حذف اپلیکیشن‌های مربوط به «مهمانی‌های یواشکی» از اپل استور

حذف اپلیکیشن‌های مربوط به «مهمانی‌های یواشکی» از اپل استور

اپل برنامه‌هایی را که برای سازماندهی و برگزاری مهمانی‌های یواشکی و مخفی در ایام شیوع ویروس کرونا مورد استفاده قرار می‌گیرند، از فروشگاه آنلاین اپلیکیشن‌های خود حذف کرد.

طولانی شدن شیوع ویروس کرونا باعث شده بسیاری از مردم کشورهای غربی به برگزاری مهمانی‌های مخفیانه و غیرقانونی روی آورند. این اقدام بر خلاف مقررات قرنطینه در این کشورهاست. با این حال برخی افراد به این مقررات اهمیتی نداده و به دنبال قانون‌شکنی هستند.

تعدادی از این قانون شکن‌ها حتی اپلیکیشن‌هایی برای تسهیل برگزاری مهمانی‌های خود ابداع کرده‌اند. از جمله این برنامه‌ها که با سیستم عامل آی او اس سازگار است، می‌توان به برنامه وایب اشاره کرد. اپل اعلام کرده که با شناسایی هدف از تولید این برنامه آن را از اپ استور حذف کرده است.

پیش از این حساب کاربری برنامه یادشده در اپلیکیشن تیک تاک نیز حذف شده بود. در عین حال وب سایت این برنامه نیز از دسترس خارج شده است. بعد از برنامه‌ریزی برگزاری یک مهمانی از طریق برنامه یادشده آدرس برگزاری آن تنها دو ساعت قبل از آغاز برای شرکت کنندگان ارسال می‌شد.

برنامه یادشده که بیشتر برای استفاده کاربران آمریکایی عرضه شده بود، خدماتی را ارائه می‌کند که بر اساس قوانین فعلی آمریکا غیرقانونی تلقی می‌شود. برای کسب اطمینان از عدم نفوذ پلیس به این برنامه تمامی کاربران باید عکس خود و اطلاعات دقیق هویتی خود را در آن وارد می‌کردند. برنامه یادشده تا قبل از دسترس خارج شدن دارای چند هزار کاربر بوده و چندهزار کاربر دیگر نیز در مرحله تأیید اطلاعات هویتی بودند.

حذف اپلیکیشن‌های مربوط به «مهمانی‌های یواشکی» از اپل استور

خبر “حذف اپلیکیشن‌های مربوط به «مهمانی‌های یواشکی» از اپل استور” از دسته تکنولوژی سایت فارسیها برای شما گردآوری شده است .

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • خانه
  • تکنولوژی
  • حذف اپلیکیشن‌های مربوط به «مهمانی‌های یواشکی» از اپل استور