاری بر نحوه ایستادن ، نشستن و خوابیدن نکته کلیدی است. با پزشک خود صحبت کنید که چگونه می توانید ارگونومی را در برنامه روزانه خود بگنجانید. بسته به نیاز شما ، میز ایستاده یا بالش مموری فوم ممکن است تمام مواردی باشد که برای اصلاح وضعیت بدن شما لازم است.

همچنین می توانید تمریناتی را که برای بهبود وضعیت بدن شما در طول زمان طراحی شده اند ، تمرین کنید. اگر مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید ، با پزشک خود صحبت کنید. آنها می توانند در ایجاد یک روال ورزشی مناسب برای شما کمک کنند.

۶-برای بلند قد شدن از یوگا استفاده کنید

اگر تمرینات موضع گیری موضوعی مورد علاقه شما نیستند ، یوگا را امتحان کنید. این تمرین کل بدن می تواند عضلات شما را تقویت کند ، بدن شما را یکدست کرده و به وضعیت بدن کمک کند. این به شما کمک می کند تا بلندتر بایستید.

شما می توانید در راحتی منزل خود یا در یک مکان گروهی در ورزشگاه یا باشگاههای محلی خود یوگا تمرین کنید.

برخی از ژست های محبوب برای بهبود وضعیت بدن عبارتند از:

ژست کوه
ژست کبرا
ژست کودک
ژست جنگجو دوم

راههای بلند قد شدن چیست؟

خط آخر درباره بلند قد شدن:

در بیشتر موارد ، تا وقتی که بلوغ انجام می شود ، به اوج خود می رسید. اگرچه مواردی وجود دارد که می توانید برای حفظ این قد در بزرگسالی انجام دهید ، اما شاید بتوان گفت دوران طلایی برای افزایش قد از کودکی تا بلوغ است.

پیشنهاد می کنیم مقالات زیر را نیز مطالعه بفرمایید.

قد دختران ایرانی کوچکتر شده است؟

کوتاهی قد چیست و آیا قابل درمان است؟

قد بلند شدن کودکان با این مواد غذایی ساده

عوامل موثر بر افزایش قد ٬ چگونه قد بلند شویم ؟

چه عواملی باعث کوتاه قد شدن کودکان شده است؟

5/5 - (2 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.