چرا بروکر ifc برای اسکالپینگ مناسب است؟

بروکر ifc

اگر با بازار فارکس آشنا باشید، احتمالاً می‌دانید که برای ورود به این بازار نیازمند استفاده از بروکر (کارگزار) هستید. اما ملاک انتخاب شما میان تعداد زیادی از این بروکرها چیست؟ هر کارگزاری دارای ویژگی‌های مربوط به خود است و می‌تواند در سیاست‌های معاملاتی گوناگونی، انتخابی مناسب یا غیرمناسب باشد. در این مقاله نیز قصد داریم در رابطه با بروکر ifc صحبت کنیم که انتخاب بسیار مناسبی برای اسکالپینگ است. البته پیش از شروع معرفی این کارگزاری، ویژگی‌ها و علت مناسب بودن آن در اسکالپینگ، بهتر است که با مفهوم اسکالپ در بازار فارکس بیشتر آشنا شویم. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

اسکالپ چیست؟

اسکالپ یکی از استراتژی‌های معاملاتی فارکس محسوب می‌شود که در آن جفت‌ارزهای بازار با حاشیه سود بسیار اندک معامله می‌شوند. درواقع این سبک معاملاتی روزانه، به‌منظور تعدد معاملات با سود اندک طراحی شده‌است. با توجه به این‌که تعداد معاملات به روش اسکالپ بالاست، انتخاب بروکر مناسب برای این شیوه می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی در نتیجهٔ معاملات تریدرها داشته‌باشد. بروکر آی اف سی نیز یکی از همین کارگزاری‌هاست که قصد داریم به معرفی آن بپردازیم. شایان ذکر است که انتخاب کارگزاری مناسب برای اسکالپینگ، معیارها و نکاتی دارد که در این بخش نوشته آن‌ها را به‌صورت مختصر توضیح می‌دهیم. برای خواندن مقاله اصلی در خصوص اسکالپ تریدینگ، می‌توانید به مقاله بروکر اسکالپ مراجعه نمایید.

  • انتخاب بروکر برای اسکالپ

شاید بسیاری از خوانندگان این مقاله اطلاع نداشته‌باشند که اسکالپینگ در اکثر بروکرها ممنوع است و در صورت مشاهده توسط کارگزار، هیچ سودی به تریدر اختصاص داده نمی‌شود؛ پس مهم است که این کارگزاری‌ها و ملاک‌های مهم در انتخاب آن‌ها را بشناسید تا اگر قصد استفاده از این استراتژی را دارید، سراغ بروکری بروید که نیاز شما را برطرف کند.

۱٫ کارمزد کم برای اسکالپ

کارگزاری‌ها به سه روش اسپرد (اختلاف قیمت خریدوفروش)، کمیسیون و سواپ (SWAP، نرخ بهره شبانه) از معاملات تریدرها کارمزد دریافت می‌کنند که مورد سوم، شامل حال اسکالپینگ نمی‌شود. درواقع این روش هیچ‌گاه بیش از چند دقیقه باز نخواهد ماند که شامل هزینهٔ بازماندن ۲۴ساعته شود، بنابراین اسلامی بودن یا نبودن حساب‌ها، تأثیری برای معامله‌گران اسکالپر نخواهد داشت. با توجه به این موارد، دو روش کارمزد دیگر (اسپرد و کمیسیون) تأثیر بسیار مهمی در میزان درآمد معاملات اسکالپ می‌گذارد. مقاله انتخاب بروکر با کمترین اسپرد فارکس به شما خواهد گفت که بر اساس نمادهای معاملاتی، کدام بروکر بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

۲٫ اسپرد کم برای اسکالپ

روش‌های دریافت اسپرد در حساب‌های مختلف معاملاتی توسط کارگزاری‌ها، به دو شیوهٔ فیکس و شناور تقسیم می‌شود. میزان اسپرد دریافتی در حساب‌های اسپرد ثابت، همواره مقداری ثابت نسبت‌به میزان معامله است، درحالی‌که این میزان در حساب‌های اسپرد شناور، با افزایش درخواست‌ها برای یک دارایی بیشتر می‌شود. اسکالپرها در بیشتر اوقات ترجیح می‌دهند که از حساب‌های اسپرد شناور استفاده کنند تا در زمان آرامش بازار، سود بیشتری را از معاملات دریافت کنند. درست است که این میزان در زمان‌های اوج بازار از اسپرد ثابت پیشی می‌گیرد، اما به‌طور میانگین این مقدار در حساب‌های شناور بسیار کمتر خواهد بود.

۳٫ اثر کمیسیون در اسکالپ

آخرین روش کارمزد بروکرها که بر استراتژی اسکالپینگ اثر می‌گذارد، کمیسیون است. کمیسیون‌ها معمولا به شکل یک عدد ثابت در هر لات معاملاتی تعریف می‌شوند. کارگزاری‌هایی که اسپرد شناور را در یکی از حساب‌های خود بدون هیچ کمیسیون ارائه می‌دهند، انتخاب بسیار مناسبی برا اسکالپرها محسوب می‌شوند. بروکر ifc در پلتفرم متاتریدر ۵ خود با همین شرایط، یکی از انتخاب‌های بسیار مناسب برای معاملات اسکالپ به‌حساب می‌آید.

بروکر

بروکر ifc چیست؟

بروکر آی اف سی در سال ۲۰۰۶ میلادی تاسیس و نزدیک به دو دهه است که به معامله‌گران بازار فارکس در سطح جهان خدمت‌رسانی می‌کند. این کارگزاری با رگولاتوری‌های معتبر، دفاتر کاری متعدد در نقاط مختلف جهان و تجربه بالغ‌بر ۱۵ سال فعالیت در این بازار، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تریدرهای ایرانی به‌شمار می‌رود.

بروکر ifc با میزبانی از ۱۸۰ هزار تریدر در ۸۰ کشور مختلف دنیا، علاوه‌بر سابقه و اعتبار قابل توجه، به‌عنوان یک کارگزار جهانی فارکس با تکیه بر تیم باکیفیت پشتیبانی فارسی‌زبان، سهولت واریز و برداشت ریالی، سرورهای قدرتمند و… در میان تریدرهای ایرانی نیز از مقبولیت بالایی برخوردار است.

  • اعتبار

به‌صورت خلاصه، این کارگزاری نه تنها معتبر است، بلکه جزو معتبرترین بروکرهای فعال در ایران به‌شمار می‌شود. وب‌سایت این بروکر، از ۲۵ زبان زنده‌ٔ دنیا ازجمله فارسی پشتیبانی کرده و تیم‌های متعددی عهده‌دار پشتیبانی در زبان‌های محلی مختلف دنیا هستند. به همین دلیل نیز آی اف سی مارکتز توانسته است تا امتیاز ۴٫۲ از ۵ را بین کاربران جهانی سایت تراست پایلوت دریافت کند. برای مشاهدهٔ این امتیاز و نظر تریدرهای جهانی، می‌توانید به این لینک مراجعه کنید. در نظر داشته باشید که وب‌سایت تراست پایلوت، یک نهاد مستقل برای ارزیابی عملکرد کسب‌وکارهای اینترنتی مختلف است.

  • رگولاتوری

رگولهٔ معتبر CySec برای مشتریان اروپایی و رگولهٔ FSA برای سایر مشتریان ازجمله کاربران ایرانی، رگولاتوری‌های این بروکر ifc به‌حساب می‌آیند. فعالان بازار فارکس یا افرادی که حداقل شناختی از این حوزه دارند، به احتمال فراوان با رگولهٔ CySec آشنا هستند.

حساب‌های مشتریان بروکر آی اف سی با کمک صندوق بیمه پرداخت غرامت AIG بیمه شده‌است تا در صورت هرگونه مشکل، خسارت مشتریان از محل صندوق بیمه‌های معاملاتی فارکس پرداخت شود.

حساب‌های معاملاتی بروکر ifc

نام‌گذاری حساب‌های معاملاتی آی اف سی مارکتس برپایهٔ پلتفرم‌های معاملاتی آن انجام شده‌است، بنابراین ابتدا اشارهٔ کوتاهی به این پلتفرم‌ها داریم و سپس حساب‌های معاملاتی این کارگزاری را معرفی خواهیم کرد.

بروکر ifc سه پلتفرم معاملاتی را دراختیار کاربران بازار فارکس قرار می‌دهد. در کنار دو پلتفرم معاملاتی متاتریدر ۴ و متاتریدر ۵ که احتمالاً با آن‌ها آشنا هستید، این کارگزاری یک پلتفرم اختصاصی و قدرتمند با نام ترید ایکس (NetTradeX) را به کاربران خود ارائه می‌کند.

بروکر آی اف سی براساس پلتفرم معاملاتی انتخابی شما، سه گزینه را در اختیارتان قرار می‌دهد. اولین مورد حساب دموی این کارگزاری است که واقعی (Real) محسوب نمی‌شود و طبیعتاً حداقل و حداکثر سپرده کمتری را شامل می‌شود. دو حساب دیگر این بروکر که با عناوین میکرو استاندارد عرضه می‌شوند، در هرکدام از پلتفرم‌های آن دارای ویژگی‌های خاصی هستند. این ویژگی‌ها را مختصراً توضیح می‌دهیم:

  1. حداقل واریز؛ حساب‌های میکرو ۱۰ دلار / حساب‌های استاندارد ۱۰۰۰ دلار (در تمامی پلتفرم‌ها).
  2. حداکثر اهرم؛ حساب‌های میکرو تا ۴۰۰ برابر / حساب‌های استادارد تا ۲۰۰ برابر (تمامی پلتفرم‌ها).
  3. حداقل اسپرد ثابت؛ حساب‌های میکرو از ۱٫۸ پیپ در متاتریدر ۴ / حساب‌های استاندارد از ۱٫۸ در متاتریدر ۴٫
  4. حداقل اسپرد شناور؛ حساب‌های میکرو از ۰٫۴ پیپ در متاتریدر ۵ / حساب‌های استاندارد از ۰٫۴ پیپ در متاتریدر ۵٫
  5. کمیسیون؛ هیچ‌کدام از حساب‌های این کارگزاری شامل کمیسیون نمی‌شوند که یکی از ویژگی‌های مهم آی اف اسی به‌حساب می‌آید.
  • آی اف سی انتخابی مناسب برای اسکالپینگ

همان‌گونه که در معرفی اسکالپ بیان شد، کارگزاری‌هایی برای این امر مناسب‌ترند که از نظر کمیسیون و اسپرد شرایط مناسب‌تری دارند. همچنین باید توجه داشت که معمولاً اسپرد شناور برای اسکالپرها انتخاب محبوب‌تری از نوع ثابت آن است. حساب‌های معاملاتی بروکر آی اف سی در پلتفرم معاملاتی متاتریدر ۵ در کنار اسپرد شناور خود از ۰٫۴ پیپ، هیچ کمیسیونی نیز از مشتریان دریافت نمی‌کنند. این دو فاکتور در حساب‌های معاملاتی، این بروکر را به یکی از محبوب‌ترین موارد بین معامله‌گران سبک اسکالپ تبدیل کرده‌است. در کنار این نکات، تیم پشتیبانی فارسی‌زبان این کارگزاری که به‌سختی می‌توان مشابهٔ آن را در میان پلتفرم‌های دیگر فعال در فارکس ایران یافت، دیگر دلیلی است که آی اف سی را تبدیل به یک بروکر ایده‌آل برای اسکالپرهای ایرانی می‌کند.

کلام پایانی

آی اف سی مارکتز یکی از کارگزاری‌های معتبر بازار فارکس است که از سال ۲۰۰۶ تا کنون، خدمات گوناگونی را در بازار جهانی فارکس به مشتریان ارائه می‌کند. این کارگزاری که رگولاتوری‌های معتبر CySec و FSA را در اختیار دارد، در فارکس ایران نیز فعالیت می‌کند. اسکالپ نوعی از سیاست‌های معاملاتی در بازار فارکس است که برپایهٔ معاملات متعدد با سود اندک طراحی شده‌است. اسکالپرها عموماً تمایل دارند تا از اسپردهای شناور و کمیسیون‌های اندک استفاده کنند. بروکر ifc نیز به دلیل اسپارد شناور ۰٫۴ و کمیسیون صفر در پلتفرم متاتریدر ۵، انتخاب بسیار مناسبی برای اسکالپینگ محسوب می‌شود. این مقاله، بخش کوتاهی از مقالات کاربردی وبسایت بهترین هست بوده که با کلیک برروی لینک می‌توانید به این سایت مراجعه نمایید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته ومجله اینترنتی فارسیهاهیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.