چرا ساحل اینقدر آرامش بخش است؟

یون‌ها به احیای متابولیسم سلول‌ها، تصفیه خون، خلاص شدن از شر گرده‌ها و آلرژن‌هایی که می‌توانند سینوس‌های شما را ناراحت کنند، کمک می‌کنند و سیستم عصبی خودمختار را متعادل می‌کنند تا به خواب عمیق‌تری کمک کنیم.ثابت شده است که بوی آب دریا اثر ضد افسردگی بر بدن شما دارد. تنها با استشمام بوی دریا و ساحل به آرامش مغزتان، رهایی از هرگونه استرس و سلامتی شما کمک می کنید.به طور کلی، به نظر می رسد رفتن کنار ساحل یک موقعیت برد-برد!

چرا ساحل آرامش بخش است؟

چرا ساحل آرامش بخش است؟

ورزش کنار ساحل دوپامین را در مغز شما آزاد می کند

داشتن یک روز آرام در ساحل لزوماً به این معنی نیست که در تمام طول روز روی شن‌ها دراز می‌کشید. اگر به تناسب اندام و فعال بودن علاقه دارید، یک خبر خوب وجود دارد!فعالیت ساده پیاده روی در امتداد ساحل کالری را دوبرابر می سوزاند، گویی می خواهید همان مسافت را روی زمین هموار پیاده روی کنید.

علاوه بر این، شما انتخاب های بی پایانی از فعالیت ها برای شرکت در ساحل دارید. شما می توانید برای شنای آرامش بخش در اقیانوس بروید، فوتبال یا والیبال بازی کنید، و حتی می توانید موج سواری یا غواصی را امتحان کنید!

رفتن شن و ماسه بین انگشتان پا، ذهن و بدن شما را تحریک می کند

از نظر علمی ثابت شده است که راه رفتن با پای برهنه در شن‌ها بر روی ذهن و بدن شما تحریک‌کننده است!

پاهای ما حاوی چندین اعصاب و نقاط طب سوزنی هستند و راه رفتن با پای برهنه با شن های ساحل بین انگشتان پا همه این نقاط را فعال می کند و در طول مسیر به شما آرامش می دهد.

علاوه بر این، زمین دارای انرژی است. وقتی پابرهنه راه می رویم، به این منبع انرژی متصل می شویم که می تواند به تحریک احساس شگفت انگیز آرامش و آرامش کمک کند که به التیام بدن و ذهن ما کمک می کند!

ساحل تمام احساسات و علائم استرس را از بین می برد

بهترین دلیل آرامش بخش ساحل این است که تمام استرس شما را از بین می برد! شاید تعجب کنید که ساحل چگونه این کار را انجام می دهد.

خوب، تعجب خواهید کرد اگر بدانید که همه اینها به دلیل صدای اصابت امواج است! صدای تکراری امواجی که در ساحل دریا فرو می ریزند فوراً فضایی آرام و آرامش بخش ایجاد می کند.

این صداهای تکراری به شما کمک می کند تا به حالت مراقبه در مغز خود بروید، که در نهایت دستور العمل عالی برای آرام شدن و آرامش شماست. این کمک می کند تا مغز پر استرس یا تحت فشار شما را التیام بخشد.

صداهای آرام امواج نیز با ریتم طبیعی مغز شما کار می کنند تا یک چرخه خواب عمیق و آرامش بخش را ایجاد کنند، که یکی از چیزهایی است که بدن شما برای رهایی از استرس و التیام به آن نیاز دارد.

آفتاب ویتامین D شما را تقویت می کند

باور کنید یا نه، خورشید در واقع دوست شماست! خورشید یکی از ضروری ترین مواد برای سلامتی است. این ویتامین مهمی به نام ویتامین D برای شما فراهم می کند.

ویتامین D یک جزء حیاتی برای ساختار استخوانی سالم سیستم ایمنی قوی است. بهترین بخش این است که انرژی زیادی به شما می دهد! با این حال، باید توجه داشته باشید که رفتن به ساحل و مراقبت از پوست سالم قبل از آن دست به دست هم می دهند.

همیشه باید به خاطر داشته باشید که برای محافظت از پوست خود از ضد آفتاب مناسب استفاده کنید. همچنین اگر در ساعات سوزان روز که بین ظهر تا ۲ بعد از ظهر است، به ساحل بروید، چتر بردارید.

پیشنهاد می کنیم مقاله “۵ راه برای مقابله با استرس روز عروسیرا نیز مطالعه بفرمایید.

به یاد داشته باشید، آفتاب خوب است، اما آفتاب سوختگی نه!

رنگ اقیانوس برای مغز و بدن شما مفید است دلیل دیگری که چرا سفر شما به ساحل بسیار آرامش بخش به نظر می رسد این است که رنگ آبی آب برای مغز و بدن ما مفید است! شاید باورش سخت باشد، اما ثابت شده است که رنگ آبی مواد شیمیایی آرامش‌بخش در مغز ما تولید می‌کند.

برای چندین دهه، رنگ آبی توسط  روانشناسان برای کمک به آرامش بیماران در طول جلسات استفاده شده است.

رنگ آبی احساس آرامش را در اکثر افراد به ارمغان می آورد، بنابراین خود را به ماجراجویی در ساحل و خیره شدن به آب می تواند به شما کمک کند تا آرامش و استرس را در ذهن خود کاهش دهید.خیره شدن به اقیانوس فرکانس امواج را در مغز شما تغییر می دهد و شما را در حالت مراقبه قرار می دهد.

بدن شما به بوی آب دریا واکنش مثبت نشان می دهد

آیا متوجه شده اید که هوا در ساحل بوی متفاوتی می دهد؟ ممکن است متوجه شده باشید که اولین نفس شما از هوای اقیانوس به نظر بهترین نفس است! از نظر علمی ثابت نشده است، اما به نظر می رسد بدن انسان با خوشحالی به بوی آب شور واکنش نشان می دهد.

دلیل آن این است که هوای اقیانوس از یون های منفی تشکیل شده است. یون های منفی موجود در اکسیژن برای ما مضر نیستند. در واقع، آنها برای بدن ما مفید هستند. بالاترین یون های منفی ممکن که می توان یافت در طبیعت هستند، مانند ساحل!

نتیجه پایانی درباره تاثیر ساحل بر روح و روان انسان

تاثیر ساحل بر روح و روان انسان

ساحل واقعاً تأثیر فوق‌العاده‌ای روی ذهن و بدن ما می‌گذارد، و اگر فکر می‌کنید آرامش را تصور می‌کنید، می‌توانید مطمئن باشید که این فقط شما نیستید! ما در دنیای مدرنی زندگی می کنیم که در آن با موقعیت های استرس زا زیادی مواجه می شویم و گم شدن در آن می تواند آسان باشد.

دفعه بعد که احساس افسردگی یا استرس کردید، به سادگی یک روز مرخصی بگیرید، به ساحل بروید و خود را از هر چیزی که ممکن است بر شما سنگینی می کند درمان کنید!

پس از یک روز پر استرس، احتمالاً متوجه شده اید که تنها چیزی که باعث بهتر شدن آن می شود خاموش کردن وسایل الکترونیکی و رفتن به ساحل است! آیا نمی‌دانید چرا ساحل را تا این حد آرامش‌بخش می‌دانید؟

ساحل بسیار آرامش بخش است زیرا گرمای خورشید، شن و ماسه بین انگشتان پا، صدای شیرین امواج و بوی آب شور همه با هم کار می کنند. در کودکی، ساحل احتمالاً مکان مورد علاقه شما برای رفتن بود. اکنون دانشمندان می دانند که دلیلی وجود دارد که چرا ساحل را بسیار لذت بخش می دانید.

همه چیز در مورد ساحل به شما این امکان را می دهد که خاموش شوید و کمی آرامش در روز خود یا بعد از یک هفته طولانی و پر استرس پیدا کنید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.