چرا هولوگرام های اسکرچ دارای QR کد امنیت بالایی دارند؟

این ایده که برای مشخص کردن اصالت محصول خود روی لیبل آن از QR کد استفاده کنیم شاید چندان کارساز نباشد چراکه همه می دانیم کیو آر کد را به راحتی می توان کپی کرد و محصول تقلبی را به جای اصلی به مشتریان فروخت. اما اگر استفاده از QR کد حتی با وجود پیشرفت های تکنولوژی از جعل کالا جلوگیری نمی کند، راهکار چیست؟ آیا لیبل امنیتی وجود دارد که امنیت کالا ها و اسناد مهم را تامین کند؟ در این مقاله به بررسی هولوگرام های اسکرچ دارای QR کد می پردازیم.

هولوگرام های اسکرچ دارای QR

این مقاله مناسب شماست اگر:

  • تولید کننده محصولی هستید که می خواهید مشتریان با اطمینان محصولات اصل شما را خریداری کنند.
  • تامین کننده قطعات اصلی هستید.
  • شرکت تعمیرات و گارانتی کننده محصولات مختلف هستید.
  • سند مهمی دارید و برای جلوگیری از جعل آن می خواهید کاری کنید.

هولوگرام چیست؟

انواع هولوگرام

اگر سری به مقاله هولوگرام سایت سیناپکینگ بزنیم، در توصیف این لیبل اینگونه آمده است:

تکنولوژی هولوگرام بسیار پیشرفته شده و از راهی جهت سرگرمی در تئاتر و نمایش برای ساختن تصویری از شخصی ناپیدا، به فناوری برای جلوگیری از جعل کالا، اسناد و مدارک مهم بدل شده است. لیبل هولوگرام برچسبی است امنیتی که با استفاده از چاپ لیزر و فاکتور های امنیتی بسیار زیاد ساخته می شود و به همین دلیل امکان جعل آن به صفر می رسد. هنگامی که محصول شما دارای این برچسب باشد، افراد کلاهبردار دو مرحله سخت پیش رو دارند:

یکی جعل دقیق کالای شما متناسب با طرح اما با ماهیتی متفاوت و ارزان تر و دیگری جعل دقیق لیبل هولوگرام که در عمل غیر ممکن است!

این لیبل به سبب ماهیت ضد جعلی که دارد همچنین در حفاظت از اسناد مهم تجاری، دولتی، مالی، کارت های شناسایی، واحد پولی کشور ها، گواهینامه ها و تاییدیه ها و … نقش مهمی ایفا می کند.

انواع لیبل هولوگرام

  • هولوگرام آماده

این نوع هولوگرام را می توان به صورت آماده تهیه کرد و صرفا نام شرکت، لوگو و سایر موارد روی آن اضافه می شود. اگر محصول شما آنچنان در خطر جعل نیست و قصد پیشگیری دارید، از این نوع هولوگرام استفاده کنید.

  • هولوگرام دو و سه بعدی

اگر صاحب شرکت تولیدی بزرگ، شرکت تامین کننده قطعات اورجینال، گارانتی کننده و … هستید، هولوگرام ۲D/3D بهترین انتخاب برای حفظ امنیت محصولات شماست. مزیت هولوگرام سه بعدی به دو بعدی این می باشد که هولوگرام سه بعدی ۱۰۰ درصد غیر قابل جعل است. مزیت هولوگرام نسبت به لیبل معمولی این است که به هنگام کنده شدن روی سطح تخریبی به جا می گذارد. تخریب شامل VOID، کنسل باطل شد و لایه سطحی هولوگرام روی کالاست که مشخص باشد دستکاری شده است.

دلیل ضد جعل بودن این لیبل در ایران این است که برای سفارش آن می بایست برند و لوگو را در سامانه وزارت ارشاد و صنعت ثبت کرد و غیر از تولید کننده و سفارش دهنده نمی تواند شخصی از آن استفاده کند.

  • لیبل هولوگرامی اسکرچ دارای QR Code

پوشش اسکرچ لایه ای است که روی هر نوشته یا قسمتی از QR کد می تواند قرار بگیرد و خاصیت ضد جعل بودن هولوگرام را افزایش دهد. یک لایه اسکرچ اضافه شده به ناحیه QR کد برچسب هولوگرافی، باعث این می شود که این کد به راحتی توسط هر شخصی مورد استفاده قرار نگیرد و صرفا با خراشیدن پوشش روی آن به تصویر کامل کیو آر کد دسترسی یافت.

طراحی پوشش اسکرچ روی برچسب می‌تواند امنیت لیبل های ضد جعل را بیشتر کند، سختی جعل را افزایش دهد و ایمنی محصول را حفظ کند.

و اما پاسخ به سوال مهم:

چرا هولوگرام های اسکرچ دارای کیو آر کد امنیت بالایی دارند؟

هولوگرام

احتمالا تا اینجا متوجه شده اید که هدف اصلی و غیر قابل انکار استفاده از لیبل هولوگرام، تامین امنیت و جلوگیری از جعل کالاست؛ حال کالا یک جنس مصرفی باشد یا سندی که در خطر کپی برداری است. همانطور که توضیح داده شد هولوگرام دارای انواع مختلفی شامل آماده، دو بعدی، سه بعدی، دارای Qr کد، دارای اسکرچ و … می باشد که به چند مورد آن ها اشاره کردیم.

حال استفاده از دو یا سه فاکتور ایمنی در یک لیبل احتمال جعل را بسیار کاهش می دهد. یکی از فاکتور های اصلی ایمنی، جنس و نوع ساختار لیبل هولوگرافی است که باید در سفارش آن از مجتمع چاپی دقت کنید.

فاکتور بعدی را می توان به کار بردن تصویر QR روی لیبل دانست. این نکته به راحتی تشخیص اصالت محصول توسط مشتریان کمک می کند.

پوشش اسکرچ نیز لایه امنیتی بعدی است که جلوی سوء استفاده از کیو آر کد را می گیرد. هنگامی که این لایه روی تصویر کیو آر کد بیاید، برای اسکن آن می بایست پوشش را خراش دهید و اگر این اتفاق توسط شخصی غیر از شما روی محصول بیافتد، از پذیرش محصول اجتناب خواهید کرد.

به این ترتیب لیبل هولوگرام Qr کد دار با پوشش اسکرچ روی خود بیشترین سطح حفاظت از برند را در برابر جعل و کپی برداری ارائه خواهد داد.

 

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.